Jump to content

cofanie i atomatyczne hamowanie


ppmarian

Recommended Posts

podczas jazdy na wstecznym niegu i wcisnieciu sprzegla mam wrazenie jakby auto samo hamowalo, nie ma tzw. "wybiegu" jak to jest podczas jazdy na luzie. Do przodu z zapietym biegiem i wcisnietym sprzeglem ten problem nie wystepuje.

 

czy to specyfika napedu AWD w subaru czy cos nie tak z hamulcami?

Link to comment
Share on other sites

To hill holder, najlepiej nie dotykać hamulca podczas cofania (od momentu wciśnięcia sprzęgła) można sie wspomagać ręcznym, można to też podregulować ale wtedy HH bedzie słabo działał.

W każdym razie to normalka i nie ma sie co przejmować :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jak stoisz pod górę, wciskasz sprzęgło i na chwilę hamulec. Łapie wtedy hill holder.

Puszczasz hamulec i auto nie stacza się z góry, nie musisz używać ręcznego.

Po prostu puszczasz sprzęgło, dodajesz gazu i jedziesz :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Tak to w efekcie końcowym działa, ale myślę, że ppmarian pytał jak fizycznie działa ten mechanizm.

Ja też bym się z chęcią coś więcej dowiedział. Czy to elektronika czy może jakieś cięgna mechaniczne?

Link to comment
Share on other sites

Czy to elektronika czy może jakieś cięgna mechaniczne?

 

To taki jakby zawór, który utrzymuje ciśnienie w układzie (tak jakbyś miał wciśnięty wciąż pedał hamulca) dopóki nie puścisz sprzęgła.

Link to comment
Share on other sites

To taki jakby zawór, który utrzymuje ciśnienie w układzie (tak jakbyś miał wciśnięty wciąż pedał hamulca) dopóki nie puścisz sprzęgła.

 

teraz rozumiem :wink:

 

banalnie proste rozwiazanie w porownaniu do mojego sluzbowego scenica. (elektokto-hydrauliczny silownik)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...