Jump to content

Pompa paliwa


Wodniksubarek
 Share

Recommended Posts

Witam, padła mi pompa paliwa: moje pytanie...dlaczego na sucho po wyjęciu działa po zanurzeniu w paliwie przestaje działać :?: Druga sprawa z czego najlepiej pasuje :?: trzecia sprawa dlaczego niektórzy zakładają pompy o "większej wydajności" :?: przecież silnik spala tyle ile potrzebuje a reszta wraca przewodem nadmiarowym do zbiornika. Logicznie myśląc to nawet może pompować sobie 50000l na godzinę a to i tak nie polepszy osiągów bo to co nie zostanie spalone wróci do zbiornika. Mylę się czy nie :?: Pozdrowionka dla wszystkich.

Link to comment
Share on other sites

Wydajniejsze pompy paliwa montuje się do silników które mają większe zapotrzebowanie niż seria czyli są zmodyfikowane i seryjna pompa nie daje rady.

 

Twoja pompa na sucho może nie pracuje a tylko silniczek elektryczny bzyczy ale nie pracuje jak powinien.

 

Do seryjnego auta kup odpowiednią seryjną pompę (wydajniejsza pompa nie polepszy Ci osiągów!)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
no to jak z tym jest ? ciekaw jestem czy pompa o wiekrzej wydajnosci cos poprawi czy szkoda czasu i pieniedzy ? : >

To nie tak. Gdyby auto teraz źle jechało (nierówne rozwijanie mocy, szarpanie itp) to by znaczyło, że seryjna pompa (zakładając, że wszystkie inne elementy mające wpływ na poprawną pracę silnika są ok) ma zbyt małą wydajność. Jeśli jednak auto jeździ ok to montaż bardziej wydajnej nic nie da.

Link to comment
Share on other sites

Generalnie czuje sie wywolany do tablicy. Pompa nie ma zadania bezposrednio podniesienia osiagow. Np walbro 255 l/h zaklada sie zeby zabezpieczyc motor przed spadkami cisnienia na regulatorze. Seryjna ma to do siebie ze czasami przy maksymalnym obciazeniu lubi podac 2.9 bar zamiast 3.2 a to juz nie jest ok dla motoru. Najprosciej zauwazyc to przy pomiarze afr. Na walbro jest stabilny na serii nie zawsze.

Link to comment
Share on other sites

hehe zgadles ; d

 

ciekaw jestem do jakiego wzrostu mocy takowa czyt. seryjna pompa moze wystarczac w 100 % a kiedy wypadalo by ja zmienic na stosunkowo wydajniejsza :>

 

w GTku juz przy wymianie wydechu i podniesieniu cisnienie o 0,1-0,2 bar trzeba juz myslec o pozbyciu sie seryjnej - poza tym jest to jeden z tanszych elementow a poprawia w duzej mierze bezpieczenstwo silnika

Link to comment
Share on other sites

ok dzieki bardzo za informacje ale jeszcze jedna rzecz,.. przy 260 ps na jaka najlepiej zmienic :>

 

jak masz 260 ps to juz powinienes miec pompe zmieniona bo w wysokich obr moze byc za ubogo troche

 

generalnie bez sensu kombinowac - walbro 255 l/h i juz :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...