Skocz do zawartości

Koniec Outbacka w Norwegii


Gregorius

Rekomendowane odpowiedzi

Wlasnie stanalem przed dylematem, czym zastapic mojego ostatniego Outbacka 2.5. W Norwegii 86% sprzedawanych nowych samochodow do elektryki, w tym coraz wiecej roznorakiej chinszczyzny.

Subaru sprzedaj w Norwegii tylko i wylacznie Solterre i nicwiecej. Jest duze prawdopodobienstwo, ze w 2025 roku zostanie wstrzymana sprzedaz samochodow z silnikami spalinowymi.

W tak ponurej wizji zdecydowalem, ze najwyzszy czas na zakup czegos co pozowli mi laczyc autonomie silnika spalinowego i nowe trendy elektryczne.

Postawilem na plug in hybrydy. Wzialem na dluzsze jazdy testowe: Toyote RAV4, Mazde CX-60 i Lexusa NX.

Pierwsza byla Toyota. Kiedys jezdzilem probnie zwykla hybryda, w stosunku do niej plug in robi roznice.  Praca ukaldu napedowego jest cichsza , skonczylo sie wycie przy przespieszaniu 306 HP robi roznice. Bardzo dobrze prowadzi sie we wszystkich trybach napedowych. Jest lepiej wyciszona i ma sztywniejsze zawieszenie od poprzedniczki.  Wrazenia z jazdy pozytywne. 

Drugi byl Lexus. Naped ten sam co Toyota. Duzo cichszy od Toyoty. Przytlacza za to elektronika. Okazalo sie, ze ktos zostawil wlaczone grzanie siedzen i musialem zdrowo kombinowac jak to wylaczyc. Okazalo sie, ze wszystkie funkcje sa na dotykowym ekranie multimedialnym.  Na tylnej kanapie ma troche mniej miejsca niz Toyota. Nie podobala mi sie dzwignia zmiany biegow - prawdopodobnie to kwestai przyzwyczajenia.

Trzecia Mazda ma ladna nowoczesna kabine. Niestety hybrydowy uklad napedowy niedorobiony. przy przyspieszaniu wydaje dziwne dzwieki. Sama Mazda przyznaje, ze ta hybryda w Mazdzie jest przejsciowa na czas nim zastapi ja naped elektryczny. Tylna  kanapa chyba najciasniejsza ze wszystkich tych samochodow. Z wygladu super, ale jazda bez rewelacji mimo niby podobnej mocy co Toyota i Lexus.

Kazdym z tych samochodow przejechalem identyczna trase ca. 50 km. Wszystkie 3 jazdy odbylem jednego dnia w jednakowych warunkach pogodowych. Troche autostrada, troche drogami normalnymi. 

Po jazdach bylem zdecydowany wybrac pomiedzy Toyota, a Lexusem.

W zasadzie wiekszac podzespolow Lexusa to to samo co w Toyocie, wykonczenie tylko inne. Od obu dostawcow dostalem oferty na sprzedaz i prywatny leasing tych samochodow.

Szale przechylila rewelacyjna, w porownaniu do innych oferta prywatnego leasing z Toyoty. Mazda i Lexus kosztowalyby mnie znacznie drozej (25-30%) przy leasingu niz Toyota, chociaz przy sprzedazy za gotowke Mazda bylaby zdecydowania najtansza.

Tak wiec w polowie pazdziernika po ponad 13 latach jazdy Subaru zdradzam ze smutkiem marke i przenosze sie do Toyoty. Oby sluzyla tak dobrze jak moje 3 dotychczasowe Subaru. 

 

  • Dzięki! 1
  • Smutny 1
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, ManoLEE napisał(a):

Jak nie chcesz Solterry to bierz Toyotę, przecież Subaru jest bliskie tej marce, jeszcze trochę i na RAV4 będą naklejać znaczki Subaru :P

Elektryczny pojazd mnie w tej chwili nie interesuje. Na długą trasę Norwegia - Polska się nie nadaje. Za słaba nadal infrastruktura ładowania no i szybkie lądowanie skraca poważnie żywotność baterii. Tak więc plug in hybryda była chyba najrozsadniejsza

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...