AdaSch Opublikowano 10 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2023 Hej, Latka lecą, forek cierpliwie się upgraduje do XT STI ale przy okazji zbierania unikalnych części wymyśliłem sobie, że zanim je zamontuje oddam do galwanizacji. Czy np bo rozbiórce zwrotnic do naga, szkiełkowaniu i gawanizowaniu może być problem wciśnięciem łożyska. Warstwa po galwanizacji to 8-12um więc wg mnie to symboliczny poziom. To samo bym zrobił z tarczami kotwicznymi. Na koniec malowanie proszkowe ale to chyba jest trudniejsze, bo trzeba zabezpieczyć miejsca które nie powinny być malowane no chyba, że da się to jakoś łatwo zabezpieczyć? to samo z tylnymi wahaczami wzdłużnymi, łapą wahacza itp elementami. Reszta zawieszenia jest aluminiowa więc tutaj nie wiem czy coś powinienem zrobić. czy ktoś ma pomysł, jak zabezpieczyć amortyzatory? Tutaj zakładam, że malowanie proszkowe odpada, no chyba, że wyciągnę wewnętrzny amor jak to jest w STI. czy ktoś ma jakieś doświadczenia którymi mógłby się podzielić abym się nie władował w jakąś minę która spowoduje, że utracę "cenny" komponent? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gustaf Opublikowano 10 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2023 Zlecając galwanizację musisz już wiedzieć czy element będzie malowany proszkowo czy nie. Jak ma być malowany po musi być sam ocynk bez pasywacji jak proszku to są dobre dodatki do powłok np. srebrne nie przepuszczające wody i wilgoci. Jak nie chcesz jakiegoś fragmentu cynkować pokrywasz go czarnym silikonem - ja tak robię przy cynkowaniu otworu tłoczka w zacisku. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 10 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2023 (edytowane) Osobiście robię tak, że miejsca na tuleje/łożyska mam do gołej stali + używam ceramicznej pasty montażowej/przeciwzatarciowej. Patent z pracy, gdzie pracuje na inox łączonym z innym metalem + toksyczne ciecze, więc wszystko szybko się utlenia a nierdzewka zaciera od samego patrzenia. Takim sposobem mogę bez wiekszego trudu rozebrać mechanizm/sprzęt. Grubą lagę możesz wyjąć cały wkład, dolna śruba wychodzi wszystko. Grunt to nie uszkodzić środka czyli kolejne zabezpieczenie. Najprościej to chyba piaskować i malować epoksydem + farba wedle uznania. Galwanizacja jest fajna dopóki niema ciężko dostępnych miejsc. Mam sanki robione galwanizacją i w wielu miejscach ona nie dociera, trzeba zabezpieczać dodatkowo czymś innym. Aha, na galwanizacje trudno się maluje, trzeba specjalne farby/podkłady. Edytowane 10 Czerwca 2023 przez 133699 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 10 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2023 widzę, że muszę się bardzo dużo nauczyć... dzięki za wiedzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się