Skocz do zawartości

Odpalanie za pomocą kabli rozruchowych


WRC fan

Rekomendowane odpowiedzi

Podjeźdzasz drugim samochodem, otwierasz obie maski, plusową klemę akumulatora twojego samochodu łączysz kablem z plusową klemą drugiego samochodu, to samo robisz z minusową, odpalasz drugi samochód, odpalasz swój, zdejmujesz kable, uważasz cały czas żeby się nie podłączyć do prądu i nie spalić czegoś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wariant 1

 

Stoja dwa samochody , ten sprawny z właczonym silnikiem . Bierzesz kabelek i podłaczasz najpierw plus ze sprawnego do nie a pozniej minus. Wsiadasz do zepsutego i usiłujesz odpalic.

 

Wariant 2

 

Prawie tak samo tylko nie ma samochodu a jest urzadzenie , zasada ta sama

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno w starszych autach - tam gdzie nie ma elektroniki wyrafinowanej jakiejś, lepiej "-" podłączyć do blachy czyli masy. Ale nie znam się za bardzo, to nie jestem pewien - ktoś mnie poprawi?

 

...u mnie w instrukcji obsługi jest informacja, by "-" podłączać do takiego "uszka" w górnej cześci silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do odpalenia są potrzebne KABLE :idea: a nie druciki z Tesco... Kable tyle są warte ile ważą (zawartość kabla w kablu :idea: ) dobry rdzeń miedziany w kabelu rozruchowym ma mieć grubość ołowka nie patrzcie na zewn. plastik tylko to co widać pod krokodylkami tam dobrze to widać z czego sa zrobione

Podpinasz kable (nie gasisz silnika) i czekasz z 10minut :idea: Pusty akumulator działa też jak odbiornik więc nie pomaga tylko jeszcze zabiera prąd po 10 minutach próbuj jak samochód będzie słabo kręcił to poczekaj jeszcze z 10 minut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno w starszych autach - tam gdzie nie ma elektroniki wyrafinowanej jakiejś, lepiej "-" podłączyć do blachy czyli masy. Ale nie znam się za bardzo, to nie jestem pewien - ktoś mnie poprawi?

 

...u mnie w instrukcji obsługi jest informacja, by "-" podłączać do takiego "uszka" w górnej cześci silnika

 

O! gruby - :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do odpalenia są potrzebne KABLE a nie druciki z Tesco... Kable tyle są warte ile ważą (zawartość kabla w kablu ) dobry rdzeń miedziany w kabelu rozruchowym ma mieć grubość ołowka nie patrzcie na zewn. plastik tylko to co widać pod krokodylkami tam dobrze to widać z czego sa zrobione

Podpinasz kable (nie gasisz silnika) i czekasz z 10minut Pusty akumulator działa też jak odbiornik więc nie pomaga tylko jeszcze zabiera prąd po 10 minutach próbuj jak samochód będzie słabo kręcił to poczekaj jeszcze z 10 minut

 

Pierwsza dobra odpowiedz ...

 

Podobno w starszych autach - tam gdzie nie ma elektroniki wyrafinowanej jakiejś, lepiej "-" podłączyć do blachy czyli masy. Ale nie znam się za bardzo, to nie jestem pewien - ktoś mnie poprawi?

 

Zdecydowanie tak ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, powyzsze rady kolegow sa w wiekszosci zle. Rozladowana bateria moze wybuchnac i nie chcesz miec zadnego iskrzenia w jej okolicy. Moja kolezanka osobiscie tego doswiadczyla, na szczescie dla niej skonczylo sie zniszczonym ubraniem i zlamanym paznokciem.

 

Prawidlowo powinno sie podlaczyc samochody w nastepujacej kolejnosci:

1. plus odbiorcy

2. plus dawcy

3. minus dawcy

4. ujemna koncowke kabla, podlaczamy do odslonietej metalowej czesci karoseri odbiorcy, moze byc jakas sroba, uchwyt itp, wazne zeby bylo to z dala od baterii.

 

W czasie tych czynnosci oba samochody maja byc wylaczone, aby zminimalizowac ryzyko ze wysokie napiecie, ktore moze sie wytworzyc w instalacji zniszczy nam droga elektronike.

Pozniej mozna zapalic dawce i podladowac baterie odbiorcy ptrzez jakies 10-15 minut. Teraz jest lato i nie powinno byc duzych klopotow z odpaleniem. Po podladowaniu odlaczamy kable w odwrotnej kolejnosci jak podlaczalismy.

Ja w ten sposob odpalilem ciezarowke z 6 litrowym dieslem, wyposarzaona w dwa akumolatory (podlaczone ownolegle) za pomoca Mazdy Miaty, ktora ma baterie wielkosci polowy standardowej baterii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mark L.A., pożyczyłem od wujka z warsztatu ;-)

 

Oki jak bedzie lipa z tej zimy to zwalimy to na np .... efekt cieplarniany albo na tych dwoch niskich ... no takich bardzo podobnych ... nooo co ich w telewizji pokazuja , ino nie razem ... Ka ... Kaczor ... Kaczorscy chyba . Niewazne ktos po dupie musi dostac .

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WURC tylko pamietaj zeby samochody sie nie stykaly przy tej operacji, a samochod dawcy najlepiej niech ma tak ze 3000-3500 rmp przy odpalaniu, generalnei zalecaja by biegun ujemny - podlaczac w samochodzie biorcy nie do akumulatora a do masy - jakijs metalowej wystajacej czesci najlepiej przy silniku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...