Skocz do zawartości

Intercooler od gh do gc sti


damiano16

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka! Czy montował ktoś wiekszy intercooler od lanosa wrx do gc/gf sti? Da się upchać zostawiając rozpórkę? Ma to sens czy lepiej od wrx gd? Nie ukrywam że przepaść cenowa między coolerem z sti gd a wrx jest ogromna i czy aby wydajnościowo tak duża różnica? Obecnie mam w 99 gf sti ori ale zostawię to bez komentarza :blink: moc docelowa kiedys tam ok 330KM ale liczę na znacznie lepszy niut przy dolocie większym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóż od WRX GD. Na 330 koni przy odpowiednim turbo wystarczy, a da się go ładnie i bezproblemowo zamontować. Kosztuje przy tym grosze. A nie jest wiele mniejszy od GD STI. GH STI odpuść. Ani to miejsca na niego, o wszystko wadzi, to że żadnej rozpórki nie założysz to pewne. Druga sprawa, że nawet ciężko mu zapewnić odpowiedni przewiew w GC, bo wlot wąski, dziura mała, spliter żaden nie pasuje, a samoróbki szczelnością nie grzeszą. Także IMO totalny bezsens. Ja miałem w GC8 tak zamontowanego GD WRX i sobie chwaliłem.DSC_0142.thumb.JPG.9897d17170dfc34a94462418cd3d9613.JPGDSC_0148.thumb.JPG.99ca4d374ae2d9d0a5b1779424a3c3ce.JPG

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kornik napisał(a):

Na 330KM icek z WRX może nie wystarczyć, mam gdzieś namiar na intercooler alternatywny do tych z STI ale musiałbym poszukać.

 

 

 

Jak możesz zerknij. Od biedy są tanie markety np turboworks ale nie chce tego shitu zakładać. Moc mocą ale musi tez mieć jak najmniejsze opory co sprawdzał kiedys nie-ASO. Ten od sti i mishmoto maja dobre przepływy. Na turboszrocie może by moc jakąś wyszła a turbo będzie wstawać za odcinka i niut biedny :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Gaceq napisał(a):

Załóż od WRX GD. Na 330 koni przy odpowiednim turbo wystarczy, a da się go ładnie i bezproblemowo zamontować. Kosztuje przy tym grosze. A nie jest wiele mniejszy od GD STI. GH STI odpuść. Ani to miejsca na niego, o wszystko wadzi, to że żadnej rozpórki nie założysz to pewne. Druga sprawa, że nawet ciężko mu zapewnić odpowiedni przewiew w GC, bo wlot wąski, dziura mała, spliter żaden nie pasuje, a samoróbki szczelnością nie grzeszą. Także IMO totalny bezsens. Ja miałem w GC8 tak zamontowanego GD WRX i sobie chwaliłem.DSC_0142.thumb.JPG.9897d17170dfc34a94462418cd3d9613.JPGDSC_0148.thumb.JPG.99ca4d374ae2d9d0a5b1779424a3c3ce.JPG

Masz ori sti? Widzę że musiałeś ciągać dalej blow off - to przejście to samorobka czy dokupię gdzieś w razie potrzeby?

Ja mam sti właśnie i mam turbo ihi24 jak dobrze pamiętam gdzie kreci się wysoko bo do ponad 8k. Chce żeby wyższymi obrotami tez pompował a nie puchł i w mieście żeby dobrze się jeździło by czuć pod nogą że mizernie idzie :wacko: Chce zrobić max bez zmiany turbo. Dobrze jak by byl lekki zapas na coolerze a nie na styk i puchł..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to było ori STI v4 fabrycznie z ihi vf24 na pokładzie. Silniki EJ20K wymagają takiej przejściówki jak na foto, z powodu silniczka krokowego. Jeśli u Ciebie jest E205/7 czyli 99-00 nie ma tego problemu i można normalnie zapiąć dv przy samym icku.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inna sprawa, że jak masz vf24 to 330 raczej nie zrobisz. 310-320 to tak realnie maximum, a najkorzystniejsze przebiegi momentu uzyskiwali na niej na 300 koni. Wiatrak super bo żwawy i działa już przy niskich rpm ale nie jest pod duże moce. Coś za coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Gaceq napisał(a):

Inna sprawa, że jak masz vf24 to 330 raczej nie zrobisz. 310-320 to tak realnie maximum, a najkorzystniejsze przebiegi momentu uzyskiwali na niej na 300 koni. Wiatrak super bo żwawy i działa już przy niskich rpm ale nie jest pod duże moce. Coś za coś.

Czy przy niskich obrotach to tak nie wiem. 2800 wstaje. Zależy mi właśnie na dobrym momencie. Czyli ten cooler od wrx 225km jest bardziej wydajny od tego mojego który ma 280km czy to przerost formy nad treścią? Z tego co pewien warsztat strojący subaraki mi powiedział że im większy cooler to więcej momentu tylko żeby nie iść w chińczyki bo one niby robią niższa temp ale przepływy mizerne..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno będzie lepszy od seryjnego gc8 bo jest wyraźnie większy. Miałem 2 sti-aje z takimi turbo, jedno vf23, drugie z vf24. One są niemal identyczne. Oba wstawały stosunkowo do innych (vf22,28, td05 etc) jak wściekłe. Tylko zaznaczam, że przy 100% seryjnym setupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.11.2022 o 09:38, Gaceq napisał(a):

Załóż od WRX GD... A nie jest wiele mniejszy od GD STI. 

jednak roznica jest wg mnie baaardzo duza. w GD z STI jest zdecydowanie większy od WRX. jest i wiekszy w podstawie ale i wyzszy, tylko ze kosztuje obecnie chore pieniadze, a do tego wiekszosc ma dosc pozagniatane lamele. do GC z GD wrx fakt za smieszne pieniadze mozna w bdb stanie jeszcze znalezc, a jest tez duzo pojemniejszy od GC STI. Lanos jest za dlugi w podstawie pod GC.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za rzeczowe odpowiedzi. To chciałem właśnie konkretnie usłyszeć. Jeszcze jedno pytanko odnośnie ypipe pod inercoolerem. Seria gc sti czy też swap od gd sti musi być lub nie musi ale korzystnie wpłynie na modyfikacje? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.12.2022 o 23:36, damiano16 napisał(a):

Bardzo dziękuję za rzeczowe odpowiedzi. To chciałem właśnie konkretnie usłyszeć. Jeszcze jedno pytanko odnośnie ypipe pod inercoolerem. Seria gc sti czy też swap od gd sti musi być lub nie musi ale korzystnie wpłynie na modyfikacje? 

 

U mnie pasował oryginalny Y-pipe. Ten z GD STI, chyba będzie za krótki. 

W dniu 1.12.2022 o 23:48, damiano16 napisał(a):

I czy kurnik będzie wystarczający razem z obudową plastikowa pod nim?

 

Jeśli chodzi o splitter powietrza, to trzeba będzie go przerobić. Ten od GD STI też nie podpasuje P&P bez przeróbek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak off topp orientował się ktoś jak to jest z montażem coolera z sti 14+ do GD sti, wiem że jest większy ale jak z montażem bo ten z GD jest powiem na styk z rozpórka 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, niebieski708 napisał(a):

Ja mam w wrx GD ic z sti 2021 i wchodzi. Ale rozpórkę muszę delikatnie przerobić (rozpórka Staffa).

Bez żadnych problemów P&P ? Ypipe do Turbo z oryginalnym czerwonym kolankiem pasuje ? Ja mam tą ori tytanową rozpórke sti i zastanawia mnie czy wejdzie bo ten cooler sti gd jest z nią na styk 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...