Skocz do zawartości

Błąd P1718


Danko

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Orear napisał(a):

Durne ale... nie masz nigdzie ledów włożonych?

W środku, na zewnątrz, w schowku? 

Mam, od dawien dawna. Pozycyjne z przodu, całe oświetlenie wnętrza. 

 

Ale Opisując dokładniej sytuację. 

Nie mam podpiętego wewnątrz:

radia,

zapalniczki,

zegarka na środku,

Kkomputera airbag.

Pod maską Nic od skrzyni, sond, pompy wspomy.

 

Za bezpiecznikami w środku jest wolna kostka - nie mam pojęcia od czego. Na środku też mam kilka nieznanych, podeślę zdjęcia jak podepnę radio. 

 

Poza błędem CAN, zastanawia mnie zachowanie samochodu po podaniu prądu. Środkowe oświetlenie w aucie zaczyna migać i głośno piszczy kostka pod fotelem pasażera - najpewniej od poduszki (żółta) niezależnie, czy jest spięta czy nie. 

Po włączeniu zapłonu, na zegarach przez chwilę pokazuje się napis Run mode change system check. 

 

Gdzieś tam też pokazał się błąd immo. Czy to może być z czymś z góry związane? Dodam, że co do immo:

Mam zegary, ecu, ring stacyjki i kostkę w kluczu z tego samego h6. Nie zmieniałem natomiast całej stacyjki - pytanie czy powinienem? 

 

Jeżeli ktoś jest w stanie podpowiedzieć, co w ogóle sprawdzać i co może być powiązane z  powyższymi - będę bardzo wdzięczny. 

 

received_282545954746744.jpeg

received_609129064567840.jpeg

received_708499024525624.jpeg

received_1076550426949196.jpeg

20231031_205920.jpg

 

Edytowane przez Danko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o problem z pałączeniem CAN z modułem ABS, to możliwe, że auto z którego pochodzi wiązka miało VCD a twój go nie ma, albo odwrotnie, twój go ma a ten z którego pochodzi wiązka go nie miał. Zerknij na schematy, są różnice między autami z VCD i bez. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, przemyslawn napisał(a):

Jeśli chodzi o problem z pałączeniem CAN z modułem ABS, to możliwe, że auto z którego pochodzi wiązka miało VCD a twój go nie ma, albo odwrotnie, twój go ma a ten z którego pochodzi wiązka go nie miał. Zerknij na schematy, są różnice między autami z VCD i bez. 

A jest tak. Ja nie miałem kontroli trakcji, w wiązce dawcy była. Stąd też zmieniałem pompę abs, bo wtyczka się różniła. 

Zatem obecna wiązka i pompa są z wersji z nią - buda nie. Czy to może mieć wpływ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej miałeś silnik 2.0 z manualną skrzynią biegów i nie miałeś VCD ? Twój samochód to przedlift czy polift? 

Potrzebuję więcej informacji.

Podaj specyfikację swojego samochodu i tego z którego pochodzi wiązka i pompa abs ( chodzi mi o to czy przedlift/polift z VCD/bez VCD ze skrzynią AT czy z manualną ). Żeby coś doradzić muszę wiedzieć co dokładnie zmieniłeś w samochodzie.

Wiązkę i pompę ABS masz z jednego auta, czy sterownik silnika i BUI ( czyrna skrzynka przy kolumnie kierowniczej ) oraz licznik również pochodzą z tego samego samochodu co wiązka i pompa abs ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, przemyslawn napisał(a):

Wcześniej miałeś silnik 2.0 z manualną skrzynią biegów i nie miałeś VCD ? Twój samochód to przedlift czy polift? 

Potrzebuję więcej informacji.

Podaj specyfikację swojego samochodu i tego z którego pochodzi wiązka i pompa abs ( chodzi mi o to czy przedlift/polift z VCD/bez VCD ze skrzynią AT czy z manualną ). Żeby coś doradzić muszę wiedzieć co dokładnie zmieniłeś w samochodzie.

