DarekA Opublikowano 20 Lutego Udostępnij Opublikowano 20 Lutego (edytowane) Witam Pacjent Forester 2017 FB20 przebieg 160 tys, jestem właścicielem od kilku miesięcy ale teraz zimą zauważyłem że przy starcie silnika ewidentnie grzechocze łańcuch przez kilka dosłownie sekund. Potem jest ok. Pytanie czy możliwe, że łańcuch się rozciągnął, ewentualnie coś nie tak z napinaczami?? . Myślałem też ze przyczyna może być olej, poprzedni właściciel zalał go olejem 5w30 a zalecany jest rzadszy olej bo 0w20. Edytowane 20 Lutego przez DarekA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 20 Lutego Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 58 minut temu, DarekA napisał(a): Witam Pacjent Forester 2017 FB20 przebieg 160 tys, jestem właścicielem od kilku miesięcy ale teraz zimą zauważyłem że przy starcie silnika ewidentnie grzechocze łańcuch przez kilka dosłownie sekund. Potem jest ok. Pytanie czy możliwe, że łańcuch się rozciągnął, ewentualnie coś nie tak z napinaczami?? . Myślałem też ze przyczyna może być olej, poprzedni właściciel zalał go olejem 5w30 a zalecany jest rzadszy olej bo 0w20. jedz do mechanika niech posłucha i zobaczy skąd to. Pisałem wielokrotnie w XV ( fb20 to samo co w sj) śmigałem na różnych olejach 0w20, 5w30, 0w40 i nigdy nie było z silnikiem najmniejszych problemów a zrobiłem nim ponad 100k km . Może łożysko w którejś rolce od paska jest na wykończeniu i przy rozruchu grzechocze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekA Opublikowano 20 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 50 minut temu, Karas napisał(a): jedz do mechanika niech posłucha i zobaczy skąd to. Pisałem wielokrotnie w XV ( fb20 to samo co w sj) śmigałem na różnych olejach 0w20, 5w30, 0w40 i nigdy nie było z silnikiem najmniejszych problemów a zrobiłem nim ponad 100k km . Może łożysko w którejś rolce od paska jest na wykończeniu i przy rozruchu grzechocze. Brzmi dokładnie jak łańcuch, wiem bo w poprzednim samochodzie miałem taki sam dźwięk ale tam był generalnie problem z łańcuchami. W forkach o czymś takim nie słyszałem dlatego podpytuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 20 Lutego Udostępnij Opublikowano 20 Lutego Wyszukiwarka nie boli... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 20 Lutego Udostępnij Opublikowano 20 Lutego Dolej oleju w okolice górnej dziurki na bagnecie. Przy niższych stanach grzechodze bardziej. Ale generalnie TTTM - u mnie grzechocze już radośnie od ponad 70kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekA Opublikowano 21 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 15 godzin temu, Knurek1111 napisał(a): Dolej oleju w okolice górnej dziurki na bagnecie. Przy niższych stanach grzechodze bardziej. Ale generalnie TTTM - u mnie grzechocze już radośnie od ponad 70kkm. Olej jest pod górny stan, z ciekawości, jaki olej masz zalany?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekA Opublikowano 21 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 15 godzin temu, Legacy96 napisał(a): Wyszukiwarka nie boli... czytałem ten wątek, temat jest z 2018 roku i w sumie nie znalazłem tam konkretnego rozwiązania. Dlatego pisze tutaj bo być może od tego czasu coś się już urodziło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 21 Lutego Udostępnij Opublikowano 21 Lutego Jaki masz filtr oleju? Orginalny Subaru? Jaki olej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekA Opublikowano 21 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2 minuty temu, Legacy96 napisał(a): Jaki masz filtr oleju? Orginalny Subaru? Jaki olej? Z tego co widziałem to jakiś Filtron wiec nie jest to OEM , a olej to chyba 5w30 valvoline zalany jeszcze przez poprzedniego właściciela . Dlatego pomyślałem ze to może być kwestia oleju i zalecany 0w20 jako mniej gęsty szybciej dotrze do napinaczy po zimnym starcie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 21 Lutego Udostępnij Opublikowano 21 Lutego Ja bym zrobil plukanke i zmienil filtr na OEM, a olej zostawilbym 5W30. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 21 Lutego Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 10 godzin temu, DarekA napisał(a): Olej jest pod górny stan, z ciekawości, jaki olej masz zalany?? Ostatnie 50kkm to 0W40 ale lepkość oleju nie ma wielkiego znaczenia. Najlepszy dowód: w zimie klekot jest w zasadzie taki sam jak w lecie. Płukankę też niewiele na to pomaga (stosuję regularnie co 40-50kkm). Hydrauliczny napinacz zwyczajnie musi się napełnić żeby działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekA Opublikowano 22 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 14 godzin temu, Knurek1111 napisał(a): Ostatnie 50kkm to 0W40 ale lepkość oleju nie ma wielkiego znaczenia. Najlepszy dowód: w zimie klekot jest w zasadzie taki sam jak w lecie. Płukankę też niewiele na to pomaga (stosuję regularnie co 40-50kkm). Hydrauliczny napinacz zwyczajnie musi się napełnić żeby działać. Czyli po prostu ten typ tak ma i tyle i trzeba się do tego po prostu przyzwyczaić. Dziękuję wszystkim za uwagi i pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się