Jump to content

Kolo dwumasowe


Kario
 Share

Recommended Posts

Pisalem juz wielokrotnie na forum o problemach ze sprzeglem i kolem dwumasowym.

 

Po krotce zarys historyczny, zaznaczam, ze wszystko robilem w ASO MIKOLOW:

1. Drgania przy ruszaniu, po rozgrzaniu samochodu / podczas stania w korku, przy czestym ruszaniu samochod chce sie rozpasc. Na zimno, sprzeglo dziala idealnie, zmiana biegow tez, silnik chodzi plynnie.

2. Serwis w mikolowie mowi, zeby olac, nie da sie jednak samochodem jezdzic, wiec wymieniam za ich rekomendacja komplet sprzegla.

3. Po pewnym czasie problem wraca i sie szybko nasila (wzrost temperatury na dwrorze, robi sie wiosna, moze sie szybciej grzeje ?), dodatkowo przy ruszaniu zaczyna byc slychac charakterystyczne cwierkanie.

4. Serwis w mikolowie robi regulacje sprzegla, to troche pomaga, jednak problem dalej sie nasila.

5. Diagnoza w serwisie w mikolowie - kolo dwumasowe, decyduje sie na wymiane (zamontowano 2gi kolem sprzegla, 1wszy poszedl na reklamacje).

6. Po wymianie jest dobrze, sprzeglo pracuje zadawalajaco (chociaz wg mnie nie idealnie), szarpanie przy ruszaniu zniknelo, cwierkanie zniknelo.

7. Przejechalem moze 6tys km od tego czasu, samochod szanuje, sprzeglo tez, drgania zaczynaja sie ponownie, a pare dni temu uslyszalem juz cwierkanie (nawet jak nie ma drgan).

 

Moje pytanie:

Czy ktos mnie tutaj przypadkiem nie okrada z pieniedzy ? Nie wierze, ze nowe sprzeglo i kolo dwumasowe moze sie zurzyc w samochodzie uzytkowanym do normalnej jazdy po takim czasie. Pewnie winne jest zupelnie co innego, co panom z mikolowa do glowy nie przychodzi. Mysle teraz, ze to nie szarpie przez sprzeglo czy kolo dwumasowe a przez silnik, ktory po rozgrzaniu / w jakis warunkach ma problemy z regulacja obrotow, nie potrafi sie dopasowac do obrotow skrzyni i szarpie, co pozniej oczywiscie niszczy sprzeglo i kolo dwumasowe.

 

Suma sumaru wydalem jakis 6000PLN na te naprawy (+ wymiana wszystkich poduszek pod napedem, bo czesc byla pozrywana i pewnie nowe sie tez zaraz zerwa) i problem wraca po pol roku.

Co mam robic ? Bo jechac do ludzi, ktorzy nie potrafia sobie poradzic z problemem od dluzszego czasu i narazaja mnie na powazne wydatki juz nie chce.

Link to comment
Share on other sites

Wg mnie to nie kolo dwumasowe wkoncu moje ma 6tys km przejechane. Cos innego jest powodem tych objawow. Serwis z mikolowie zle zdiagnozowal sprawe.

Kiedys sa objawy szarpania silnik generlanie gorzej chodzi; szarpie bardziej przy dodawaniu gazu, gorzej wyrownuje obroty do skrzyni, ma mniejsza moc, chodzi mniej rowno.

 

EDIT: Zauwazylem jeszcze ze sie polepsza jak dam mu popalic chwile jazda >150KM/h na wysokich obrotach jakby pomagalo.

Link to comment
Share on other sites

Mnie padlo kolo zamachowe i ASO Mikolow sobie z tym zdecydowanie nie poradzilo. Nie potrafili zdiagnozowac usterki. Wymienili łożysko oporowe uszkadzając uszczelniacz półosi lewej, powodując wyciekanie oleju ze skrzyni biegów.

 

Z tym skakaniem u mnie jest tak, ze po wymianie sprzegla na nowe, niestety jak sie rozgrzeje (jazda w korku) jest bardzo zle. Samochod szarpie i skacze przy ruszaniu.

Link to comment
Share on other sites

mozna to wymienic na zwykle sprzeglo ze zwyklym kolem tylko trza wiedziec jak - i problem znika

 

adamusmax, czy ta tajemna wiedza jest znana tylko klanowi Jedi w odleglym krancu galaktyki? :wink:

 

Jak skonczy mi sie gwarancja, przy okazji robienia rozrzadu zrobilbym i to przy okazji. Dzanek pewnie ogarnia temat?

Link to comment
Share on other sites

Tasior, u mnie tez jest problem jedynie w korku. Albo kiedy jest rozgrzany, zostawie go na chwile, 20 min powiedzmy i ruszam, tak jakby z braku chlodzenia po wylaczeniu silnika cos sie przegrzewalo.

 

Jaki dokladnie masz samochod ? Ja legacy 2.5L manual z '00.

