Rozaar Posted June 29, 2023 Share Posted June 29, 2023 Pacjent impreza GH w dieslu… Problem zaczął się po jednym razie gdy na autostradzie złapał zbyt wysoką temperaturę i wywalił wodę. Od wtedy samochód nawet przy zwykłej dynamicznej jeździe po mieście po jakimś czasie łapie temperaturę wody 95-100°C przy czym przed tym incydentem nawet spokojnie trzymał zawsze 90°.Płynu ze zbiorniczka nie ubywa. Jako winowajcę obstawiam termostat ale może ktoś z was spotkał się z podobnym problemem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir3n3usz Posted June 29, 2023 Share Posted June 29, 2023 Godzinę temu, Rozaar napisał(a): Pacjent impreza GH w dieslu… Problem zaczął się po jednym razie gdy na autostradzie złapał zbyt wysoką temperaturę i wywalił wodę. Od wtedy samochód nawet przy zwykłej dynamicznej jeździe po mieście po jakimś czasie łapie temperaturę wody 95-100°C przy czym przed tym incydentem nawet spokojnie trzymał zawsze 90°.Płynu ze zbiorniczka nie ubywa. Jako winowajcę obstawiam termostat ale może ktoś z was spotkał się z podobnym problemem. Tak, kilka razy. Pęknięta głowica. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rozaar Posted June 29, 2023 Author Share Posted June 29, 2023 22 minuty temu, ir3n3usz napisał(a): Tak, kilka razy. Pęknięta głowica. Niema żadnych wycieków pod samochodem, wszystko suche Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir3n3usz Posted June 29, 2023 Share Posted June 29, 2023 (edited) 19 minut temu, Rozaar napisał(a): Niema żadnych wycieków pod samochodem, wszystko suche Nie ma to żadnego znaczenia. Pęknięcia są na płaszczu wodnym, ciśnienie gazów spalinowym z komory spalania dostaje się do układu chłodzenia. Tak samo może dostawać się przez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Chociaż z tym się nie spotkałem. 100% przypadków wyrzucania płynu w dieslu, to były pęknięte głowice. Robiłem kilka razy takie silniki. A pękniętych głowic przy okazji wymiany shortblocków było na tony. Zawsze jest cień nadziei, że to może być termostat. Nie kosztuje dużo, wymień go, ale nie licz na cuda. Edited June 29, 2023 by ir3n3usz 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luku Posted June 29, 2023 Share Posted June 29, 2023 jesteś pewien że nie ubywa, czy nie ubywa tak jak u mnie nie ubywało, czyli na tyle powoli ze nie zauważyłem u mnie okazało się że problemem jest nagrzewnica Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rozaar Posted June 29, 2023 Author Share Posted June 29, 2023 Godzinę temu, ir3n3usz napisał(a): Nie ma to żadnego znaczenia. Pęknięcia są na płaszczu wodnym, ciśnienie gazów spalinowym z komory spalania dostaje się do układu chłodzenia. Tak samo może dostawać się przez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Chociaż z tym się nie spotkałem. 100% przypadków wyrzucania płynu w dieslu, to były pęknięte głowice. Robiłem kilka razy takie silniki. A pękniętych głowic przy okazji wymiany shortblocków było na tony. Zawsze jest cień nadziei, że to może być termostat. Nie kosztuje dużo, wymień go, ale nie licz na cuda. W takim razie jak to zweryfikować od zewnątrz? Jest jakiś sposób? Link to comment Share on other sites More sharing options...
VEC Posted June 29, 2023 Share Posted June 29, 2023 Teraz, Rozaar napisał(a): W takim razie jak to zweryfikować od zewnątrz? Jest jakiś sposób? tester na co2 w układzie zamiennie- test na upg 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now