Skocz do zawartości

Forester SK z USA


kulbit

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Od jakiegoś czasu jestem szczęśliwym posiadaczem Forka SK 2020r. z silnikiem 2.5L i mam garść pytań do użytkowników:

1. Jak wygląda harmonogram przeglądów, wymian płynów, olejów itp. - może ma ktoś rozpiskę do tego modelu?

2. Rozważam założenie LPG, czy ma to sens w tym silniku? Słyszałem, że jest trochę problemów z poprawnym wyregulowaniem instalacji na wtrysku bezpośrednim. Ciekawi mnie też po ilu km zwraca się instalacja, bo do tanich nie należy, no i dodatkowo jest dotrysk benzyny (auto u mnie zrobi pewnie nie mniej niż 100 tys. km). Dodatkowo, jak w tym silniku wygląda kwestia zaworów? W starym SG miałem silnik z utwardzonymi gniazdami i nawet po 100 tyś. km na gazie nie była wymagana regulacja. Czy tutaj będzie podobnie?

3. Gdzie ewentualnie polecacie założyć gaz w stolicy i jakiego producenta? KME?

4. Czy tutaj są z tyłu SLS-y, czy już zwykłe amortyzatory?

5. Temat konserwacji podwozia - jak to może wyglądać w 3 letnim aucie z Teksasu. Jaką metodę polecacie i gdzie to sensownie zrobią w stolicy lub okolicach? Nigdy wcześniej nie interesowałem się tym, ale stwierdziłem, że może warto teraz zadbać, póki auto jeszcze w miarę świeże.

6. Mam założony hak z elektryką na 4 piny i chciałbym założyć bagażnik na 2 rowery. Potrzebuję dokupić końcówkę haka z kulą, sam bagażnik i przejściówkę z 4-pin (na ile pinów?). Może ktoś ten temat przerabiał już u siebie i może zarekomendować konkretne elementy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kulbit napisał(a):

Mam założony hak z elektryką na 4 piny i chciałbym założyć bagażnik na 2 rowery. Potrzebuję dokupić końcówkę haka z kulą, sam bagażnik i przejściówkę z 4-pin (na ile pinów?). Może ktoś ten temat przerabiał już u siebie i może zarekomendować konkretne elementy?

Platformy rowerowe mają złącza 13-pin. Przejściówkę pewnie znajdziesz, ale to nie obsłuży Ci wszystkiego, na przykład światła cofania. Jeżeli chcesz mieć rozwiązanie legitne, musisz przerobić wiązkę haka na 13-pinową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej silnikowy wymieniam co 5 tys. km ( 0W20 ). Skrzynia biegów, dyfry co 60 tys. Płyn hamulcowy co 2 lata. Na teraz auto ma przejechane 53 tys. Czyli skrzynia biegów i napędy przede mną. Podobnie robiłem w poprzednim forku. Sprawdziło się, auto nadal jeźdżi.

Odnośnie haka: trzeba kupić przejściówkę. Koszt ok. 500 zł. Każdy porządny mechanik ( elektryk ) sobie poradzi.Też przerabiałem; wszystko działa.

Odnośnie gazu, to się zastanów czy warto. Te silniki mają wtrysk bezpośredni i instalacja nie jest tania. Czy i kiedy się zwróci?

Tym bardziej, że auto nie pali dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Miros napisał(a):

Zaleca się regularne przeglądy co 10-15 tys. km lub co rok. 

 

Wymiana oleju silnikowego, płynu chłodniczego, oleju przekładniowego i płynu hamulcowego powinna być przeprowadzana zgodnie z zaleceniami producenta.

 

Decyzja o instalacji LPG zależy od wielu czynników, w tym od kosztów paliwa, przebiegu i specyfiki silnika. Niektóre silniki Subaru mogą wymagać dodatkowej konserwacji przy użyciu gazu. W przypadku silników z wtryskiem bezpośrednim, instalacja LPG może być droższa. Co do zaworów, niektóre modele Subaru mają utwardzone gniazda zaworów, które mogą wymagać regulacji po przejechaniu określonej liczby kilometrów na gazie.

 

Istnieje wiele warsztatów w Warszawie, które oferują montaż instalacji LPG. Niektóre z nich to Rocar Bosch Car Service, Auto Serwis "Błękitna" W. i N. Majewscy, El-Gaz S.C. Paweł Owczarczyk Paweł Luty, Auto-Gaz Andrzej Smogorzewski.  KME jest jednym z popularnych producentów.

 

Potrzeba konserwacji podwozia wynika ze stanu auta i warunków, w jakich było używane. Podwozie powinno być dokładnie umyte, odtłuszczone i wysuszone przed nałożeniem środka konserwującego. W Warszawie jest wiele warsztatów oferujących takie usługi.

 

Istnieją różne rodzaje bagażników bagażników na rowery, które można zamontować na haku. Wymagana może być przejściówka w zależności od modelu bagażnika. 

