volvo144 Opublikowano 11 Lutego Udostępnij Opublikowano 11 Lutego Witam, Od jakiegoś tygodnia po dłuższym postaju na dworzu samochód nie chce zapalić. Po przekręceniu stacyjki nic się nie dzieje, nie ma reakcji rozrusznika (??) Dopiero za którymś razem odpala. Na codzień samochód jest garażowany i z rana ten problem nie występuje. Od czego zacząć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s888 Opublikowano 11 Lutego Udostępnij Opublikowano 11 Lutego (edytowane) Zacznij może od tego czy słychać przekaźnik rozrusznika, jest na rozruszniku, można otworzyć maskę i poprosić drugą osobę jeśli w środku słabo słychać... Jeśli przekaźnik przełącza to wtedy rozrusznik do regeneracji lub wymiany. Jeśli przekaźnik nie działa, to nie dochodzi sygnał ze stacyjki, może to być przełącznik stacyjki, zabrudzony bezpiecznik (chyba No. 21) pod deską rozdzielczą, lub konektorek na przekaźniku rozrusznika. Rzadko się też zdarza że łamią się przewody przy złączu wielopinowym od wiązki silnika. Ja bym generalnie wziął kabelek i dotknął do + na akumulatorze i do konektorka przekaźnika rozrusznika, taka trochę partyzantka i ciężko sięgnąć, jak zakręci to wina wiązki lub stacyjki, jak nie zakręci, wina rozrusznika Aha, a jeśli przekręcasz kluczyk i gasną kontrolki to wtedy nie kontaktuje akumulator. Edytowane 11 Lutego przez s888 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pajac_am Opublikowano 12 Lutego Udostępnij Opublikowano 12 Lutego Miałem podobnie w rzadko używanej Imprezie. Przyczyną był uszkodzony komutator rozrusznika. Dziwne, bo szczotek jeszcze trochę było, a jeden ze styków komutatora był wyszarpany jakby coś o niego zahaczyło. Przyczyn pewnie było kilka zaczynając od wieku i przebiegu, przez małą częstotliwość użytkowania, aż po to, że rozrusznik był produkcji Mitsubishi Jeżeli faktycznie winny rozrusznik to można regenerować za kilkaset zł, ale jak zobaczyłem, że wymiana jest od góry i zajmuje kilkanaście minut to kupiłem używkę chyba za 60 zł i śmigała kolejnych kilka lat do końca kadencji u mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubu666-Baja Opublikowano 22 Lutego Udostępnij Opublikowano 22 Lutego (edytowane) Jeżeli sam grzebiesz w samochodzie i raz rozrusznik Tobie "kręci", a raz nie, to kiedy nie będzie chciał "zakręcic" następnym razem, to popukaj po nim, jakimś trzonkiem od młotka. Jak zakręci, to wyciągnij rozrusznik, daj go na stół, rozkręć, sprawdź szczotki. Ogólnie powinien się ukazać piękny czarny syf... Jeżeli stwierdzisz ,że szczotki są niezjechane i materiału w miarę dużo, to po solidnym wymyciu elementów rozrusznika i złożeniu do kupy powinien od razu pięknie zakręcić, "świszcząc" jak należy. I tak trzeba wymyć, to nie jest to zbędna robota. U mnie właśnie były takie objawy, jak u Ciebie. Podjechałem pod sklep i cisza... Popukanie, po obudowie i odpalił. Po trzech dniach to samo... Generalnie sytuacja losowa. Raz kręcił, następnym razem kilka razy zakręcił i dopiero wtedy, następnym razem stał na dębowo. Po kąpielach i "spa" już jezdzę (niedługo) rok, ani razu problem nie wrócil. Szczotki miałem całe i mięsiste materiału było bardzo dużo, więc spokój na lata mam z rozrusznikiem(chyba, że coś innego walnie) Edytowane 22 Lutego przez Qubu666-Baja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się