turdziGT Opublikowano 5 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 Aby nie smiecic specjalnie mam dwa szybkie pytanka: Pierwsze to czy ktos mi moze poradzic jakim plynem chlodniczym powinno sie zalac GTeka. Nie bardzo wiem ale przez aluminiowy blok chyba musi byc zalany jakim specjalnym plynem?ma ktos jakies sugestie? A dwa to czy mozna tak po prostu zdjac oslone z turbiny? Maptekowcy przez przypadek cos tam ukrecili i brzeczy jak diabli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 5 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 Pierwsze to czy ktos mi moze poradzic jakim plynem chlodniczym powinno sie zalac GTeka. Nie bardzo wiem ale przez aluminiowy blok chyba musi byc zalany jakim specjalnym plynem?ma ktos jakies sugestie? Ja mam wlany Motul, ale podobno są tańsze. A dwa to czy mozna tak po prostu zdjac oslone z turbiny? Maptekowcy przez przypadek cos tam ukrecili i brzeczy jak diabli. Lepiej żeby była osłona, bo nad nią jest intercooler. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 5 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 aluminiowy blok w każdym GT-ku jest aluminiowy blok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 5 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 Ja mam wlany Motul Z motulem to ja mam u siebie wielki problem jedyne co maja to oleje do lodzi :roll: mati, jestes w stanie podac mi cos konkretnego tak abym wiedzial jakie to powinno miec parametry.Wiesz nie musze zmieniac tylko musze dolac i jeszcze jedno jak sie miesza ten plyn to pewnie z woda destylowana ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 5 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 Nie znam parmetrów płynu do chłodnicy, ale myśle że możesz dolać jakiekolwiek i będzie ok. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 5 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 możesz dolać jakiekolwiek Borygo :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 5 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 mati czyli masz zalane cos takiego ? http://www.motul.pl/index.php?id=11 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 5 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 turdziGT, kup sobie glicol Shella 100% a nie gotowy roztwór . Najpierw zmierz parametry tego płynu co masz. Może trzeba wymienić cały? Ja mieszałem zawsze pół na pół z wodą destylowaną. GlycoShell SF (koncentrat) bezkrzemianowy płyn do chłodnic - o wydłużonym okresie użytkowania GlycoShell SF jest wysokiej jakości całorocznym płynem do chłodnic, nie zawierającym krzemianów, o wydłużonym okresie użytkowania w nowoczesnych aluminiowych silnikach spalinowych chłodzonych cieczą. Nie zawiera azotanów, amin, fosforanów dlatego jest on bardziej przyjazny dla środowiska niż liczne, technologicznie starsze produkty. Zastosowana rozwinięta technologia inhibitorów korozji zapewnia szczególnie dorbą ochronę przed korozją w nowoczesnych silnikach. Cena za 1 litr GlycoShell SF (koncentrat): 23,00 zł; cyt. "Shell" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 5 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 mozesz zalac kazdy plyn i zmieszac ze zwykla woda. polecam jednak zmierzyc ten co masz bo moze byc tak jak pisze hogi mozesz sobie zdjac oslone turbiny ale lepiej jak bedzie bo ic bedzie zimniejszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 5 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 polecam jednak zmierzyc ten co masz bo moze byc tak jak pisze hogi ok dzieki chlopaki.mysle ze plyn jest ok bo byl wymieniany jakies niecaly rok temu ale go po prostu troche ubylo i chce go dolac tylko nie wiedzialem co mam wlac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 5 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 hogi, dasz mi link do tego plynu bo na stronie shella ja go nie moge znalesc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bergen Opublikowano 5 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 Zalałem chłodzenie w pececie Borygiem. Czy jeśli wymienię płyn na Motul, to wydajność systemu wzrośnie ? