Skocz do zawartości

Opony do spec B.


Benek96

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Chcę kupić opony letnie do mojego spec B. Tak patrząc to trochę tył jest schowany w nadkole. 

Moje pytanie czy mogę kupić szerszą oponę np 225-235 czy to nic nie da? Czy tylko dystans zostaje. Czy macie z tym jakieś doświadczenia, czy warto. To auto ma być Daily, chce tylko poprawić wygląd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szersza opona to raczej niewielki efekt wizualny spowoduje. Lpeiej felgi o niższym niż fabryczne ET. Przy ET48 już jest lepiej...niektórzy w tych modelach Legacy schodza nawet do ET38, ale nie wiem jak to ostatecznie się sprawdza. Do ET42 mozna zejść bez obaw...a fabrycznie jest tak

 

https://www.wheel-size.com/size/subaru/legacy/bl-bp-2003-2009/eudm/#trim-blbp-2003-2009-30i-r--241

 

potem możesz już sobie wirtualnie posprawdzać tutaj

 

https://www.willtheyfit.com/index.php?width=215&aspect=45&diameter=17&wheelwidth=7.5&offset=48&width2=225&aspect2=45&wheel_size=17&wheel_width=7.5&offset2=48

 

https://www.wheel-size.com/calc/

 

https://tiresize.com/tyre-size-calculator/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna sprawa - są już wątki o felgach/oponach. 

Druga - nie tylko et ma znaczenie, szerokość felgi również. Ja z tyłu mam 18x7,5 et52 - dystans 20mm, więc 32 z opona 225/40. Do tego gwint, zrolowane nadkola i bardzo rzadko przyciera - przy seryjnej wysokości pewnie by tego nie było 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Danko napisał(a):

Jedna sprawa - są już wątki o felgach/oponach. 

Druga - nie tylko et ma znaczenie, szerokość felgi również. Ja z tyłu mam 18x7,5 et52 - dystans 20mm, więc 32 z opona 225/40. Do tego gwint, zrolowane nadkola i bardzo rzadko przyciera - przy seryjnej wysokości pewnie by tego nie było 

w naszych pojazdach wszystkie koła powinny byc identyczne...więc zakładam, że z przodu masz tak samo. Przodem martwięsię bardziej, bo te koła wykonuja ruch jeszcze w jednej płaszczyźnie i jest większe ryzyko, że coś będzie przycierać.

Szerokość felgi oczywiście tez ma znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Neutrino33 napisał(a):

w naszych pojazdach wszystkie koła powinny byc identyczne...

Jeśli chodzi o szerokość, średnicę felg i rozmiar opon tak. ET już nie musi być takie same z przodu i z tyłu. Czyli mogą być dystanse o różnej szerokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Neutrino33 napisał(a):

w naszych pojazdach wszystkie koła powinny byc identyczne...więc zakładam, że z przodu masz tak samo. Przodem martwięsię bardziej, bo te koła wykonuja ruch jeszcze w jednej płaszczyźnie i jest większe ryzyko, że coś będzie przycierać.

Szerokość felgi oczywiście tez ma znaczenie.

Tak, jak @Bonless prawi, et może się różnić, tak też jest u mnie. Z przodu jest mniej miejsca, mam et42. Paradoksalnie nigdy nie miałem problemu z tarciem przodu, choć jest niżej. Oczywiście zrolowane nadkola

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Bonless napisał(a):

Jeśli chodzi o szerokość, średnicę felg i rozmiar opon tak. ET już nie musi być takie same z przodu i z tyłu. Czyli mogą być dystanse o różnej szerokości.

 

18 godzin temu, Danko napisał(a):

Tak, jak @Bonless prawi, et może się różnić, tak też jest u mnie. Z przodu jest mniej miejsca, mam et42. Paradoksalnie nigdy nie miałem problemu z tarciem przodu, choć jest niżej. Oczywiście zrolowane nadkola

 

Nie byłbym co do tego taki pewny...ale może macie rację. Jak masz rolowane nadkola to raczej możesz być spokojny nawet przy ET40, choc z drugiej strony masz lekko "zglebowany" wóz, więc tez jest inaczej. :faja:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Neutrino33 napisał(a):

 

 

Nie byłbym co do tego taki pewny...ale może macie rację. Jak masz rolowane nadkola to raczej możesz być spokojny nawet przy ET40, choc z drugiej strony masz lekko "zglebowany" wóz, więc tez jest inaczej. :faja:

W AWD najważniejsze jest żeby średnica zew. koła była taka sama na wszystkich czterech kołach. Dlatego musi być ta sama szerokość felg i rozmiar opon.

ET w tym aspekcie nie ma żadnego wpływu.

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Neutrino33 napisał(a):

 

 

Nie byłbym co do tego taki pewny...ale może macie rację. Jak masz rolowane nadkola to raczej możesz być spokojny nawet przy ET40, choc z drugiej strony masz lekko "zglebowany" wóz, więc tez jest inaczej. :faja:

Przy dużych różnicach problemem mogłaby być waga - natomiast taki sam wpływ będą miały powszechnie używane dystanse - czy każda inna forma masy nieresorowanej. 

Trzeba też pamiętać, że znaczne zmiany w rozstawach osi mogą mieć wpływ na to, jak samochód się zachowuje. Ano lekko.. Z przodu jest chyba -50, czy też - 70mm w stosunku do serii :P

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...