Jump to content

Opony do spec B.


Benek96

Recommended Posts

Cześć. Chcę kupić opony letnie do mojego spec B. Tak patrząc to trochę tył jest schowany w nadkole. 

Moje pytanie czy mogę kupić szerszą oponę np 225-235 czy to nic nie da? Czy tylko dystans zostaje. Czy macie z tym jakieś doświadczenia, czy warto. To auto ma być Daily, chce tylko poprawić wygląd

Link to comment
Share on other sites

Szersza opona to raczej niewielki efekt wizualny spowoduje. Lpeiej felgi o niższym niż fabryczne ET. Przy ET48 już jest lepiej...niektórzy w tych modelach Legacy schodza nawet do ET38, ale nie wiem jak to ostatecznie się sprawdza. Do ET42 mozna zejść bez obaw...a fabrycznie jest tak

 

https://www.wheel-size.com/size/subaru/legacy/bl-bp-2003-2009/eudm/#trim-blbp-2003-2009-30i-r--241

 

potem możesz już sobie wirtualnie posprawdzać tutaj

 

https://www.willtheyfit.com/index.php?width=215&aspect=45&diameter=17&wheelwidth=7.5&offset=48&width2=225&aspect2=45&wheel_size=17&wheel_width=7.5&offset2=48

 

https://www.wheel-size.com/calc/

 

https://tiresize.com/tyre-size-calculator/

Link to comment
Share on other sites

Jedna sprawa - są już wątki o felgach/oponach. 

Druga - nie tylko et ma znaczenie, szerokość felgi również. Ja z tyłu mam 18x7,5 et52 - dystans 20mm, więc 32 z opona 225/40. Do tego gwint, zrolowane nadkola i bardzo rzadko przyciera - przy seryjnej wysokości pewnie by tego nie było 

Link to comment
Share on other sites

41 minut temu, Danko napisał(a):

Jedna sprawa - są już wątki o felgach/oponach. 

Druga - nie tylko et ma znaczenie, szerokość felgi również. Ja z tyłu mam 18x7,5 et52 - dystans 20mm, więc 32 z opona 225/40. Do tego gwint, zrolowane nadkola i bardzo rzadko przyciera - przy seryjnej wysokości pewnie by tego nie było 

w naszych pojazdach wszystkie koła powinny byc identyczne...więc zakładam, że z przodu masz tak samo. Przodem martwięsię bardziej, bo te koła wykonuja ruch jeszcze w jednej płaszczyźnie i jest większe ryzyko, że coś będzie przycierać.

Szerokość felgi oczywiście tez ma znaczenie.

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, Neutrino33 napisał(a):

w naszych pojazdach wszystkie koła powinny byc identyczne...

Jeśli chodzi o szerokość, średnicę felg i rozmiar opon tak. ET już nie musi być takie same z przodu i z tyłu. Czyli mogą być dystanse o różnej szerokości.

Link to comment
Share on other sites

39 minut temu, Neutrino33 napisał(a):

w naszych pojazdach wszystkie koła powinny byc identyczne...więc zakładam, że z przodu masz tak samo. Przodem martwięsię bardziej, bo te koła wykonuja ruch jeszcze w jednej płaszczyźnie i jest większe ryzyko, że coś będzie przycierać.

Szerokość felgi oczywiście tez ma znaczenie.

Tak, jak @Bonless prawi, et może się różnić, tak też jest u mnie. Z przodu jest mniej miejsca, mam et42. Paradoksalnie nigdy nie miałem problemu z tarciem przodu, choć jest niżej. Oczywiście zrolowane nadkola

Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, Bonless napisał(a):

Jeśli chodzi o szerokość, średnicę felg i rozmiar opon tak. ET już nie musi być takie same z przodu i z tyłu. Czyli mogą być dystanse o różnej szerokości.

 

18 godzin temu, Danko napisał(a):

Tak, jak @Bonless prawi, et może się różnić, tak też jest u mnie. Z przodu jest mniej miejsca, mam et42. Paradoksalnie nigdy nie miałem problemu z tarciem przodu, choć jest niżej. Oczywiście zrolowane nadkola

 

Nie byłbym co do tego taki pewny...ale może macie rację. Jak masz rolowane nadkola to raczej możesz być spokojny nawet przy ET40, choc z drugiej strony masz lekko "zglebowany" wóz, więc tez jest inaczej. :faja:

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Neutrino33 napisał(a):

 

 

Nie byłbym co do tego taki pewny...ale może macie rację. Jak masz rolowane nadkola to raczej możesz być spokojny nawet przy ET40, choc z drugiej strony masz lekko "zglebowany" wóz, więc tez jest inaczej. :faja:

W AWD najważniejsze jest żeby średnica zew. koła była taka sama na wszystkich czterech kołach. Dlatego musi być ta sama szerokość felg i rozmiar opon.

ET w tym aspekcie nie ma żadnego wpływu.

  • Cheers! 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Neutrino33 napisał(a):

 

 

Nie byłbym co do tego taki pewny...ale może macie rację. Jak masz rolowane nadkola to raczej możesz być spokojny nawet przy ET40, choc z drugiej strony masz lekko "zglebowany" wóz, więc tez jest inaczej. :faja:

Przy dużych różnicach problemem mogłaby być waga - natomiast taki sam wpływ będą miały powszechnie używane dystanse - czy każda inna forma masy nieresorowanej. 

Trzeba też pamiętać, że znaczne zmiany w rozstawach osi mogą mieć wpływ na to, jak samochód się zachowuje. Ano lekko.. Z przodu jest chyba -50, czy też - 70mm w stosunku do serii :P

  • Cheers! 1
Link to comment
Share on other sites

A co sądzicie o dystansach? Można stosować tylko np na tylną oś? 

Jak ze szpilkami, dadzą radę np. przy 10mm?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...