Skocz do zawartości

Bubaru Forester :D


Tuff

Rekomendowane odpowiedzi

W styczniu nabyłem drogą kupna forestera 3 gen. SH. Rocznik 2008, silnik 2.0 z fabrycznym LPG i automatyczną skrzynią biegów. Wyposażenie chyba bogate - xenon, panoramiczny dach, tempomat, radio z dotykowym ekranem i zestawem głośnomówiącym, elektryczny fotel kierowcy. Samochód (jako drugi w rodzinie) zastąpił terenówkę, do tej pory miałem ładę nivę, jeepa xj, pajero sporta i zmotaną grand vitarę 1. Z modyfikacji narazie trafiły ATki geolandar o jeden rozmiar większe od oryginału i płyta stalowa pod silnik od Konsy. Kiedyś w memach widziałem, że ktoś miał naklejony napis "BUBARU" zamiast SUBARU i tak mi się spodobało, że mój został ochrzczony bubaru :biglol: Mam jeszcze golfa 4x4 6 generacji.

Z pozytywnych zaskoczeń to spalanie na poziomie 10-11 litrów gazu, granda paliła mi 5 litrów gazu więcej, a pajero to już było 12 litrów diesla.
Z negatywnych to radio i obsługa systemów medialnych to jest jakaś tragedia :facepalm:  wspomaganie kierownicy działa strasznie mocno, o tym, że będzie głośno i skrzypieć to już przeczytałem na forum wcześniej :P


image.thumb.jpeg.3fc83da1f9fdcf6e8e6e3c2769c285f5.jpeg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Henryk82 napisał(a):

brak kontrolki o niskim poziomie oleju w tym modelu.

Kontrolka oleju w Subaru nazywa się CHANGE ENGINE :P

  • Super! 1
  • Haha 2
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Henryk82 napisał(a):

Pamiętaj by co tankowanie sprawdzać poziom oleju w tym silniku ,  bo brak kontrolki o niskim poziomie oleju w tym modelu.

Dzięki za info, jak kupiłem i sprawdzałem to było zalane ponad stan i po przejechaniu jakiegoś tysiaka dalej tak było. Może poprzedni właściciel lał z zapasem, żeby rzadziej patrzeć

  • Zmieszany 1
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Henryk82 napisał(a):

Pamiętaj by co tankowanie sprawdzać poziom oleju w tym silniku ,  bo brak kontrolki o niskim poziomie oleju w tym modelu.

czemu w tym silniku miałoby ubywać oleju? Raczej nie zdarza się chyba ze silnik już w stanie do remontu.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersje FB mają wadliwe uszczelki na głowicy i pierścienie na tłokach. W USA były akcje serwisowe z tego powodu. 

A że to rocznik 2008 to te wady posiada, bo je korygowano od 2011 

Pytanie czy poprzedni właściciel coś z tym robił 

Edytowane przez Henryk82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to tylko wadliwe uszczelki między blokiem a głowicą  w dolnej części gdzie kanał olejowy. Warto na kanale lub podnośniku sprawdzić czy nie poci sie tam  i jeździć  obserwować 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, 555marcin napisał(a):

Aż się prosi o lift :D

Kusi mnie, ale z drugiej strony większość jeżdżę po asfalcie, a zjazd na działkę z uskokiem robię bez wieszania się. Po zmotanej grand vitarze jestem ostrożniejszy z modyfikacjami :D
 

19 minut temu, beren napisał(a):

czemu w tym silniku miałoby ubywać oleju? Raczej nie zdarza się chyba ze silnik już w stanie do remontu.

Głos rozsądku! 
 

9 minut temu, 555marcin napisał(a):

 

To przedlift, więc jeszcze EJ20.

A nawet EJ20F bo z fabrycznym gazem :)
 

6 minut temu, Henryk82 napisał(a):

A to tylko wadliwe uszczelki między blokiem a głowicą  w dolnej części gdzie kanał olejowy. Warto na kanale lub podnośniku sprawdzić czy nie poci sie tam  i jeździć  obserwować 

Oglądałem go przy zakupie i ostatnio byłem na przeglądzie to wszystko wyglądało na suche.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja z olejem nieco się wyjaśniła, u mnie na podwórku samochód stoi lekko pochylony na lewe przednie koło i poziom na bagnecie przekracza pełny, natomiast pod sklepem z lekkim nachyleniem na prawą stronę jest minimalnie poniżej minimum :biglol: Trzeba odnaleźć płaskie miejsce do weryfikowania stanu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
3 godziny temu, Tuff napisał(a):

Listwa zderzaka z nazwy ochronna a w rzeczywistości niszcząca go :facepalm: ze starym klejem wytargało wszystkie warstwy lakieru do żywego, grzanie nic nie pomogło

 

 

20240601_172511.jpg

 

A w jakim celu to zdejmujesz? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Tuff napisał(a):

Listwa zderzaka z nazwy ochronna a w rzeczywistości niszcząca go :facepalm: ze starym klejem wytargało wszystkie warstwy lakieru do żywego, grzanie nic nie pomogło

 

 

20240601_172511.jpg

Porządny klej, a ja na taśmie dwustronnej kleiłem u siebie i odpada :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Orear napisał(a):

 

A w jakim celu to zdejmujesz? 

Było odklejone na rogu i podnosiło się w taki sposób, że potrafiło zblokować bagażnik. A już była dość brzydka to postanowiłem wymienić na nową, nie spodziewałem się, że będzie taka zabawa.

Wyszło to tak

0de9c2fe-f10a-4d96-8e01-045534f74405.jpg

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Kiwi 4ester napisał(a):

Porządny klej, a ja na taśmie dwustronnej kleiłem u siebie i odpada :facepalm:

I nic nie pomogło bo na rogu odeszło, a do tego zderzak zniszczyło :P nowa listwa jest tylko na takiej taśmie dwustronnej zobaczymy jak się będzie trzymać

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...