Przemek1984 Opublikowano 27 Września Udostępnij Opublikowano 27 Września (edytowane) Witam, Jestem nowym użytkownikiem na forum i jeżdzę właściwie nowym Outbackiem który przez 18 miesięcy przejechał tylko 22 000 km. Przy przebiegu około 15 000 tuż po pierwszym serwisie w ASO zaobserwowałem niepokojące dźwięki podczas zmiany położenia lewarka w tryb P przy parkowaniu. Ściślej rzecz ujmując dopiero przy osiągnięciu tego przebiegu zacząłem korzystać z parkingu podziemnego w pracy gdzie mam dość ciasne miejsce które wymusza na mnie czasami uchylenie szyby po stronie kierowcy i wychylenia głowy na zewnątrz. Wcześniej parkowałem pod chmurką, manewrując przy zamkniętym oknie i włączonym radiu - mogłem tego dźwięku wcale nie słyszeć. I właśnie na parkingu podziemnym pierwszy raz usłyszałem ten dziwny stuk. Dźwięk nasila się w miarę użytkowania pojazdu - pojawia się coraz częściej i jest coraz głośniejszy. Dodatkowo lewarek z miesiąca na miesiąc pracuje coraz ciężej, a teraz zdarza się, że wyczuwalny jest wyraźny opór, czasami nawet delikatnie się przycina co utrudnia płynne manewrowanie dźwignią szczególnie przy zmianie położenia z P na R. Wsiadłem do 2 demowych egzemplarzy Outbacka żeby sprawdzić jak skrzynia się zachowuje i jak by to powiedzieć - różnica jest kolosalna. Dwa inne światy W demówkach skrzynia chodzi płynnie jak masełko, bez żadnych oporów hałasów itp. Ale wiadomo przebiegi 100-200 km vs moje 22 000 km nie do końca można porównywać te auta Podczas jazdy wszystko działa jak należy i nie mam żadnych zastrzeżeń do pracy skrzyni. Dodam też że bardzo staram się dbać o skrzynię i zawsze przy parkowaniu lewarek ląduje najpierw w pozycji N, potem zaciągany jest ręczy i dopiero zmiana na P. Mimo to stukanie słychać również przy zachowaniu tej sekwencji Dlatego mam prośbę do innych użytkowników Outbacka VI z podobnym lub wyższym przebiegiem o przesłanie w wątku lub w DM nagrania jak u Was zachowuje się skrzynia na postoju to bardzo pomoże mi w rozmowach z serwisem który po pierwszej diagnozie wydał oświadczenie - narazie ustne, czekam na potwierdzenie mailowe że skrzynia działa prawidłowo jest sprawna i nie stwierdzono żadnych odchyleń od normy A może ktoś miał podobny problem i udało się zdiagnozować przyczynę. Będę bardzo wdzięczny za każdą pomoc Dołączam film ( przepraszam z góry jeśli załącznik jest zbyt ciężki, proszę o DM zmienię na link do We Transfer w razie potrzeby ) Pozdrawiam Przemek IMG_9802.MOV Edytowane 27 Września przez Przemek1984 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dirkdiggler Opublikowano 27 Września Udostępnij Opublikowano 27 Września Tu chyba parking podziemny i betonowa posasdzka wzmacniają ten odgłos. Nie mniej jednak. 20240927_204717.mp4 W moim jest podobnie (zał). Film jest z otwartą szybą kierowcy i pasażera. Przerzucenie na P związane jest z gongiem jakby młotkiem gdzieś łupnął. Tak jest od początku, od nowości i przy zamkniętych szybach faktycznie tego prawie nie słychać. Mój OBK ma 150kkm i jest od nowości u mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 28 Września Udostępnij Opublikowano 28 Września @Przemek1984 Zerknij sobie jak działa blokada parkingowa w skrzyni automatycznej. To powinno trochę rozjaśnić problem dźwięku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemek1984 Opublikowano 30 Września Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września Hej, Bardzo dziękuję za wasze posty. @dirkdiggler Tak zdecydowanie betonowa posadzka i garaż wzmacniają ten dźwięk Cieszy mnie fakt, że mimo podobnych objawów akustycznych auto przejechało już 150 000 km i skrzynia wciąż działa bez zarzutu to dobry prognostyk @pablonas Jestem w stanie przyjąć do wiadomości, że ten dźwięk to może być normalna kwestia. Chciałem się jednak upewnić czy faktycznie tak jest bo demówki w których miałem przyjemność siedzieć były cichutkie i mimo wielu prób nie udało mi się w nich ani razu wywołać tego odgłosu. I zastanawiam się czy to kwestia tego, że tylko niektóre egzemplarze będą głośne a inne ciche i z czego to może wynikać? A może dźwięk pojawia się dopiero po jakimś czasie użytkowania. Bardziej martwi mnie jednak to, że ten dźwięk występuje coraz częściej, jest coraz głośniejszy a dodatkowo od dłuższego czasu towarzyszy mu fakt, że skrzynia na postoju nie pracuje płynnie. Przełączenie szczególnie z pozycji P na R wiąże się bardzo często z przycięciem lewarka co wymusza mocniejszy nacisk na niego i w rezultacie zamiast wstawić się w pozycję R często ląduje na N lub nawet D. Widać to nawet na filmie który dołączyłem. Powiązałem jedno z drugim ale może jednak to są dwie zupełnie nie powiązane ze sobą kwestie. Dlatego zależało mi na poznaniu odczuć z użytkowania skrzyni większej ilości użytkowników tego modelu - tylko to będzie miarodajne i pewne źródło wiedzy na bazie której można próbować wyciągnąć jakieś wnioski i która pomoże w rozmowach z serwisem. Poprosiłem również serwis o więcej szczegółów na temat prawidłowego działania skrzyni w odniesieniu do zgłoszonych przeze mnie objawów może będą w stanie jakoś dokładniej to uzasadnić. P. