Skocz do zawartości

Lusterka Forester sg


Pawlolle

Rekomendowane odpowiedzi

Hej mam problem z lewym lusterkiem wywija je do przodu jakby nie było w środku jakiejś blokady. Był jeden temat na forum w którym ktoś miał podobny problem i wspomniane było że coś tam się wytarło. Rozebrałem mechanizm i dalej nie widzę co miało się wytrzeć. Bardzo proszę o pomoc.IMG_20230213_141736_01.thumb.jpg.3236250f4388ceeea88decaac30e3f37.jpgIMG_20230213_144712.thumb.jpg.a14710be21c077e6f6260375fea75a72.jpg

Edytowane przez Pawlolle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w imprezie ( zakładam że mechanizm podobny) nawet jak siłowo przestawię lusterko to automat wie, że musi je przestawić do punktu wyjściowego więc zakładam, że tam jest jakiś czujnik położenia i to z nim jest problem. Czy w skrajnej pozycji silnik nadal pracuje? Reaguje na przycisk?

nie mam schematu pod ręką, ale pamiętam, że mechanizm działał tak, że zasilanie jest cały czas podawane na lusterko a przy składaniu zmienia się tylko biegunowość.

 

EDIT:

czy próbowałeś je na siłę przestawić? możne tylko wyskoczyło?

Edytowane przez AdaSch
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz rozebrane lusterko i denerwuje a masz czas na to to wypnij na razie te kostki zasilające od tego lusterka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Odgrzebię temat.

Mam ten sam problem z prawym lusterkiem w Foresterze poliftowym (2006): otwiera się na 180 stopni. Samo rozkładanie lusterka nie jest mi do niczego potrzebne.

 

Tak jak ktoś pisał zastanawiam się nad rozłączeniem kostki ale wtedy stracę też kierunkowskaz, czego nie chcę.

 

Wie może ktoś który kabel trzeba wypiąć/lub wyciągnąć pin (bo pewnie da się to z wtyczki wyciągnąć) lub uciąć ;) ? Ewentualnie jak to sprawdzić? Próbnik napięcia + naciskanie przycisku i sprawdzenie czy jest napięcie?

 

Może da się je jakoś unieruchomić lusterko bez rozbierania boczku drzwi?

 

--------

Po operacji :). Ściągnięcie boczków było bardzo łatwe - tego się bałem, bo nie były raczej nigdy ściągane i było ryzyko, że coś pęknie. Z wypięciem samych pinów trzeba się pobawić - mnie to kilkadziesiąt minut łącznie zajęło, w trzech podejściah i znacznej porcji nerwów) - ale szpilką poszło (mały śróbokręt, drucik itp. nie dały rady). 

 

Jeżeli ktoś szukałby podpowiedzi które wyciągnąć to chodzi o piny: brązowo-zółty i szaro-żółty (jeżeli pomyliłem kolory to chodzi o jedyne dwa przewody dwukolorowe). 

 

 

 

PXL_20230709_145317815.MP.jpg

Edytowane przez Evendi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

.. Zamówiłem używkę lusterka , całe...więc dopiero jak je rozbiorę na czynniki to dodam zdjęcia co było przyczyną....może coś się urwało. Bo tak "na boku" to tym lusterkiem zaliczyłem kaczkę i na AliExpres kupiłem wkład-lustro i frontową obudowę- tyle tylko się rozleciało , jednak po pół roku coś jeszcze wyszło z tej "stłuczki ".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jak udało się coś ustalić? Ja mam inny problem, lusterko działa prawie sprawnie ale te prawie to znaczy że nie wraca idealnie na swoją pozycję, i pytanie moje jest takie jak to wyregulować. Ewidentnie widać że lusterkiem ktoś zahaczył bo jest popękane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...