Skocz do zawartości

Czy to normalne zachowanie skrzyni CVT?


CezaryCezary

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Mam pytanie odnosnie dwoch 'zachowan' skrzyni CVT. (Outback 2021 - 2.5 Benzyna - 39,000km)


1) Przy wolnym przysppieszaniu zmiana biegow nastepuje bardzo plynnie i nie wyczuwalnie.
Przy np. 60km (wlaczajac sie do ruchu na autostradzie) z gazem wcisnietym prawie w podloge nastepuja lekkie 'szarpniecia' (jak przy szybszym puszczeniu sprzegla w manualu). Czy to normalne ?

2) Przy jezdzie po miescie przy hamowaniu z 60km/h dojezdzajac do skrzyzowania i zwalniajac prawie do zera w ostatnim momencie (15 / 10km/h wyczuwalne jest minimalne szarpniecie. 

 

 

Pozdrawiam 
 

Edytowane przez CezaryCezary
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym roczniku masz "symulowanie" biegow celem poprawienia wrazen akustycznych, jesli szarpniecie wystepuje w momencie spadku obrotow (nazwijmy to momentem zmiany biegu) to wszystko jest w porządku. Jeśli szarpie przy zachowaniu tej samej prędkości obrotowej silnika to nalezy sie temu przyjrzeć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, CezaryCezary napisał(a):

Przy np. 60km (wlaczajac sie do ruchu na autostradzie) z gazem wcisnietym prawie w podloge nastepuja lekkie 'szarpniecia' (jak przy szybszym puszczeniu sprzegla w manualu).

Obserwuję u siebie taki efekt w trybach S i S#, w trybie I u mnie tego nie ma. Zakładałbym zatem, że jest to celowy zabieg dla poprawy doznań kierowcy.

18 minut temu, CezaryCezary napisał(a):

Przy jezdzie po miescie przy hamowaniu z 60km/h dojezdzajac do skrzyzowania i zwalniajac prawie do zera w ostatnim momencie (15 / 10km/h wyczuwalne jest minimalne szarpniecie.

Niczego takiego nie zaobserwowałem, no ale mamy jednak inne modele z innymi silnikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, CezaryCezary napisał(a):

Witam. 

Mam pytanie odnosnie dwoch 'zachowan' skrzyni CVT. (Outback 2021 - 2.5 Benzyna - 39,000km)


1) Przy wolnym przysppieszaniu zmiana biegow nastepuje bardzo plynnie i nie wyczuwalnie.
Przy np. 60km (wlaczajac sie do ruchu na autostradzie) z gazem wcisnietym prawie w podloge nastepuja lekkie 'szarpniecia' (jak przy szybszym puszczeniu sprzegla w manualu). Czy to normalne ?

2) Przy jezdzie po miescie przy hamowaniu z 60km/h dojezdzajac do skrzyzowania i zwalniajac prawie do zera w ostatnim momencie (15 / 10km/h wyczuwalne jest minimalne szarpniecie. 

 

 

Pozdrawiam 
 

 

1. To symulacja biegów jak napisano wcześniej. Czasami lepiej, czasami gorzej to wychodzi. Najgorzej chyba z pełnym butem.

 

2.Tu również podczas dohamowywania skrzynia "redukuje" co czasami objawia się zjawiskiem, że ty naciskasz hamulec a auto w pewnym momencie na ułamek sekundy jakby chciało się wyślizgnąć z tego uścisku.

Generalnie bardzo trudno przeprowadzić skuteczne idealnie liniowe hamowanie do samego końca bo właśnie ostatnie metry są takie zakłócane przez zachowanie napędu.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, CezaryCezary said:

2) Przy jezdzie po miescie przy hamowaniu z 60km/h dojezdzajac do skrzyzowania i zwalniajac prawie do zera w ostatnim momencie (15 / 10km/h wyczuwalne jest minimalne szarpniecie.

 

Sprzęgło hydrokinetyczne - gdzieś w instrukcji jest napisane, że podczas przyspieszania powyżej pewnej prędkości blokuje się na sztywno, a przy zwalnianiu poniżej pewnej prędkości odblokowuje się aby był możliwy uślizg, prawdopodobnie wyczuwasz moment blokowania się i rozblokowywania się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po dynamicznej wymianie oleju w skrzyni na okazję 60kkm "przełączanie biegów" stało się w kabinie właściwie niewyczuwalne. Nie znaczy to, że czasem Kierownik nie wyczuje szarpnięcia, pasażerowie już nie. W końcu dojechałem Szarym Mnichem prawie do 105 kkm to coś do niego czuję ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Szürkebarát napisał(a):

U mnie po dynamicznej wymianie oleju w skrzyni na okazję 60kkm "przełączanie biegów" stało się w kabinie właściwie niewyczuwalne. Nie znaczy to, że czasem Kierownik nie wyczuje szarpnięcia, pasażerowie już nie. W końcu dojechałem Szarym Mnichem prawie do 105 kkm to coś do niego czuję ;) .

Ja już dwa razy wymieniałem dynamicznie olej. Przy 60 i przy 120tys.

Bez wpływu na zachowanie skrzyni. Przed i po wymianie pracuje identycznie. Tak jak powinno być.

 

Myślę zresztą że każdy model Subaru pomimo że może mieć podobne klocki to jest nieco inaczej zmapowany więc należy porównywać ten sam model i tą samą generację.

 

Edytowane przez dirkdiggler
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...