Link to comment
Share on other sites

mozna to wymienic na zwykle sprzeglo ze zwyklym kolem tylko trza wiedziec jak - i problem znika

 

adamusmax, czy ta tajemna wiedza jest znana tylko klanowi Jedi w odleglym krancu galaktyki? :wink:

 

Jak skonczy mi sie gwarancja, przy okazji robienia rozrzadu zrobilbym i to przy okazji. Dzanek pewnie ogarnia temat?

 

Tasior :arrow: PW

Link to comment
Share on other sites

Moj Legac to MY04, dwulitrowy wolnassacy.

 

W moim wypadku jak wymieniali mi dwumasowe kolo zamachowe, to zadzwonili z ASO i powiedzili ze sprzegla jeszcze starczy na 20kkm i ze lepiej wymienic. Na starym sprzegle skakalo bardzo malo, za to pedal sprzegla chodzil bardzo opornie. Znaczy sie bardzo twardy byl. Nie dyskutowalem wiec bo sie na tym nie znam i zgodzilem sie z mechanikiem, ze trzeba wymienic. Wymienili i na nowym sprzegle po rozgrzaniu skacze bardzo mocno. Za to pedal jest "miekki".

Link to comment
Share on other sites

Szarpie ? Tzn sprzeglo kompletnie traci czucie ? Jak je puszczasz to w pewnym momencie zaczyna szarpac samochodem, jakby wal chcialo urwac ? Rano sprzeglo chodzi b. dobrze ? Od samej jazdy (tzn rozgrzania silnika) nie pogarsza sie tak bardzo, najbardziej od podjezdzania w korku i manewrow ?

Link to comment
Share on other sites

Ja mialem to sama jak kupilem auto to byla straszna padaczka sprzeglo nie slizgalo ale szarpalo tak mocno ze nie dalo sie jezdzic ,odrazu serwis wymienili chyba wszystko co mozliwe nie mam teraz faktury zeby sprawdzic co ale jak odnajde to napisze ,niestety po rozgrzaniu jescze pod noga czuje delikatne drganie nie przeszkadza to bardzo chociaz dziala troszke na nerwy

Link to comment
Share on other sites

W moim Legacy kombi 2,5L miałem:ćwirkanie , szarpanie oraz drgania.siła nacisku na pedał koszmar.Moja Pani po pierwszej jeżdzie powiedziała że tym to jeżdzić nie będzie i w ogóle dziękuje woli Corsę! Męczyłem się tak dwa miesiące , ćwierkał ,szarpał obciach na całego.Przyjemnośc z jazdy wróciła po zmianie na zwykle sprzęgło,przejechałem 12 tys. i jest Bardzo dobrze .Nic nie ćwierka,jest wyczucie działania sprzęgła oraz pedał działa jak w Corsie(opinia mojej Pani).Wróciła przyjemność z jazdy

Link to comment
Share on other sites

Konwersja dwumasowka->normalne sprzeglo z tlumikiem drgan w tarczy to nie taki prosty temat.

Kolo dwumasowe ma wydluzac zywotnosc skrzyni, poprawiac osiagi (np. tez zurzycie paliwa) i zwiekszac komfort (co jest prawda pod warunkiem, ze nie jest to kolo dwumasowe subaru).

Po zmianie zauwazyles spadek osiaglow ? Wiecej drgan ? Jakiekolwiek problemy / zmiany ?

Link to comment
Share on other sites

Konwersja dwumasowka->normalne sprzeglo z tlumikiem drgan w tarczy to nie taki prosty temat.

Kolo dwumasowe ma wydluzac zywotnosc skrzyni, poprawiac osiagi (np. tez zurzycie paliwa) i zwiekszac komfort (co jest prawda pod warunkiem, ze nie jest to kolo dwumasowe subaru).

Po zmianie zauwazyles spadek osiaglow ? Wiecej drgan ? Jakiekolwiek problemy / zmiany ?

 

bol'a auto nic nie pali :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Adamusmax; pali ale nie nałogowo (średnia z 6 tys.km wg.kompa 8,0l/100km ) . Kario; technicznie jest to proste ,w serwisie podumali i zrobili to dobrze .

Link to comment
Share on other sites

mozna to wymienic na zwykle sprzeglo ze zwyklym kolem tylko trza wiedziec jak - i problem znika

 

adamusmax, czy ta tajemna wiedza jest znana tylko klanowi Jedi w odleglym krancu galaktyki? :wink:

 

Jak skonczy mi sie gwarancja, przy okazji robienia rozrzadu zrobilbym i to przy okazji. Dzanek pewnie ogarnia temat?

 

Tasior :arrow: PW

 

adamusmax czy ja też w tym temacie mogę prosić o PW?

Link to comment
Share on other sites

No no... a ja myślałem, że subaru nie ma takich wynalazków jak dwumasowe koła zamachowe. W fordach takich jak mój, te koła lecą dość często niestety. Czy w imprezach i foresterach z lat 2004-2005 też takie g... jest montowane?

Link to comment
Share on other sites

Dorzuce jeszcze informacji do dyskusji: u mnie na wstecznym sprzeglo jest znacznie lepiej wyczowalne niz na jedynce. Nie ma znaczenia czy z reduktorem czy bez. Roznica jest spora. Skad to sie bierze ?

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...