Skocz do zawartości

Grubość bieżnika/rozbieżność


Muminken

Rekomendowane odpowiedzi

Witam państwa. Mam do wzięcia używane opony , w całkiem dobrym stanie, tylko że bieżnik pomiędzy dwoma oponami jest różny, tzn dwie są troszkę bardziej starte od pozostałych dwóch ( zdjęte z BMW X3) . Pytanie brzmi czy nic się nie stanie mojemu OTB , i czy są jakieś rozbieżności , co do ilu mm może być różnica w bieżniku? 

Pytam bo naczytałem się że wszystkie muszą być takie same i bieżnik musi być taki sam, a oponki są w niezłym stanie, prawie za darmo. 

Z góry dziękuję za pomoc 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, sartek napisał(a):

Pytanie, co to znaczy "troszkę". Różnica rzędu 1 mm na pewno nie zrobi różnicy. Dlatego Subaru każe rotować opony, że nawet ze stałym AWD zużywają się nierówno między osiami.

Czyli gdybym dał jedna z większym bieżnikiem i z mniejszym np z przodu i tak samo z tyłu , to nic się zbytnio nie zadzieje?  Czy może lepiej te z mniejszym bieżnikiem na przód? Bo ponoć przełożenie 70-30 na przód jest. 

  • Facepalm 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Muminken napisał(a):

Czyli gdybym dał jedna z większym bieżnikiem i z mniejszym np z przodu i tak samo z tyłu , to nic się zbytnio nie zadzieje?  Czy może lepiej te z mniejszym bieżnikiem na przód? Bo ponoć przełożenie 70-30 na przód jest. 

Z moich doświadczeń wynika, że przednie opony zużywają się szybciej, więc ja bym dał na przód te "lepsze", na tył te "słabsze". Z czasem i przebiegiem wysokość bieżnika powinna się wyrównać. Zdecydowanie nie dawałbym natomiast na tę samą oś dwóch opon z różną wysokością bieżnika.

Edytowane przez sartek
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, sartek napisał(a):

Z moich doświadczeń wynika, że przednie opony zużywają się szybciej, więc ja bym dał na przód te "lepsze", na tył te "słabsze". Z czasem i przebiegom wysokość bieżnika powinna się wyrównać. Zdecydowanie nie dawałbym natomiast na tę samą oś dwóch opon z różną wysokością bieżnika.

 

Pewnie tak jest, stąd dobrze rotować koła by utrzymać zbliżone średnice.

 

Np.

Moje fabryczne Bridgestony Alenza po 56tys km i rotacjach co 10tys km na wszelkie sposoby, bo to opony niekierunkowe, mają odpowiednio: 6,3  6,1  6,1  6,2 mm. Także całkiem równe

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, dirkdiggler napisał(a):

Moje fabryczne Bridgestony Alenza po 56tys km i rotacjach co 10tys km na wszelkie sposoby, bo to opony niekierunkowe, mają odpowiednio: 6,3  6,1  6,1  6,2 mm. Także całkiem równe

Skoro rotujesz, to równe. Zakładam, że właśnie po to jest cała ta zabawa w ich rotowanie :)

Edytowane przez sartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...