Muminken Opublikowano 19 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2023 Witam państwa. Mam do wzięcia używane opony , w całkiem dobrym stanie, tylko że bieżnik pomiędzy dwoma oponami jest różny, tzn dwie są troszkę bardziej starte od pozostałych dwóch ( zdjęte z BMW X3) . Pytanie brzmi czy nic się nie stanie mojemu OTB , i czy są jakieś rozbieżności , co do ilu mm może być różnica w bieżniku? Pytam bo naczytałem się że wszystkie muszą być takie same i bieżnik musi być taki sam, a oponki są w niezłym stanie, prawie za darmo. Z góry dziękuję za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 19 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2023 Pytanie, co to znaczy "troszkę". Różnica rzędu 1 mm na pewno nie zrobi różnicy. Dlatego Subaru każe rotować opony, że nawet ze stałym AWD zużywają się nierówno między osiami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 19 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2023 3 godziny temu, Muminken napisał(a): Pytanie brzmi czy nic się nie stanie mojemu OTB eksploduje i odleci w stronę księżyca... Lepiej nie siedz wtedy w środku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muminken Opublikowano 19 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2023 4 godziny temu, Karas napisał(a): eksploduje i odleci w stronę księżyca... Lepiej nie siedz wtedy w środku Jak to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muminken Opublikowano 19 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2023 Ok, czyli tych dwóch Panów nie wie. Jeśli ktoś ma jakieś pojęcie i może pomóc to poproszę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muminken Opublikowano 19 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2023 4 godziny temu, sartek napisał(a): Pytanie, co to znaczy "troszkę". Różnica rzędu 1 mm na pewno nie zrobi różnicy. Dlatego Subaru każe rotować opony, że nawet ze stałym AWD zużywają się nierówno między osiami. Czyli gdybym dał jedna z większym bieżnikiem i z mniejszym np z przodu i tak samo z tyłu , to nic się zbytnio nie zadzieje? Czy może lepiej te z mniejszym bieżnikiem na przód? Bo ponoć przełożenie 70-30 na przód jest. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 19 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2023 (edytowane) Godzinę temu, Muminken napisał(a): Czyli gdybym dał jedna z większym bieżnikiem i z mniejszym np z przodu i tak samo z tyłu , to nic się zbytnio nie zadzieje? Czy może lepiej te z mniejszym bieżnikiem na przód? Bo ponoć przełożenie 70-30 na przód jest. Z moich doświadczeń wynika, że przednie opony zużywają się szybciej, więc ja bym dał na przód te "lepsze", na tył te "słabsze". Z czasem i przebiegiem wysokość bieżnika powinna się wyrównać. Zdecydowanie nie dawałbym natomiast na tę samą oś dwóch opon z różną wysokością bieżnika. Edytowane 19 Listopada 2023 przez sartek 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 19 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2023 (edytowane) Załóż dwie, z większym, grubszym bieżnikiem na przód. To nie prom kosmiczny. Sranie w banie. Edytowane 19 Listopada 2023 przez Pan Dziedzic 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dirkdiggler Opublikowano 19 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2023 40 minut temu, sartek napisał(a): Z moich doświadczeń wynika, że przednie opony zużywają się szybciej, więc ja bym dał na przód te "lepsze", na tył te "słabsze". Z czasem i przebiegom wysokość bieżnika powinna się wyrównać. Zdecydowanie nie dawałbym natomiast na tę samą oś dwóch opon z różną wysokością bieżnika. Pewnie tak jest, stąd dobrze rotować koła by utrzymać zbliżone średnice. Np. Moje fabryczne Bridgestony Alenza po 56tys km i rotacjach co 10tys km na wszelkie sposoby, bo to opony niekierunkowe, mają odpowiednio: 6,3 6,1 6,1 6,2 mm. Także całkiem równe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 19 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2023 (edytowane) 2 minuty temu, dirkdiggler napisał(a): Moje fabryczne Bridgestony Alenza po 56tys km i rotacjach co 10tys km na wszelkie sposoby, bo to opony niekierunkowe, mają odpowiednio: 6,3 6,1 6,1 6,2 mm. Także całkiem równe Skoro rotujesz, to równe. Zakładam, że właśnie po to jest cała ta zabawa w ich rotowanie Edytowane 19 Listopada 2023 przez sartek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 19 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2023 Raczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 20 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2023 A wie ktoś jak do rotowania mają się czujniki TPMS? Auto nie zgłupieje po rotacji kół? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dirkdiggler Opublikowano 20 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2023 5 godzin temu, 555marcin napisał(a): A wie ktoś jak do rotowania mają się czujniki TPMS? Auto nie zgłupieje po rotacji kół? W obk BT nie głupieje. Po kilku km identyfikuje je właściwie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się