Wiązkę i pompę ABS masz z jednego auta, czy sterownik silnika i BUI ( czyrna skrzynka przy kolumnie kierowniczej ) oraz licznik również pochodzą z tego samego samochodu co wiązka i pompa abs ?

 

A więc tak. 

Buda Legacy 2.0 5mt 2008 (a więc polift) 

Swap na h6 a/t

Wiązka h6 polift (obk dokładniej) 

ECU, zegary, pompa abs, ring stacyjki i pestka immo z tego samego dawcy. Skrzynka, o którą pytałeś z tego samego wozu - choć tu się zastanawiałem, czy zmieniać. 

 

Skrzynia zostaje z 2.0. W tym przypadku jedyne co, to muszę jeszcze dorobić jakieś dojście kabli z sond, żeby sensownie to złączyć - ale nie patrzyłem jeszcze gdzie dokładnie muszę je doprowadzić

Edytowane przez Danko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o wolne kostki to w wiązkach subaru są takie, które nie są podpięte do niczego, one najczęściej są przymocowane do wiązki przy pomocy różowej taśmy. Ewentualnie wrzuć zdjęcie tych kostek to może coś podpowiem.

Jeśli chodzi o immo to mając ECU, BUI, licznik i pętle immobilisera wszystko powinno działać tzn. Kontrolka kluczyka powinna migać. Jeśli się świeci zo coś jest nie tak. Zacznij od najprostszych rzeczy. Sprawdź czy wtyczka od pętli immo jest wpięta ( małą chyba dwupinowa ona jest przy dużej wtyce podpiętej do stacyjki.

Sprawdź czy wtyczki od BUI są dobrze podpięte, tak samo sprawdź czy wtyka przy pompie abs jest dobrze wpięta.

Jeśli masz ECU, licznik, BUI i pompę abs z jednego dawcy to to wszystko powinno działać.

Co do błędów z komunikacją skrzyni biegów to z tego co mi się wydaje to  CAN wychodzi z tej czarnej skrzynki ( BUI ). BUI od auta ze skrzynią AT wywala błędy bo "nie widzi" skrzyni. Tu kluczem może być wymiana BUI na takie z samochodu ze skrzynią manualną, wyposażonego w VDC. Taka wymiana może być problematyczna bo w grę wchodzi programowanie ( najprawdopodobniej immo jest zaprogramowane w BUI ). Możliwe też, że problem z komunikacją CAN z pompą ABS, również wynika z tego, że w samochodzie nie ma skrzyni AT, trzeba przejrzeć schematy: skrzyni AT, układów ABS i VDC i magistrali CAN wtedy wszystko powinno się wyjaśnić. Wszystkie schematy znajdziesz w service manualu. Jeśli znasz angielski to bez problemu powinieneś sobie poradzić z rozszyfrowaniem schematów. Na początku może się to wydawać czarną magią, ale po jakimś czasie zaczniesz to rozumieć. W service manualu  jest wyjaśnione jak czytać te schematy tyle, że po angielsku.

Ja w tej chwili jestem za granicą, nie mam dostępu do komputera, ani do schematów, więc niestety nie pomogę Jeśli chodzi o schematy.

Sprawdzałeś bezpieczniki ? Chyba bezpiecznik nr 7 odpowiada za BUI, jeśli jest spalony to BUI nie działa i będzie problem z immo i w związku z tym że BUI nie działa z komunikacją CAN. Do skrzynki bezpieczników podpiąłeś wszystkie wtyki czy może zostały jakieś wolne gniazda ?

Jeśli nie wpiąłeś jakiejś wtyki to możliwe, że BUI nie ma zasilania i nie działa, wtedy miałbyś problem z immo i komunikacją CAN.

