Skocz do zawartości

Sterownik zawieszenia pneumatycznego - pytanie do fachury.


wil3

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc,

 

Poszukuje informacji, gdzie dokladnie w LegacyII i LegacyI znajduje sie sterownik pneumatyki (komputerek).

 

A o co chodzi ;) Bylem w Poniedzialek w ASO przez kilka godzin chlopaki przeswietlali moj uklad i co sie okazalo - amortyzatory (te po wymianie w lutym) sa w dobrym stanie, natomiast.. a moze po prostu przepisze diagnoze:

 

- Blad elektrozaworu lewy tyl (silownik i potencj. pracuja poprawnie)

- Prawy tyl sterowany recznie pracuje i utrzymuje wysokosc.

- Ciaglosc instalacji ok, od sterownika do elektrozaworu prawy tyl

- Zasilanie elektrozaworu prawy tyl - IGN OK

- Brak sterowania elektrozaworu PT, prawdopodobnie uszk. sterownik zawieszenia.

 

Mam sterownik od Legacy I (a raczej moge miec). I tu pytania:

 

1. Czy sterownik od Legacy I bedzie pasowal do Legacy II? Notabene zawieszenie mam od Legacy I ;) wiec sterownik od Legacy I tez powinien pasowac.

 

2. Gdzie sie znajduja oba sterowniki? Trzeba odkrecic fotel kierowcy to wiem, ale nie wiem gdzie dokladnie jest ten sterownik. Przydalby sie jakis schemat.

 

3. Czy wymiana sterownika wystarczy (wypiac, wpiac) czy trzeba grzebac tez w komputerze - ergo wizyta w ASO bylaby konieczna?

 

Pytanie dodatkowe, czy elektrozawor lewy tyl wskazujacy blad jest do wymiany, czy to wina sterownika? Lewy tyl mi siada po kilku godzinach, prawy tyl po poniedzialkowym recznym ustawieniu trzyma poziom.

 

Prosze o uwagi najlepiej osob znajacych ten typ zawiasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dopiero zaczynam praktykować z takim zawiasem (od wymiany jednego amorka :wink: ), więc póki co nie będe się wymądrzał, a prześle Ci jedynie obrazki z lokalizacją sterownika i schematy całego zawiasu (elektryka i mechanika) do legacy I.

PS.

Podaj mi maila na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób "prześwietlili" Ci to zawieszenie?

Na podstawie czego stwierdzili wypisane przez Ciebie usterki?

 

Pytam bo sam mam problem z "trzymaniem" przedniego zawieszenia. O dziwo jak go podniosę przez przycisk "height hi" to stoi i nic się nie dzieje, a jak pozostawie samochód na normalnym poziomie to momentalnie przód opada - nawet słychać syk powietrza z obu przednich amortyzatorów. Macie jakieś przypuszczenia? Jak diagnozować? Legacy III.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób "prześwietlili" Ci to zawieszenie?

Na podstawie czego stwierdzili wypisane przez Ciebie usterki?

 

Hehe.. wybacz, ale nie patrzylem serwisantom na rece, zajalem sie piciem kawy, czytaniem czasopism i takie tam :) Na pewno podpieli komputer, potem pewnie sprawdzanie ciaglasci ukladu (elektryka) i takie tam.

 

W Twoim przypadku takze sugeruje wizyte u diagnosty. Wydalem troszke zlociszy, ale przynajmniej wiem na czym stoje, a przed wizyta stawialem w 99% na amortyzatory (ze sa BE). Jesli faktycznie sie okaze, ze wymiana sterownika pomogla, dam tutaj znac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób "prześwietlili" Ci to zawieszenie?

Na podstawie czego stwierdzili wypisane przez Ciebie usterki?

 

Pytam bo sam mam problem z "trzymaniem" przedniego zawieszenia. O dziwo jak go podniosę przez przycisk "height hi" to stoi i nic się nie dzieje, a jak pozostawie samochód na normalnym poziomie to momentalnie przód opada - nawet słychać syk powietrza z obu przednich amortyzatorów. Macie jakieś przypuszczenia? Jak diagnozować? Legacy III.

 

Raczej malo prawdopodobne by oba amortyzatory padly rownoczesnie, stawiam na uszczelki gumowe w ukladzie pneumatycznym, one z czasem poprostu twardnieja i przepuszczaja powietrze, mialem tak raz, po wymianie uszczelek bylo ok. (uszczelki 10 EUR, robota 80 EUR).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W legacy I (w II prawdopodobnie) jest procedura autodiagnostyki polegająca na podaniu masy na odpowiedni pin wtyczki diagnostycznej (jest na niej jeszcze SRS i Cruise control). Kody wymruguje lampka kontrolna w przełączniku height.

Jakby co to dysponuje opisem, ale do legacy I.

PS. Co do uszczelek to mechanik w niemieckim ASO Subaru, po wymianie u mnie amortyzatora dał mi taki mały o-ring z obsadką mocującą zaraz wężyk wchodzący do amortyzatora, ze słowami, że to warto mieć, bo te uszczelki puszczają..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Informacja dla potomnych ...

Sterowniki z Legacy I i II sa dokladnie takie same .

Ciekawostka ...

Sterownik pneumatyki produkowany jest przez Mitsu :twisted:

 

W sklad komisji weryfikujacej ... ktora po praktycznym obyciu sie z problemem owy wniosek wysnula ... wchodza :

1. wil3 czyli Szymon

2. Ja czyli ja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...