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 1 Października Udostępnij Opublikowano 1 Października @Przemek1984 - podłoga w parkingu oczywiście jest pozioma? Na N auto się nie toczy? Spróbuj sekwencji (standardowa sekwencja do parkownia na wzniesieniach, żeby auto nie opierało się na blokadzie skrzyni, tylko na hamulcu ręcznym): 1. wciśnij hamulec nożny, 2. N 3. załącz hamulec ręczny, 4. puść nożny, 5. P Czy po takiej sekwencji też będzie trudne przełączania z P na R? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemek1984 Opublikowano 1 Października Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października @TOMA52 Zawsze parkuję z wykorzystaniem tej sekwencji niezależnie od ukształtowania terenu. Dbam o to auto i skrzynię lepiej niż o narzeczoną I tak jeśli, tą sekwencję stosuję to przy 7 próbach na 10 przy zmianie z pozycji N na P dźwięk się nie pojawia. Przy 3 się pojawia. Ale już po prawidłowym zaparkowaniu zgodnie z sekwencją w przypadku ponownej zmiany z P na R (przed czy po zwolnieniu hamulca ręcznego nie ma to znaczenia) w 8na 10 prób lewarek się przycina i pracuje bardzo ciężko lub nawet chwilowo się blokuje. 2 udaje się wykonać płynnie bez problemów. Dodatkowo po tym jak już uda się przejść na pozycje R ( nadal zaciągnięty ręczny lub zwolnionym i wciśniętym hamulcem nożnym ) nie przetaczam auta, stoję w miejscu skrzynia w 9 na 10 prób zmiany przełożenia ponownie na P wydaje ten metaliczny dźwięk. Przemek 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 1 Października Udostępnij Opublikowano 1 Października Może w takim razie to jakiś mechaniczny problem wybieraka? Załączam 2 wycinki manuala dla Outbacka generacji BS, widać, że jest tak trochę możliwości awarii. 37 Transmission Control Device.pdf 35 Parking Pawl.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemek1984 Opublikowano 1 Października Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 6 godzin temu, TOMA52 napisał(a): Może w takim razie to jakiś mechaniczny problem wybieraka? Załączam 2 wycinki manuala dla Outbacka generacji BS, widać, że jest tak trochę możliwości awarii. 37 Transmission Control Device.pdf 303.97 kB · 3 pobrania 35 Parking Pawl.pdf 144.35 kB · 3 pobrania Dzięki za materiały Narazie jestem na etapie próby przekonania serwisu żeby spróbował wogóle pochylić się nad problemem. Poprosiłem, żeby napisał coś więcej niż "nie ma nieprawidłowości w działaniu skrzyni biegów" Niestety pierwsza diagnoza jest taka, a przynajmniej tak ją interpretuję, że skrzynia pracuje prawidłowo i odrzuca się moje roszczenia doprowadzenia jej do stanu płynnej pracy z roku w którym zakupiłem auto A moje odczucia, że traktuje się mnie jak upierdliwego kretyna który nie ma pojęcia co się wokół niego dzieje, nie wiem może mam taki wyraz twarzy Będę dawał znać jak temat się rozwija Jeśli ktoś jeszcze chciał by się podzielić swoimi odczuciami z użytkowania na postoju lewarka skrzyni CVT w OBK chętnie posłucham, obejrzę i poczytam również na priv MIłego wieczoru dla wszystkich Przemek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 2 Października Udostępnij Opublikowano 2 Października 10 godzin temu, Przemek1984 napisał(a): Dzięki za materiały Narazie jestem na etapie próby przekonania serwisu żeby spróbował wogóle pochylić się nad problemem. Poprosiłem, żeby napisał coś więcej niż "nie ma nieprawidłowości w działaniu skrzyni biegów" Niestety pierwsza diagnoza jest taka, a przynajmniej tak ją interpretuję, że skrzynia pracuje prawidłowo i odrzuca się moje roszczenia doprowadzenia jej do stanu płynnej pracy z roku w którym zakupiłem auto A moje odczucia, że traktuje się mnie jak upierdliwego kretyna który nie ma pojęcia co się wokół niego dzieje, nie wiem może mam taki wyraz twarzy Będę dawał znać jak temat się rozwija Jeśli ktoś jeszcze chciał by się podzielić swoimi odczuciami z użytkowania na postoju lewarka skrzyni CVT w OBK chętnie posłucham, obejrzę i poczytam również na priv MIłego wieczoru dla wszystkich Przemek Zgłoś się do innego serwisu i sprawdź co tam powiedzą. Generalnie serwisów do wyboru masz w Polsce trochę, każdy będzie miał inne podejście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemek1984 Opublikowano 2 Października Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października Przy okazji likwidacji szkody spróbuję temat załatwić w innym ASO Dam znać jak sprawa się rozwija P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się