subie123 Posted May 26, 2023 Share Posted May 26, 2023 Witam, szukam błotników przednich do Imprezy GH - obydwa są przegnite. Nowych zamienników nie mogę znaleźć, ale widziałem kilka używanych błotników w dobrym stanie. Pytanie czy lepiej kupić błotniki OE Subaru czy zamiennik? Może akurat zamienniki są lepszej jakości niż OE, dlatego chciałbym się upewnić. Z góry dziękuję za odpowiedzi! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max 84 Posted May 26, 2023 Share Posted May 26, 2023 Wszystko zależy od stanu używanych błotników, jeśli nadają się do użytku to trzeba je maksymalnie dobrze zabezpieczyć, przed malowaniem ew. samym montażem.Z zamiennikiem może być problem z jakością stali, a to ich zabezpieczenie antykorozyjne od razu trzeba zeszlifować i zastąpić czymś porządnym.Po tym wszystkim może się okazać że błotnik totalnie nie pasuje. I trzeba rzeźbić aby go spasować z budą.Można oczywiście pasowanie zrobić przed malowaniem, ale czasem tylko szpachla może uratować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
subie123 Posted May 26, 2023 Author Share Posted May 26, 2023 Generalnie zawsze można zwrócić błotnik kupując go online. Przeglądałem wiele aukcji i większość błotników jest skorodowana od wewnątrz przy rancie, czyli stan niewiele lepszy od moich. Znalazłem na szczęście kilka takich, które wyglądają OK, raczej bez żadnych szpachli i w opisie jest Subaru OE. Oczywiście błotniki posiadają drobne wgniecenia i wymagają ponownego lakierowania, ale z drugiej strony raczej każdy błotnik wymagałby lakierowania, żeby spasować go z resztą elementów. Rzeczywisty odcień niestety w rzeczywistości będzie się różnił od całej reszty. Wydaje mi się, że lepszą opcją jest kupić takie używane błotniki do drobnych poprawek niż rzeźbić stare, co niestety też kosztuje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
subie123 Posted May 26, 2023 Author Share Posted May 26, 2023 Koszt używanych błotników OE do poprawek to 200-300zł. Koszt zamienników w podobnym stanie to ok. 150zł, więc chyba lepiej dołożyć do OE. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max 84 Posted May 26, 2023 Share Posted May 26, 2023 Ja bym szukał ORI w dobrym stanie. Te zamienniki dzisiaj z ryżu zrobione. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tutek Posted May 29, 2023 Share Posted May 29, 2023 Bierz OEM. Przerabiałem temat w GC. Nie było szans żeby jakoś sensownie je dopasować. Jak szpary były dobre przy drzwiach to robiły się japy przy masce i zderzaku i na odwrót. W końcu mój blacharz połatał OEM wstawkami z Chińczyka i działa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
subie123 Posted May 29, 2023 Author Share Posted May 29, 2023 Na szczęście znalazłem uzywane OEM zarówno na lewą jak i prawa stronę. Błotniki są w dobrym stanie bez rdzy - cena za sztukę to ok.300zł, więc lepsze to niż naprawiać stare i malować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now