Nie chcę nikogo obrażać ani się czepiać, jestem po prostu, po ludzku ciekaw: tę odpowiedź wygenerował chat GPT?
To naprawdę tylko zwykła ciekawość, pozdrawiam @Miros :drinks:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, sartek napisał(a):

Nie chcę nikogo obrażać ani się czepiać, jestem po prostu, po ludzku ciekaw: tę odpowiedź wygenerował chat GPT?
To naprawdę tylko zwykła ciekawość, pozdrawiam @Miros :drinks:

Ciekawe, czy i co czat odpowie :mrgreen:

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Aga napisał(a):

Ciekawe, czy i co czat odpowie :mrgreen:

W swej naiwności w pierwszym odruchu założyłem, że człowiek z krwi i kości wpisał prompta, wygenerował odpowiedź i wkleił. A tu taka niespodzianka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, sartek napisał(a):

W swej naiwności w pierwszym odruchu założyłem, że człowiek z krwi i kości wpisał prompta, wygenerował odpowiedź i wkleił. A tu taka niespodzianka :D

Przejrzyj inne posty @Miros;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Aga napisał(a):

Przejrzyj inne posty @Miros;)

 

Już widziałem, ale ten tutaj, powyżej, był pierwszy, na który trafiłem ;)

Ciekawe, czy ustosunkuje się do Twojej sugestii co do mniejszej czcionki.

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że nawet tutaj AI zagląda, to bym się nie spodziewał ;)

A w kwestii haka i elektryki, z tego co już wyczytałem, gniazdo 4-pin da mi tylko (z konwerterem) stop, kierunki i zwykłe światła. Niestety wg przepisów trzeba mieć jeszcze światło cofania i przeciwmgielne, co wymaga modyfikacji instalacji. Dużo będzie z tym roboty?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, kulbit napisał(a):

Że nawet tutaj AI zagląda, to bym się nie spodziewał ;)

A w kwestii haka i elektryki, z tego co już wyczytałem, gniazdo 4-pin da mi tylko (z konwerterem) stop, kierunki i zwykłe światła. Niestety wg przepisów trzeba mieć jeszcze światło cofania i przeciwmgielne, co wymaga modyfikacji instalacji. Dużo będzie z tym roboty?

 

W haku EU konwersję z 7 pinów na 13 wycenili mi na poniżej 200 zł. Nie wiem, czy hakiem amerykańskim jest więcej roboty/kombinowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam, że tutaj może być trochę więcej dłubania jeśli są tylko 4. A jak jest z czujnikami z tyłu podczas cofania i systemem RAB? Czy da się wykombinować, że jak jest podłączona wtyczka nastąpiła dezaktywacja czujników i RAB?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, kulbit napisał(a):

Zakładam, że tutaj może być trochę więcej dłubania jeśli są tylko 4. A jak jest z czujnikami z tyłu podczas cofania i systemem RAB? Czy da się wykombinować, że jak jest podłączona wtyczka nastąpiła dezaktywacja czujników i RAB?

Dedykowane wiązki haków obsługują wyłączanie czujników, przy wiązkach uniwersalnych trzeba to robić przyciskiem na desce rozdzielczej.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Mam pytanie dotyczące reflektorów. Sprowadzam właśnie swojego pierwszego forestera z 2021r., w wersji sport. Jeszcze nie dopłynął ale już wiem, że do kupienia są reflektory. I teraz pytanie: czy muszę zostać przy tych w wersji amerykańskiej czy mogę założyć reflektory europejskie? Niby głupie pytanie ale zetknąłem się z tym, że komputer może ich nie łyknąć i że mogą po porostu się nie odpalać. Macie jakieś doświadczenie w tym temacie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, lorakfrus napisał(a):

Cześć. Mam pytanie dotyczące reflektorów. Sprowadzam właśnie swojego pierwszego forestera z 2021r., w wersji sport. Jeszcze nie dopłynął ale już wiem, że do kupienia są reflektory. I teraz pytanie: czy muszę zostać przy tych w wersji amerykańskiej czy mogę założyć reflektory europejskie? Niby głupie pytanie ale zetknąłem się z tym, że komputer może ich nie łyknąć i że mogą po porostu się nie odpalać. Macie jakieś doświadczenie w tym temacie? 

Cześć, ja kupiłem już z wymienionymi reflektorami na europejskie (z doświetlaniem zakrętów), ale słyszałem że tych amerykańskich nie trzeba już wymieniać (chociaż co człowiek to opinia ;))

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 21.03.2024 o 15:35, lorakfrus napisał(a):

Cześć. Mam pytanie dotyczące reflektorów. Sprowadzam właśnie swojego pierwszego forestera z 2021r., w wersji sport. Jeszcze nie dopłynął ale już wiem, że do kupienia są reflektory. I teraz pytanie: czy muszę zostać przy tych w wersji amerykańskiej czy mogę założyć reflektory europejskie? Niby głupie pytanie ale zetknąłem się z tym, że komputer może ich nie łyknąć i że mogą po porostu się nie odpalać. Macie jakieś doświadczenie w tym temacie? 

Ja zakupiłem w USA Forestera w zeszłym roku a przypłynął w tym. Auto z 2019 nie zmieniałem lamp  i przeszedł przegląd  bez problemów 

Edytowane przez Irys66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...