Syn Adama Opublikowano 16 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2023 Cześć. Wszystkim. Właśnie uruchomiłem sprowadzonego Outback'a II w automacie. Po wymianie oleju w skrzyni, pozbyciu się mrugającego "POWER" (odłączony był rezystor pod maską) wszystko ładnie działa, oprócz tego, że przy jeździe na 4 biegu, przy prędkości około 100-120km/h, wciskając mocno gas, jest bardzo duże walnięcie/szarpnięcie w momencie włączeniu się trzeciego biegu. Mam odczucie, że obroty są za duże kiedy wchodzi ta trójka i to dlatego, ale nie znam przyczyny. Błędów brak, wszystko inne działa prawidłowo. Ktoś może miał coś podobnego, lub może podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny? Z góry dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 16 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2023 (edytowane) Te skrzynię już mają trochę nalatane. Myślę że bez rewizji skrzyni nie zdziałasz za bardzo nic. Ale poprawić sytuację mogą jakieś dodatki do ATF. Nie pamiętam czy w tym modelu też masz "biegi" na lewarku PRND321? Czy nie masz 3 tam? Bo zastanawiam się czy sytuacja ma się tak samo przy ręcznej redukcji. Możesz wajchowac w czasie jazdy między 1-2-3. Skrzynia nie zrzuci biegu jak będziesz jechał za szybko. Sprawdziłem kiedyś nieświadomie, zrzuciłem omyłkowo z 3 na 2 i dopiero wrzuciła 2 bieg jak obroty zeszły do jakiejś tam wartości. Także jest to zabezpieczone przed "głupota" kierowcy. Edytowane 16 Lutego 2023 przez ewemarkam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Syn Adama Opublikowano 16 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2023 Nalatane tylko 230kkm, więc myślę że jeszcze połowa życia przed sobą. Tak, jest PRND321, a ze sprawdzeniem przy redukcji "manualnej" to będę musiał spróbować. Może jeżeli nie będę miał gazu do dechy, to nie szarpnie, a wyprzedzić dynamicznie będę mógł. Dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 16 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2023 (edytowane) Przywykłem do takiej redukcji bo i w Forku i Volvo to skrzynię zamulaja. Jest bezpieczniej bo nie masz zwłoki przy reakcji skrzyni. Edytowane 16 Lutego 2023 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 17 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2023 Nadąża rozpinać lockup przy "szybkiej" redukcji? Kiedyś miałem podobny problem w starszym modelu, winny był elektrozawór lockup'u, po wymianie na inny przestało łupać. Jednak mimo wszystko zmiany biegów w dół czy w górę przy "dynamicznej" jeździe pozostawiały trochę do życzenia, co pewnie wynikało z ogólnego zużycia (350kkm licznikowe) jak i prymitywnej konstrukcji. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Syn Adama Opublikowano 21 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2023 W dniu 17.02.2023 o 12:58, mirasek napisał(a): Nadąża rozpinać lockup przy "szybkiej" redukcji? Kiedyś miałem podobny problem w starszym modelu, winny był elektrozawór lockup'u, po wymianie na inny przestało łupać. Jednak mimo wszystko zmiany biegów w dół czy w górę przy "dynamicznej" jeździe pozostawiały trochę do życzenia, co pewnie wynikało z ogólnego zużycia (350kkm licznikowe) jak i prymitywnej konstrukcji. U Ciebie też zdarzało się tylko przy redukcji na danych biegach? U mnie wszystkie inne redukują wzorowo. Sprawdzałem wszystkie elektrozawory i rezystencja była książkowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Syn Adama Opublikowano 21 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2023 Aaaaaah... Lock-up jest tylko na 4 biegu, więc tylko wtedy mógłby powodować takie objawy. To ma sens! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się