Skocz do zawartości

Legacy IV 3.0 Podgrzewacz/dogrzewacz (?) płynu


marmur10

Rekomendowane odpowiedzi

Siema

Legacy IV 3.0 z 2005r 

Mam w dwóch autach dołożone podgrzewacze płynu z megany/laguny i jeden jakiś uniwersalny, coś tam dają i z tego co zauważyłem w moim A3 to szybciej się nagrzewa (nie jest to jakieś WOW, ale jest spoko). 

Oglądałem w legacy jak tam z miejscem na taki podgrzewacz i miejsca sporo, ale zauważyłem, że chyba już jakiś dogrzewacz jest tam zamontowany. Wrzucam jedno moje zdjęcie z leg. i jedno znalezione na all. z merca. 

Mógłby mi ktoś potwierdzić, że jest to podgrzewacz i napisać od czego są obie wtyczki? Jedna będzie do podgrzewacza, druga do pompki? 

Miłej niedzieli ;)

 

397969438_717785423246775_3460849116745654380_n.jpg

sdffsd.PNG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, dcd84 napisał(a):

Może i głupie pytanie, ale w jakim celu podgrzewać płyn, którego celem jest odprowadzanie ciepła? 


Szybciej masz ciepło w samochodzie, proste. Szybciej osiąga temperaturę pracy = mniejsze spalanie. Po to też stosuje się Webasta. W Skandynawii podgrzewanie w bloku silnika i gniazdo do zewnętrznego zasilania. Nawet mają takie małe farelki w środku. 

Edytowane przez ir3n3usz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, ir3n3usz napisał(a):


Szybciej masz ciepło w samochodzie, proste. Szybciej osiąga temperaturę pracy = mniejsze spalanie. Po to też stosuje się Webasta. W Skandynawii podgrzewanie w bloku silnika i gniazdo do zewnętrznego zasilania. Nawet mają takie małe farelki w środku. 

 

Ale przecież to grzałka, więc zużywa mnóstwo prądu, to jakie mniejsze spalanie skoro w momencie dogrzewania masz dodatkowe obciążenie alternatora.

W Skandynawii mają, owszem, ale akurat spalanie w tym temacie najmniej ich obchodzi, auto ma przede wszystkim jechać w skrajnie niskich temperaturach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większe spalanie mnie nie zaboli, bo i tak pali te 14L/100 :P no i mam jeden podgrzewacz z laguny w piwnicy. Nagrzewnica też sprawna, termostat również. Auto niby ma przejechane 150k km 

PS. Nic złego mi się nie dzieje z nagrzewaniem silnika/wnętrza :)

Edytowane przez marmur10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.11.2023 o 09:09, borowice napisał(a):

W Legacy iv 2003 to jest zawór obiegu podgrzewania przepustnicy - popatrz gdzie dochodzą rurki.

A kojarzysz na jakiej zasadzie działa ten naz zawór i która wtyczka z czego? Idzie rurka z silnika do zaworu, z zaworu do nagrzewnicy, z nagrzewnicy do silnika

Rozumiem, że jest steruje tym zaworem klimatronik z wnętrza auta, załączamy ciepło to zawór puszcza płyn przez nagrzewnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten zawór otwiera przepływ przez nagrzewnicę po osiągnięciu przez płyn chłodniczy temperatury 63 stopni.

Dzieje się tak zawsze bez względu na ustawioną temperaturę wnętrza. Pozostaje zamknięty jedynie kiedy panel sterowania klimatyzacją jest wyłączony.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.11.2023 o 10:18, jako napisał(a):

Ten zawór otwiera przepływ przez nagrzewnicę po osiągnięciu przez płyn chłodniczy temperatury 63 stopni.

Dzieje się tak zawsze bez względu na ustawioną temperaturę wnętrza. Pozostaje zamknięty jedynie kiedy panel sterowania klimatyzacją jest wyłączony.

A kojarzysz może, który wąż jest wejściem do nagrzewnicy, a który wyjściem? Zapaliłem samochód i niby dolny szybciej się rozgrzewa, a znowu w moim a3 jest odwrotnie :upside-down-face_1f643-small: 

PS. Znalazłem odpowiedź na amayama.com

Dolny to wlot do nagrzewnicy, górny wylot

Edytowane przez marmur10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 12.11.2023 o 10:18, jako napisał(a):

Ten zawór otwiera przepływ przez nagrzewnicę po osiągnięciu przez płyn chłodniczy temperatury 63 stopni.

Dzieje się tak zawsze bez względu na ustawioną temperaturę wnętrza. Pozostaje zamknięty jedynie kiedy panel sterowania klimatyzacją jest wyłączony.

Czy mogę zmniejszyć przepływ płynu przez reduktor wstawiając kryzę na jego zasilaniu? Po rozgrzaniu czuć, że wąż do zaworu sterującego jest chłodniejszy od zasilającego parownik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, dcd84 napisał(a):

Czy mogę zmniejszyć przepływ płynu przez reduktor wstawiając kryzę na jego zasilaniu? Po rozgrzaniu czuć, że wąż do zaworu sterującego jest chłodniejszy od zasilającego parownik. 

Zawór sterujący jest na powrocie z nagrzewnicy więc przewód może być chłodniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, jako napisał(a):

Zawór sterujący jest na powrocie z nagrzewnicy więc przewód może być chłodniejszy.

Reduktor mam wpięty w powrót: jedna strona z górnego węża nagrzewnicy, a druga przy zaworze sterującym. Chyba prawidłowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, dcd84 napisał(a):

Reduktor mam wpięty w powrót: jedna strona z górnego węża nagrzewnicy, a druga przy zaworze sterującym. Chyba prawidłowo?

Górny od nagrzewnicy dolny od zaworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, jako napisał(a):

Górny od nagrzewnicy dolny od zaworu.

Czyli podłączenie jest prawidłowe.

Przyczyna słabego grzania z nawiewu to pewnie zakamieniona nagrzewnica...

Mam plan żeby pojeździć dłużej z dolanym szuwaksem do odkamieniania chłodnic. Na etykiecie piszą żeby zostawić w układzie tylko na ok. 20 minut. 

Nie zaszkodzi to układowi chłodzenia?

Edytowane przez dcd84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, dcd84 napisał(a):

Czyli podłączenie jest prawidłowe.

Przyczyna słabego grzania z nawiewu to pewnie zakamieniona nagrzewnica...

Mam plan żeby pojeździć dłużej z dolanym szuwaksem do odkamieniania chłodnic. Na etykiecie piszą żeby zostawić w układzie tylko na ok. 20 minut. 

Nie zaszkodzi to układowi chłodzenia?

Nie wiem. Myślę że lepiej byłoby odłączyć nagrzewnicę zalać szuwaks do układu chłodzenia że by go oczyścić wymienić płyn i osobno przepłukać nagrzewnicę żeby jej dodatkowo nie zapchać syfem z całego  układu chłodzenia.

Edytowane przez jako
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jako napisał(a):

Nie wiem. Myślę że lepiej byłoby odłączyć nagrzewnicę zalać szuwaks do układu chłodzenia że by go oczyścić wymienić płyn i osobno przepłukać nagrzewnicę żeby jej dodatkowo nie zapchać syfem z całego  układu chłodzenia.

To jest plan! Jak zrobi się cieplej to będę działał.

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...