Skocz do zawartości

Mocne uderzenie/szarpnięcie przy redukcji z 4 na 3 bieg w 4EAT


Syn Adama

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Wszystkim.

Właśnie uruchomiłem sprowadzonego Outback'a II w automacie. Po wymianie oleju w skrzyni, pozbyciu się mrugającego "POWER" (odłączony był rezystor pod maską) wszystko ładnie działa, oprócz tego, że przy jeździe na 4 biegu, przy prędkości około 100-120km/h, wciskając mocno gas, jest bardzo duże walnięcie/szarpnięcie w momencie włączeniu się trzeciego biegu. Mam odczucie, że obroty są za duże kiedy wchodzi ta trójka i to dlatego, ale nie znam przyczyny. Błędów brak, wszystko inne działa prawidłowo. 

Ktoś może miał coś podobnego, lub może podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny?

Z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te skrzynię już mają trochę nalatane. Myślę że bez rewizji skrzyni nie zdziałasz za bardzo nic. Ale poprawić sytuację mogą jakieś dodatki do ATF. 

Nie pamiętam czy w tym modelu też masz "biegi" na lewarku PRND321? Czy nie masz 3 tam? Bo zastanawiam się czy sytuacja ma się tak samo przy ręcznej redukcji. 

 

Możesz wajchowac w czasie jazdy między 1-2-3. Skrzynia nie zrzuci biegu jak będziesz jechał za szybko. Sprawdziłem kiedyś nieświadomie, zrzuciłem omyłkowo z 3 na 2 i dopiero wrzuciła 2 bieg jak obroty zeszły do jakiejś tam wartości. Także jest to zabezpieczone przed "głupota" kierowcy.

Edytowane przez ewemarkam
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nalatane tylko 230kkm, więc myślę że jeszcze połowa życia przed sobą.

Tak, jest PRND321, a ze sprawdzeniem przy redukcji "manualnej" to będę musiał spróbować. Może jeżeli nie będę miał gazu do dechy, to nie szarpnie, a wyprzedzić dynamicznie będę mógł.

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadąża rozpinać lockup przy "szybkiej" redukcji? Kiedyś miałem podobny problem w starszym modelu, winny był elektrozawór lockup'u, po wymianie na inny przestało łupać. Jednak mimo wszystko zmiany biegów w dół czy w górę przy "dynamicznej" jeździe pozostawiały trochę do życzenia, co pewnie wynikało z ogólnego zużycia (350kkm licznikowe) jak i prymitywnej konstrukcji.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.02.2023 o 12:58, mirasek napisał(a):

Nadąża rozpinać lockup przy "szybkiej" redukcji? Kiedyś miałem podobny problem w starszym modelu, winny był elektrozawór lockup'u, po wymianie na inny przestało łupać. Jednak mimo wszystko zmiany biegów w dół czy w górę przy "dynamicznej" jeździe pozostawiały trochę do życzenia, co pewnie wynikało z ogólnego zużycia (350kkm licznikowe) jak i prymitywnej konstrukcji.

 

U Ciebie też zdarzało się tylko przy redukcji na danych biegach? U mnie wszystkie inne redukują wzorowo. Sprawdzałem wszystkie elektrozawory i rezystencja była książkowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...