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 5 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 Nie znam parmetrów płynu do chłodnicy, ale myśle że możesz dolać jakiekolwiek i będzie ok. :wink: absolutnie nie :!: coolanty bywaja rozne i fachowcy nie radza "zenic" roznych typow, najwyzej w minimalnych ilosciach (do 10%) i tylko w razie extra potrzeby... poza tym, do auta z turbina najlepiej jest wlewac "firmowy" coolant, tj. plyn zalecany przez producenta dawniej kolor coolant'u jednoznacznie okreslal jego typ, ale teraz sprawa nieco sie komplikuje... w kazdym badz razie do starszych japoncow trzeba lac coolant'y, zawierajace duzo fosfatow i niezawierajace silikatow (taki coolant to tradycyjna japonska formula, afaik stosowana we wszystkich starszych autach - nowsze auta stosuja OAT coolant'y o wydluzonym okresie uzytkowania, ale ogolna opinia jest taka, ze raczej lepiej unikac takich plynow w starszych autach) tu jest dobry watek do poczytania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 5 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 turdziGT napisał/a: A dwa to czy mozna tak po prostu zdjac oslone z turbiny? Maptekowcy przez przypadek cos tam ukrecili i brzeczy jak diabli. Lepiej żeby była osłona, bo nad nią jest intercooler. a jakby nalozyc ubranko? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 5 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 hogi, dasz mi link do tego plynu bo na stronie shella ja go nie moge znalesc Rzeczywiście na polskiej stronie nic nie ma. Mogę Ci dać link do czeskiej. Chcesz poczytać czy kupić? Po co Ci link? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 6 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 Chcesz poczytać czy kupić? hogi, no i to i to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 7 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 OK mam kolejne pytanko czy moge zalac takim swinstwem ? http://www.motoworlduk.co.uk/antifreeze.html http://www.agip-olje.no/download/produk ... 0Norge.pdf Jest napisane ze do wszystkich typow samochodow ale odrobilem lekcje i ktos tu napisale kiedys cos takiego dolej kazdy płyn chłodniczy oprócz borygo i volkswagenowskiego G8 ( poznasz je bo są czerwone) .....a ten AGIP wlasnie jest czerwony :roll: czy ktos mi wyjasni o co chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Płyny na bazie glicolu różnych producentów mogą być w różnych kolorach. Różnią się czasami trochę składem chemicznym (dodane są środki antywapienne i barwniki). Najważniejsze aby na butelce był napis, że jest na bazie glicolu. Poczytaj sobie. http://www.auto-swiat.pl/wydania/artyku ... 8&Strona=1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 7 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Najważniejsze aby na butelce był napis, że jest na bazie glicolu I dokladnie taki jest : jest napisane contains ethylene glycol dokladnie jak w manualu aczkolwiek napisane tez jest o tym plynie ze stosowany jest jako fabryczny plyn w samochodach VW " AGIP ANTIFREEZE LL ALU PROTECT er offisielt godkjent av følgende bilprodusenter : VW G-12+ engine SPEC: TL-774-D/F " jesz czerwony wiec domniemam ze jest to ten plyn o ktorym pisal E12.Wiec moje pytanie dlaczego nie mozna go uzyc ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 jesz czerwony wiec domniemam ze jest to ten plyn o ktorym pisal E12.Wiec moje pytanie dlaczego nie mozna go uzyc ? Niech Ci odpowie E12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E12 Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 VW G12 nie miesza się z ze zwykłym na glikolu (czerwony G12 jest na alkoholu czy jakoś tak ) jeżeli ten jest na glikolu to chyba można dolać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 7 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 VW G12 nie miesza się z ze zwykłym na glikolu (czerwony G12 jest na alkoholu czy jakoś tak ) jeżeli ten jest na glikolu to chyba można dolać wydawalo by sie takie proste a stalo sie takie skomplikowane :roll: wiec poszedlem do serwisu subaru/nissan kolo mojej pracy i tam powiedzieli mi ze moge wlac orginalny nissanowski ( bo subaru nie maja )oczywiscie bez zadnych oznaczen na opakowaniu ale jakos mnie to nie przekonalo bo pan dal mi gotowy roztwor ( a nie koncentrat) i kazal mi wymieszac z kranowka :roll: widac ze taka profeska nie tylko jest u nas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 turdzi ale w czym ty masz problem, mozesz nalac kazdego oprocz g12 a czy to bedzie koncentrat czy gotowy roztwor to nie roznica. mozesz mieszac z kranowka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 7 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Adam., Adam., no wlasnie problem w tym ze wlasnie kupilem tego AGIPA i okazuje sie ze jest czerwony a takze ze specyfikaji wynika ze jest on stosowany w silnikach VW. Poza tym tu nie ma wogole sklepow motoryzacyjnych na kazym rogu jak w polsce :roll: i jedyne co jest dotepne to na stacjach Statoil i Esso koncentraty na ktorych nic nie pisze oprocz tego ze to engine coolant :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janussz Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Adam., Adam.,Poza tym tu nie ma wogole sklepow motoryzacyjnych na kazym rogu jak w polsce :roll: To skad ty jestes??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się