Próbowałeś czy działa centralny zamek ( jeśli do BUI dochodzi napięcie to wydaje mi się, że centralny powinien zadziałać ). Do uruchomienia centralnego zamka będzie Ci potrzebna taka siwa puszka, która jest pod deską od strony pasażera, w okolicy poduszki powietrznej. Ta siwa puszka musi pochodzić z tego samochodu z którego masz BUI. Ona jest chyba sparowana z BUI. Wszystko jest opisane w service manualu.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczka, której zdjęcie zamieściłeś, fabrycznie nie jest do niczego podpięta, widać nawet różową taśmę, także nią się nie przejmuj. Na filmiku widać, że licznik pokazuje otwarte drzwi, pozatym piszesz, że miga oświetlenie wewnętrzne, to może oznaczać, że do BUI dochodzi napięcie. Jeśli tak to możliwe, że z jakiegoś powodu BUI padło. Piszesz, że masz oświetlenie wewnętrzne led, nie miałeś z tym problemu ? Jakiś czas temu na amerykańskich forach natknąłem się na temat odnośnie naprawy BUI. Człowiek, który opisał naprawę, twierdził, że BUI padło właśnie od zmiany oświetlenia wewnętrznego na ledowe. Kilka innych osób również tak twierdziło.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@przemyslawn rzeczowo! Dzięki.

W schematach już siedziałem dosyć długo, więc sprawdzę i w tym przypadku. 

Poszukam tej puszki, o której piszesz - bo nie kojarzę takiego elementu. Może po foto gdzieś dokładniej jesteś w stanie to wskazać? 

Natomiast chyba wszystkie tego typu moduły dostałem z wiązką 

 

Co do ledów - zero problemów, jeździłem z nimi z dobry rok/dwa

20231031_181605.jpg

20231027_193102.jpg

Edytowane przez Danko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem jakieś schematy online. Popatrzyłem na schemat CAN comunnication i sobie przypimniałem. Samochody wyposażone w VCD mają czujnik kąta skrętu, on znajduje się przy taśmie airbag, jeśli nie wymieniłeś taśmy airbag na taką z czujnikiem kąta skrętu to może wywalać błąd komunikacji CAN bo komunikacją z tym czujnikiem idzie właśnie po CANie. Kolejna rzecz to yaw rate & lateral G sensor. Komunikacja z tym czujnikiem odbywa się także poprzez CAN. Jeśli nie masz go podłączonego to też może być przyczyną błędu w komunikacji.

Ten czujnik znajduje się za lewarkiem zmiany biegów, obok hamulca ręcznego. Powiększ poniższe zdjęcie to go zobaczysz

 

IMG-20231031-WA0000.jpg

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknąłem na schemat immobilisera. Immo wychodzi z BUI. Na schemacie jest widoczny key warning switch, jeśli dobrze widzę ( w telefonie te schematy są niewyraźne ) to do tego jest podpięta płaska 4ro pinowa wtyka. Tą wtykę łatwo przeoczyć. Sprawdź czy ją podpiąłeś.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, przemyslawn napisał(a):

Musisz zamontować taką od auta z VCD, w tych wersjach przy taśmie są czujnikiem kąta skrętu.

Ach, to, chodziło o tą w kierownicy.. Wszystko jasne :P Mam 2 wolne wtyki pod kierownicą, myślałem że będą one od łopatek od automatu, a pewnie któraś będzie też od tego. 

 

Co do BUI - czyli jak dobrze kojarzę którejś ze skrzyneczek pod kierownicą - faktycznie sprawdzę, bo nie kojarzę żadnej małej wtyczki. Na foto widać obie. Do tej po prawej mam 3 wtyczki, do tej po, lewej dwie - z czego jedna jest wypięta, bo stamtąd robimy mostek do uziemienia od jednego pinu (sygnał biegu N) 

20231027_193112.jpg

20231026_205751.jpg

Edytowane przez Danko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak BIU padnie, to wymiana nie będzie prosta, ponieważ właśnie BIU zarządza Immo, jest sparowane z kluczami, licznikiem i ECU, na szczęście, da się przekopiować EEPROM. Z tym podawaniem masy jako sygnał N to bez sensu trochę, można wykorzystać czujnik położenia neutralnego w skrzyni MT, a przy pomocy np. Tactrixa wyciąć w ECU błędy związane ze sterownikiem skrzyni. Jedyny minus, to nie będzie odpalał jak będzie na biegu, trzeba wrzucić luz, ale sterownik będzie w stanie przełączać się między mapami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...