WRC fan Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Jako, że kto pyta nie błądzi... Muszę odpalić auto za pomocą kabli - nigdy tego nie robiłem - czy ktoś może mi w miarę łopatologicznie wytłumaczyć jak to zrobić poprawnie, tak żeby niczego nie zepsuć. Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Podjeźdzasz drugim samochodem, otwierasz obie maski, plusową klemę akumulatora twojego samochodu łączysz kablem z plusową klemą drugiego samochodu, to samo robisz z minusową, odpalasz drugi samochód, odpalasz swój, zdejmujesz kable, uważasz cały czas żeby się nie podłączyć do prądu i nie spalić czegoś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bea Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Wariant 1 Stoja dwa samochody , ten sprawny z właczonym silnikiem . Bierzesz kabelek i podłaczasz najpierw plus ze sprawnego do nie a pozniej minus. Wsiadasz do zepsutego i usiłujesz odpalic. Wariant 2 Prawie tak samo tylko nie ma samochodu a jest urzadzenie , zasada ta sama Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 OK - czyli podpinam najpierw + w aucie rozładowanym potem u dawcy i z minusem to samo, tak ? W sumie nie jasno sie wyraziłem - to nie moje auto sie rozładowało tylko za pomocą mojego muszę babci Seata wskrzesić. Edit - kumam :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bea Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Teoretycznie najwazniejsze jest aby zaczac od plusa i to jest wazne a szkoly sa rozne , mozna od auta sprawnego do nie i odwrotnie. Zrob tak jak Mati napisał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Dziękuję :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bea Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 To miło móc pomóc WRC fanowi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr. Why Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 i toszkę gazuuu :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bilex Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Podobno w starszych autach - tam gdzie nie ma elektroniki wyrafinowanej jakiejś, lepiej "-" podłączyć do blachy czyli masy. Ale nie znam się za bardzo, to nie jestem pewien - ktoś mnie poprawi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 WuRC tylko nie gaś "dawcy". Dasz radę, to proste. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Podobno w starszych autach - tam gdzie nie ma elektroniki wyrafinowanej jakiejś, lepiej "-" podłączyć do blachy czyli masy. Bzdura. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sen123 Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Podobno w starszych autach - tam gdzie nie ma elektroniki wyrafinowanej jakiejś, lepiej "-" podłączyć do blachy czyli masy. Ale nie znam się za bardzo, to nie jestem pewien - ktoś mnie poprawi? ...u mnie w instrukcji obsługi jest informacja, by "-" podłączać do takiego "uszka" w górnej cześci silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E12 Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Do odpalenia są potrzebne KABLE a nie druciki z Tesco... Kable tyle są warte ile ważą (zawartość kabla w kablu ) dobry rdzeń miedziany w kabelu rozruchowym ma mieć grubość ołowka nie patrzcie na zewn. plastik tylko to co widać pod krokodylkami tam dobrze to widać z czego sa zrobione Podpinasz kable (nie gasisz silnika) i czekasz z 10minut Pusty akumulator działa też jak odbiornik więc nie pomaga tylko jeszcze zabiera prąd po 10 minutach próbuj jak samochód będzie słabo kręcił to poczekaj jeszcze z 10 minut Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bilex Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Podobno w starszych autach - tam gdzie nie ma elektroniki wyrafinowanej jakiejś, lepiej "-" podłączyć do blachy czyli masy. Ale nie znam się za bardzo, to nie jestem pewien - ktoś mnie poprawi? ...u mnie w instrukcji obsługi jest informacja, by "-" podłączać do takiego "uszka" w górnej cześci silnika O! gruby - :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark L.A. Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Do odpalenia są potrzebne KABLE a nie druciki z Tesco... Kable tyle są warte ile ważą (zawartość kabla w kablu ) dobry rdzeń miedziany w kabelu rozruchowym ma mieć grubość ołowka nie patrzcie na zewn. plastik tylko to co widać pod krokodylkami tam dobrze to widać z czego sa zrobione Podpinasz kable (nie gasisz silnika) i czekasz z 10minut Pusty akumulator działa też jak odbiornik więc nie pomaga tylko jeszcze zabiera prąd po 10 minutach próbuj jak samochód będzie słabo kręcił to poczekaj jeszcze z 10 minut Pierwsza dobra odpowiedz ... Podobno w starszych autach - tam gdzie nie ma elektroniki wyrafinowanej jakiejś, lepiej "-" podłączyć do blachy czyli masy. Ale nie znam się za bardzo, to nie jestem pewien - ktoś mnie poprawi? Zdecydowanie tak ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Do odpalenia są potrzebne KABLE a nie druciki z Tesco... To akurat wiem ;-) Kable mam wypas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark L.A. Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Kable mam wypas. Jak WuRC kupil kable ... to znaczy ze zima w tym roku bedzie jak jasna cholera . Dla mnie bomba ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Niestety, powyzsze rady kolegow sa w wiekszosci zle. Rozladowana bateria moze wybuchnac i nie chcesz miec zadnego iskrzenia w jej okolicy. Moja kolezanka osobiscie tego doswiadczyla, na szczescie dla niej skonczylo sie zniszczonym ubraniem i zlamanym paznokciem. Prawidlowo powinno sie podlaczyc samochody w nastepujacej kolejnosci: 1. plus odbiorcy 2. plus dawcy 3. minus dawcy 4. ujemna koncowke kabla, podlaczamy do odslonietej metalowej czesci karoseri odbiorcy, moze byc jakas sroba, uchwyt itp, wazne zeby bylo to z dala od baterii. W czasie tych czynnosci oba samochody maja byc wylaczone, aby zminimalizowac ryzyko ze wysokie napiecie, ktore moze sie wytworzyc w instalacji zniszczy nam droga elektronike. Pozniej mozna zapalic dawce i podladowac baterie odbiorcy ptrzez jakies 10-15 minut. Teraz jest lato i nie powinno byc duzych klopotow z odpaleniem. Po podladowaniu odlaczamy kable w odwrotnej kolejnosci jak podlaczalismy. Ja w ten sposob odpalilem ciezarowke z 6 litrowym dieslem, wyposarzaona w dwa akumolatory (podlaczone ownolegle) za pomoca Mazdy Miaty, ktora ma baterie wielkosci polowy standardowej baterii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2007 Mark L.A., pożyczyłem od wujka z warsztatu ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark L.A. Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Mark L.A., pożyczyłem od wujka z warsztatu ;-) Oki jak bedzie lipa z tej zimy to zwalimy to na np .... efekt cieplarniany albo na tych dwoch niskich ... no takich bardzo podobnych ... nooo co ich w telewizji pokazuja , ino nie razem ... Ka ... Kaczor ... Kaczorscy chyba . Niewazne ktos po dupie musi dostac . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JemArbuzy Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2007 A ja myslałem, że chodzi o odpalanie "na zwarcie" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Intakwrx Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Kable mam wypas. Jak WuRC kupil kable ... to znaczy ze zima w tym roku bedzie jak jasna cholera . Dla mnie bomba ... No wytarzał mnie po podłodze ten tekst Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2007 ROTFL... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2007 O! gruby O! Bilex! A poza tym, to instrukcje niczego nie dowodza. g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2007 WURC tylko pamietaj zeby samochody sie nie stykaly przy tej operacji, a samochod dawcy najlepiej niech ma tak ze 3000-3500 rmp przy odpalaniu, generalnei zalecaja by biegun ujemny - podlaczac w samochodzie biorcy nie do akumulatora a do masy - jakijs metalowej wystajacej czesci najlepiej przy silniku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się