Skocz do zawartości

Obk 6 BT USA - Hak EU


coocer

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,
ja zakładałem co prawda do Tribeca ale powinno być podobnie, polskiego producenta, dziury pasowały, można powiedzieć że było pnp, z elektryką też nie ma problemu, ja kupiłem oryginalną wiązkę, ale szkoda kasy, zestaw który jest w komplecie powinien się sprawdzić.

MR

Wysłane z mojego XQ-CQ54 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ibar napisał(a):

Cześć,
ja zakładałem co prawda do Tribeca ale powinno być podobnie, polskiego producenta, dziury pasowały, można powiedzieć że było pnp, z elektryką też nie ma problemu, ja kupiłem oryginalną wiązkę, ale szkoda kasy, zestaw który jest w komplecie powinien się sprawdzić.

MR

Wysłane z mojego XQ-CQ54 przy użyciu Tapatalka
 

O a który producent? Zdradzisz? 

 

W foresterze SG dziury były inne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne,
Steinhof, tu dziurki były ok, oczywiście w aucie były miejsca fabryczne do nawiercenia z tego co pamiętam, no i belka tylna ze zderzaka do wywalenia, bo w jej miejsce wchodziła ta od haka, no ale to pewnie standard.
Hmm Foresterow jest kilka modeli, może był uniwersalny stąd jakieś niedopasowanie do konkretnego, a Tribeca właściwie jedna jest.

MR

Wysłane z mojego XQ-CQ54 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.10.2023 o 13:47, coocer napisał(a):

Czy ktoś montował hak EU do outbacka 6 USA? 

 

Dużo jest przerabiania, ingerencji w konstrukcję? 

Może być z tym różnie,tzn fabryczne punkty mocowania moga się różnić w US vs EU (w podłużnicach)

Przerabiałem temat w V gen. i skończyło się na montażu haka z US zgodnie z wytycznymi producenta.

Europejscy producenci haków zapewne zasłaniają się sprawami homologacyjmymi (koszty) i nie mają biznesu w robieniu haka dedykowanego pod auta z Am.Pł.

No chyba, że coś się w tej kwestii zmieniło.

 

Na szybko zerknąłem tu:

https://www.hakihol.pl/haki-holownicze/subaru/outback/

Niestety nie ma tam niczego do wersji z silnikiem 2.4, bo chyba do takiej wersji szukasz.

 

 

Edytowane przez olo11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, olo11 napisał(a):

Może być z tym różnie,tzn fabryczne punkty mocowania moga się różnić w US vs EU (w podłużnicach)

Przerabiałem temat w V gen. i skończyło się na montażu haka z US zgodnie z wytycznymi producenta.

Europejscy producenci haków zapewne zasłaniają się sprawami homologacyjmymi (koszty) i nie mają biznesu w robieniu haka dedykowanego pod auta z Am.Pł.

No chyba, że coś się w tej kwestii zmieniło.

 

Na szybko zerknąłem tu:

https://www.hakihol.pl/haki-holownicze/subaru/outback/

Niestety nie ma tam niczego do wersji z silnikiem 2.4, bo chyba do takiej wersji szukasz.

 

 

Tak, dokładnie. No i tutaj jest cały problem z montażem i homologacją. 

 

Bo albo będzie zamontowane zgodnie z fabryką ale bez homologacji no i wpis do dowodu i potencjalne problemu w przyszłości

 

ALBO będą nowe dziury ale zgodnie z papierami :)

 

zamówiłem hak EU i zobaczymy jak źle będzie, najwyżej oddam. 

 

W SG były nowe dziury i tragedii nie było 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, coocer napisał(a):

Bo albo będzie zamontowane zgodnie z fabryką ale bez homologacji no i wpis do dowodu i potencjalne problemu w przyszłości

Generalnie,to jak zawsze w naszym kraju wszystko zależy od czyjegoś widzimisię. Mam wpisany hak bez problemu, diagnosta sprawdził homologację adaptera z kulą, czy gniazdo oświetlenia działa i tyle, nie wnikał w belkę haka,co to jest i skąd to jest.

Możesz wywiercić otwory,dobrze to zabezpieczyć przed korozją i tyle.

Będzie prawilnie, ale trochę druciarsko, chociaż bez wpływu na sztywność konstrukcji lub bezpieczenstwo.

3 godziny temu, coocer napisał(a):

zamówiłem hak EU i zobaczymy jak źle będzie, najwyżej oddam.

Dokładnie,zrób przymiarkę i najwyżej oddasz. Ściąganie/zakładanie  zderzaka to mała niedogodność w calej operacji, jeżeli nie zabangla. 

 

Można kupić z USDM dedykowane kule typu "łabędzia szyja" takie "EU style" , ale znowu wracamy do punktu homologacja.

 

Brakuje u Nas normalnych przepisów i życiowego podejścia w wielu sprawach.

Bo co zmienia montaż haka dedykowanego do USDM vs EU...kompletnie nic, oba sposoby montażu/punkty mocowania są dopuszczone przez producenta samochodu.

 

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
W dniu 17.10.2023 o 10:18, coocer napisał(a):

Tak, dokładnie. No i tutaj jest cały problem z montażem i homologacją. 

 

Bo albo będzie zamontowane zgodnie z fabryką ale bez homologacji no i wpis do dowodu i potencjalne problemu w przyszłości

 

ALBO będą nowe dziury ale zgodnie z papierami :)

 

zamówiłem hak EU i zobaczymy jak źle będzie, najwyżej oddam. 

 

W SG były nowe dziury i tragedii nie było 

 

 

I jaki hak Ci podszedł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, coocer napisał(a):

Hej, na pewno była jakaś rzeźba ale jest :) i przegląd przeszedł bez problemu 

Podrzucił byś co wybrałeś i z jaką wiązką może być na pw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 26.02.2024 o 00:25, arkadio napisał(a):

Podrzucił byś co wybrałeś i z jaką wiązką może być na pw.

Lepiej na forum, sam bym się chętnie dowiedział ;) A i najlepiej ze zdjęciami jak wygląda :drool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...