coocer Opublikowano 9 Września Udostępnij Opublikowano 9 Września Hej, Polecicie jakiś dodatek do paliwa żeby utrzymać wtryskiwacze w 2.4t w przyzwoitym stanie? Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 10 Września Udostępnij Opublikowano 10 Września Z tymi dodatkami do paliwa jest tak samo jak z płukankami. Nie pomogą, ale najważniejsze, że nie zaszkodzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 13 Września Udostępnij Opublikowano 13 Września (edytowane) W dniu 10.09.2024 o 16:44, hugo napisał(a): Z tymi dodatkami do paliwa jest tak samo jak z płukankami. Nie pomogą, ale najważniejsze, że nie zaszkodzą. Szkodzą. Robiłem remont H6 po płukance. Syf z silnika zakleił filtr oleju i smok, przytarły się wszystkie panewki. Zaczął stukać przy oddawaniu gazu. Poza tym chemia może mieć zły wpływ na uszczelniacze zaworowe. Edytowane 13 Września przez ir3n3usz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 13 Września Udostępnij Opublikowano 13 Września 45 minut temu, ir3n3usz napisał(a): Szkodzą. Robiłem remont H6 po płukance. Syf z silnika zakleił filtr oleju i smok, przytarły się wszystkie panewki. Zaczął stukać przy oddawaniu gazu. Poza tym chemia może mieć zły wpływ na uszczelniacze zaworowe. Czyli jednak szkodzą, a obiegowa opinia jest, żeby stosować przy każdej wymianie oleju. Osobiście nie stosuje płukanek, ale kiedyś z ciekawości jeden silnik "wypłukałem" ropą. Za 4 czy 5 razem była prawie tak czysta jak po wlaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 15 Września Udostępnij Opublikowano 15 Września W dniu 13.09.2024 o 11:12, hugo napisał(a): Czyli jednak szkodzą, a obiegowa opinia jest, żeby stosować przy każdej wymianie oleju. Osobiście nie stosuje płukanek, ale kiedyś z ciekawości jeden silnik "wypłukałem" ropą. Za 4 czy 5 razem była prawie tak czysta jak po wlaniu. Wystarczy wymieniać olej co 10tyś i żadne płukanki nie są potrzebne. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 15 Września Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września Olej wymieniany co 10, auto ma 35. Płukanek nie mam zamiaru robić, ale dostałem zalecenie stosowania dodatku do paliwa żeby nagar nie zbierał się na wtryskiwaczach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 16 Września Udostępnij Opublikowano 16 Września 11 godzin temu, coocer napisał(a): Olej wymieniany co 10, auto ma 35. Płukanek nie mam zamiaru robić, ale dostałem zalecenie stosowania dodatku do paliwa żeby nagar nie zbierał się na wtryskiwaczach Dynamiczna jazda zapobiega osadzaniu się syfu na iglicy wtryskiwacza. Chemia tu raczej nie zaszkodzi, możesz lać. A co w lejesz to bez znaczenia. Nikt tego nie testował na długim dystansie. W 2,0 DIT nie spotkałem się żeby ktoś miał problemy z wtryskiwaczami nawet przy przebiegach 300+ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 19 Września Udostępnij Opublikowano 19 Września Są dobre płukanki i kiepskie płukanki. Te dobre (zarówno do oleju jak i do paliwa) stosowane regularnie pomagają usuwać brud z silnika. Kiedy ostatnio zlewałem olej z XV po kolejnym zastosowaniu to widać było aż za dobrze (po 10kkm olej 0W40 miał lepkość smoły). Jeśli jednak ktoś stosuje taką po raz pierwszy przy przebiegu 150kkm lub wyższym to faktycznie trzeba zachować ostrożność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 19 Września Udostępnij Opublikowano 19 Września (edytowane) 1 godzinę temu, Knurek1111 napisał(a): Są dobre płukanki i kiepskie płukanki. Te dobre (zarówno do oleju jak i do paliwa) stosowane regularnie pomagają usuwać brud z silnika. Kiedy ostatnio zlewałem olej z XV po kolejnym zastosowaniu to widać było aż za dobrze (po 10kkm olej 0W40 miał lepkość smoły). Jeśli jednak ktoś stosuje taką po raz pierwszy przy przebiegu 150kkm lub wyższym to faktycznie trzeba zachować ostrożność. To ciekawe co piszesz bo ktoś tu na forum sprawdzał właściwości oleju 5w30 po 10kkm i jego lepkość przypominała bardziej wodę niż smołę, to znaczy, olej był zwyczajnie rozrzedzony. Chyba, że to ten syf, co go wypłukałeś chemią z silnika tak zagęścił ten olej. Edytowane 19 Września przez Orear Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 19 Września Udostępnij Opublikowano 19 Września 29 minut temu, Orear napisał(a): To ciekawe co piszesz bo ktoś tu na forum sprawdzał właściwości oleju 5w30 po 10kkm i jego lepkość przypominała bardziej wodę niż smołę, to znaczy, olej był zwyczajnie rozrzedzony. Chyba, że to ten syf, co go wypłukałeś chemią z silnika tak zagęścił ten olej. Tak, o to chodzi. Stosuję środki Oilsyn / Archoil. Wolę te długodystansowe niż przeznaczone na jedno uderzenie - np. płukankę, z którą można przejechać cały interwał olejowy. Ale zaznaczam: stosuję ją od nowości co 40-50kkm, nie wiem co by się działo gdyby wlać taką do brudnego silnika o większym przebiegu. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się