CezaryCezary Opublikowano 13 Czerwca Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca (edytowane) Witam. Mam pytanie odnosnie dwoch 'zachowan' skrzyni CVT. (Outback 2021 - 2.5 Benzyna - 39,000km) 1) Przy wolnym przysppieszaniu zmiana biegow nastepuje bardzo plynnie i nie wyczuwalnie. Przy np. 60km (wlaczajac sie do ruchu na autostradzie) z gazem wcisnietym prawie w podloge nastepuja lekkie 'szarpniecia' (jak przy szybszym puszczeniu sprzegla w manualu). Czy to normalne ? 2) Przy jezdzie po miescie przy hamowaniu z 60km/h dojezdzajac do skrzyzowania i zwalniajac prawie do zera w ostatnim momencie (15 / 10km/h wyczuwalne jest minimalne szarpniecie. Pozdrawiam Edytowane 13 Czerwca przez CezaryCezary Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 13 Czerwca Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca W tym roczniku masz "symulowanie" biegow celem poprawienia wrazen akustycznych, jesli szarpniecie wystepuje w momencie spadku obrotow (nazwijmy to momentem zmiany biegu) to wszystko jest w porządku. Jeśli szarpie przy zachowaniu tej samej prędkości obrotowej silnika to nalezy sie temu przyjrzeć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 13 Czerwca Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 16 minut temu, CezaryCezary napisał(a): Przy np. 60km (wlaczajac sie do ruchu na autostradzie) z gazem wcisnietym prawie w podloge nastepuja lekkie 'szarpniecia' (jak przy szybszym puszczeniu sprzegla w manualu). Obserwuję u siebie taki efekt w trybach S i S#, w trybie I u mnie tego nie ma. Zakładałbym zatem, że jest to celowy zabieg dla poprawy doznań kierowcy. 18 minut temu, CezaryCezary napisał(a): Przy jezdzie po miescie przy hamowaniu z 60km/h dojezdzajac do skrzyzowania i zwalniajac prawie do zera w ostatnim momencie (15 / 10km/h wyczuwalne jest minimalne szarpniecie. Niczego takiego nie zaobserwowałem, no ale mamy jednak inne modele z innymi silnikami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dirkdiggler Opublikowano 13 Czerwca Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2 godziny temu, CezaryCezary napisał(a): Witam. Mam pytanie odnosnie dwoch 'zachowan' skrzyni CVT. (Outback 2021 - 2.5 Benzyna - 39,000km) 1) Przy wolnym przysppieszaniu zmiana biegow nastepuje bardzo plynnie i nie wyczuwalnie. Przy np. 60km (wlaczajac sie do ruchu na autostradzie) z gazem wcisnietym prawie w podloge nastepuja lekkie 'szarpniecia' (jak przy szybszym puszczeniu sprzegla w manualu). Czy to normalne ? 2) Przy jezdzie po miescie przy hamowaniu z 60km/h dojezdzajac do skrzyzowania i zwalniajac prawie do zera w ostatnim momencie (15 / 10km/h wyczuwalne jest minimalne szarpniecie. Pozdrawiam 1. To symulacja biegów jak napisano wcześniej. Czasami lepiej, czasami gorzej to wychodzi. Najgorzej chyba z pełnym butem. 2.Tu również podczas dohamowywania skrzynia "redukuje" co czasami objawia się zjawiskiem, że ty naciskasz hamulec a auto w pewnym momencie na ułamek sekundy jakby chciało się wyślizgnąć z tego uścisku. Generalnie bardzo trudno przeprowadzić skuteczne idealnie liniowe hamowanie do samego końca bo właśnie ostatnie metry są takie zakłócane przez zachowanie napędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ivo Opublikowano 13 Czerwca Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 3 hours ago, CezaryCezary said: 2) Przy jezdzie po miescie przy hamowaniu z 60km/h dojezdzajac do skrzyzowania i zwalniajac prawie do zera w ostatnim momencie (15 / 10km/h wyczuwalne jest minimalne szarpniecie. Sprzęgło hydrokinetyczne - gdzieś w instrukcji jest napisane, że podczas przyspieszania powyżej pewnej prędkości blokuje się na sztywno, a przy zwalnianiu poniżej pewnej prędkości odblokowuje się aby był możliwy uślizg, prawdopodobnie wyczuwasz moment blokowania się i rozblokowywania się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 13 Czerwca Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca U mnie po dynamicznej wymianie oleju w skrzyni na okazję 60kkm "przełączanie biegów" stało się w kabinie właściwie niewyczuwalne. Nie znaczy to, że czasem Kierownik nie wyczuje szarpnięcia, pasażerowie już nie. W końcu dojechałem Szarym Mnichem prawie do 105 kkm to coś do niego czuję . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dirkdiggler Opublikowano 13 Czerwca Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca (edytowane) 3 godziny temu, Szürkebarát napisał(a): U mnie po dynamicznej wymianie oleju w skrzyni na okazję 60kkm "przełączanie biegów" stało się w kabinie właściwie niewyczuwalne. Nie znaczy to, że czasem Kierownik nie wyczuje szarpnięcia, pasażerowie już nie. W końcu dojechałem Szarym Mnichem prawie do 105 kkm to coś do niego czuję . Ja już dwa razy wymieniałem dynamicznie olej. Przy 60 i przy 120tys. Bez wpływu na zachowanie skrzyni. Przed i po wymianie pracuje identycznie. Tak jak powinno być. Myślę zresztą że każdy model Subaru pomimo że może mieć podobne klocki to jest nieco inaczej zmapowany więc należy porównywać ten sam model i tą samą generację. Edytowane 13 Czerwca przez dirkdiggler 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qvado Opublikowano 14 Czerwca Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca ja mam podbnie " szarpniecie" pomiedzy 1400-1600 obrotow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się