Skocz do zawartości

nowy użytkownik forestera s-turbo


bohun

Rekomendowane odpowiedzi

Przywitałem się już na forum "Witamy się" ale nie chciałem zaśmiecać tamtego wątku :)

Moim nowym nabytkiem Forester S-turbo 2001r jeździ mi się świetnie.. mam jednak kilka małych wątpliwości co do "idealności" mojego egzemplarza.

Wydaje mi się (co pragnę podkreślić) że silnik mi się nieco za bardzo grzeje. Jest po dużym przeglądzie po 100kkm, wymianie wszystkich płynów ustrojowych oczywiście.

Hogi zapytał mnie w moim wątku czy mam wlotkę do intercoollera - oczywiście, ona jest.

Zastanawia mnie to że po spokojnej jeździe wiatrak chłodnicy włącza się na postoju co kilka minut a mamy teraz za oknem 10stopni na plusie. Temperatura płynu jest idealnie w połowie skali. Samochód na zimnym silniku przy tej temperaturze otoczenia nagrzewa gdy przejeżdżam "na spokojnie" jakieś 3.5-4.5km i wskaźnik jest już w połowie,

Może trochę nie mam porównania bo poprzednio jeździłem Almerą 1,4L co miała coś ze 70KM.

Zastanawiam się tylko co będzie w lecie.. jak jest u was z tym wiatrakiem, kiedy się włącza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hogi zapytał mnie w moim wątku czy mam wlotkę do intercoollera - oczywiście, ona jest.

Nie.

Pytałem się czy masz osłonę turbiny, bo mówiłeś, że Ci się szybko maska nagrzewa (wysychają szybko krople deszczu).

Sprawdź termostat, choć wątpię, że to jego sprawka.

Jeździsz na klimie?

Generalnie samochód z turbiną wydziela chyba dwa razy tyle ciepła niż inne auta :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hogi zapytał mnie w moim wątku czy mam wlotkę do intercoollera - oczywiście, ona jest.

Nie.

Pytałem się czy masz osłonę turbiny, bo mówiłeś, że Ci się szybko maska nagrzewa (wysychają szybko krople deszczu).

:razz:

 

Dzięki.. i sorki za pomyłkę, sprawdzę osłonę turbiny, chyba jest i chyba jak czytam sobie o tych silnikach to rzeczywiście to jest ich uroda.

Pozdrawiam serdecznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to zima czy to lato temperatura w moim podnosi się do niecałej połowy skali i tak już zostaje.... Niewazne co robię.

Wiatraki chodzą.... samochód po wyłączeniu pyka.... generalnie tak jest i tak ma być...

 

Osłony na turbinę nie mam bo po zmianie wydechu nie wchodziła na rurę :-)

 

[ Dodano: Wto Gru 04, 2007 10:35 am ]

666 post :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kolejne pytanie do posiadaczy :)

Dzisiaj na zewnątrz -4stopnie. Wyjechałem sobie spokojnie spod domu, dystans około 7km. Silnik po tej odległości był już rozgrzany, temperatura płynu na zegarach w połowie.

Samochód stał na biegu P jakieś 2-3 minuty i nagle spod maski poszła para, całkiem sporo. Wychodziła na górze wlotem to intercoolera i z przodu. Otworzyłem maskę, wywietrzyłem przy wyłączonym silniku. Potem chciałem sprawdzić czy znowu sytuacja nastąpi, trochę go pokatowałem na wysokich obrotach i przejechałem się ostrzej kilka kilometrów.. i nic, wiatraki pięknie się załączały później, wszystko było w normie. Temperatura na zegarze ciągle stoi w połowie choć bym nie wiem co robił.

Co to mogło być? C

Na wszelki wypadek sprawdziłem tuż po tej akcji bezpieczniki wiatraków, były ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi chłodnica padła po prawej stronie ( jak stoimy przed maską) ten plastik, czyli naczynie wyrównawcze. poszło na zgrzewie plastiku, że nic nie było widać.....

A jak to zrobić to na PW. Jak Ci leci para z silnika to musi lecieć gdzieś płyn.... a płyn chłodzący m swój specyficzny zapach.

Co czuć jak leci?????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...