Skocz do zawartości

Plyn chlodniczy i oslona turbiny


turdziGT

Rekomendowane odpowiedzi

Aby nie smiecic specjalnie mam dwa szybkie pytanka:

Pierwsze to czy ktos mi moze poradzic jakim plynem chlodniczym powinno sie zalac GTeka. Nie bardzo wiem ale przez aluminiowy blok chyba musi byc zalany jakim specjalnym plynem?ma ktos jakies sugestie?

 

A dwa to czy mozna tak po prostu zdjac oslone z turbiny? Maptekowcy przez przypadek cos tam ukrecili i brzeczy jak diabli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze to czy ktos mi moze poradzic jakim plynem chlodniczym powinno sie zalac GTeka. Nie bardzo wiem ale przez aluminiowy blok chyba musi byc zalany jakim specjalnym plynem?ma ktos jakies sugestie?

 

Ja mam wlany Motul, ale podobno są tańsze.

 

 

 

A dwa to czy mozna tak po prostu zdjac oslone z turbiny? Maptekowcy przez przypadek cos tam ukrecili i brzeczy jak diabli.

 

Lepiej żeby była osłona, bo nad nią jest intercooler.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wlany Motul

 

Z motulem to ja mam u siebie wielki problem jedyne co maja to oleje do lodzi :roll:

 

mati, jestes w stanie podac mi cos konkretnego tak abym wiedzial jakie to powinno miec parametry.Wiesz nie musze zmieniac tylko musze dolac i jeszcze jedno jak sie miesza ten plyn to pewnie z woda destylowana ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turdziGT, kup sobie glicol Shella 100% a nie gotowy roztwór .

Najpierw zmierz parametry tego płynu co masz. Może trzeba wymienić cały?

 

Ja mieszałem zawsze pół na pół z wodą destylowaną.

advance_glyco.jpg

 

GlycoShell SF (koncentrat)

bezkrzemianowy płyn do chłodnic - o wydłużonym okresie użytkowania

 

 

GlycoShell SF jest wysokiej jakości całorocznym płynem do chłodnic, nie zawierającym krzemianów, o wydłużonym okresie użytkowania w nowoczesnych aluminiowych silnikach spalinowych chłodzonych cieczą. Nie zawiera azotanów, amin, fosforanów dlatego jest on bardziej przyjazny dla środowiska niż liczne, technologicznie starsze produkty. Zastosowana rozwinięta technologia inhibitorów korozji zapewnia szczególnie dorbą ochronę przed korozją w nowoczesnych silnikach.

 

 

Cena za 1 litr

GlycoShell SF (koncentrat): 23,00 zł;

cyt. "Shell"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam jednak zmierzyc ten co masz bo moze byc tak jak pisze hogi

 

ok dzieki chlopaki.mysle ze plyn jest ok bo byl wymieniany jakies niecaly rok temu ale go po prostu troche ubylo i chce go dolac tylko nie wiedzialem co mam wlac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam parmetrów płynu do chłodnicy, ale myśle że możesz dolać jakiekolwiek i będzie ok. :wink:

absolutnie nie :!:

coolanty bywaja rozne i fachowcy nie radza "zenic" roznych typow, najwyzej w minimalnych ilosciach (do 10%) i tylko w razie extra potrzeby... poza tym, do auta z turbina najlepiej jest wlewac "firmowy" coolant, tj. plyn zalecany przez producenta

 

dawniej kolor coolant'u jednoznacznie okreslal jego typ, ale teraz sprawa nieco sie komplikuje... w kazdym badz razie do starszych japoncow trzeba lac coolant'y, zawierajace duzo fosfatow i niezawierajace silikatow (taki coolant to tradycyjna japonska formula, afaik stosowana we wszystkich starszych autach - nowsze auta stosuja OAT coolant'y o wydluzonym okresie uzytkowania, ale ogolna opinia jest taka, ze raczej lepiej unikac takich plynow w starszych autach)

 

tu jest dobry watek do poczytania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK mam kolejne pytanko czy moge zalac takim swinstwem ?

 

 

 

antifreeze2020largere3.jpg

 

http://www.motoworlduk.co.uk/antifreeze.html

 

http://www.agip-olje.no/download/produk ... 0Norge.pdf

 

Jest napisane ze do wszystkich typow samochodow ale odrobilem lekcje i ktos tu napisale kiedys cos takiego

 

dolej kazdy płyn chłodniczy oprócz borygo i volkswagenowskiego G8 ( poznasz je bo są czerwone)

 

.....a ten AGIP wlasnie jest czerwony :roll: czy ktos mi wyjasni o co chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyny na bazie glicolu różnych producentów mogą być w różnych kolorach. Różnią się czasami trochę składem chemicznym (dodane są środki antywapienne i barwniki). Najważniejsze aby na butelce był napis, że jest na bazie glicolu.

 

Poczytaj sobie.

http://www.auto-swiat.pl/wydania/artyku ... 8&Strona=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze aby na butelce był napis, że jest na bazie glicolu

 

I dokladnie taki jest : jest napisane contains ethylene glycol dokladnie jak w manualu aczkolwiek napisane tez jest o tym plynie ze stosowany jest jako fabryczny plyn w samochodach VW

 

" AGIP ANTIFREEZE LL ALU PROTECT er offisielt godkjent av følgende

bilprodusenter :

VW G-12+ engine SPEC: TL-774-D/F "

 

jesz czerwony wiec domniemam ze jest to ten plyn o ktorym pisal E12.Wiec moje pytanie dlaczego nie mozna go uzyc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VW G12 nie miesza się z ze zwykłym na glikolu (czerwony G12 jest na alkoholu czy jakoś tak ) jeżeli ten jest na glikolu to chyba można dolać

 

wydawalo by sie takie proste a stalo sie takie skomplikowane :roll:

 

wiec poszedlem do serwisu subaru/nissan kolo mojej pracy i tam powiedzieli mi ze moge wlac orginalny nissanowski ( bo subaru nie maja )oczywiscie bez zadnych oznaczen na opakowaniu ale jakos mnie to nie przekonalo bo pan dal mi gotowy roztwor ( a nie koncentrat) i kazal mi wymieszac z kranowka :mrgreen: :roll:

 

widac ze taka profeska nie tylko jest u nas :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam., Adam., no wlasnie problem w tym ze wlasnie kupilem tego AGIPA i okazuje sie ze jest czerwony a takze ze specyfikaji wynika ze jest on stosowany w silnikach VW. Poza tym tu nie ma wogole sklepow motoryzacyjnych na kazym rogu jak w polsce :roll: i jedyne co jest dotepne to na stacjach Statoil i Esso koncentraty na ktorych nic nie pisze oprocz tego ze to engine coolant :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...