Skocz do zawartości

legacy III zimne lub ciepłe powietrze


Markowy

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, proszę o pomoc. Nie działa prawidłowo regulacja powietrza, mam climatronic, na 18 stopniach jest zimne a na 18.5 jest gorące. Nie mam możliwości regulowania płynnie temperaturą, w zależności od warunków pogodowych w czasie jazdy potrafi na 22 stopniach dmuchać zimne lub gorące. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, st981777 napisał(a):

@ewemarkam kiedyś wrzucał jak uruchomić test automatycznej klimy...

Poważnie? Nie pamiętam:)

Naprawdę nie pamiętam. Szukałem teraz w internecie ale średnio coś jest na ten temat.

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, ewemarkam napisał(a):

To nie ja.

Wydawało mi się, że Ty wrzucałeś link. Na pewno gdzieś to jest na TF.

 

1. Włączenie zapłonu na ON (ale bez silnika) przy wciśniętych guzikach A/C i nawiewie na szybę przednią = test panelu.
2. Włączenie SILNIKA przy wciśniętych guzikach A/C i recyrkulacji = test układów i sensorów. (lampki mrugaja 4 razy przed testem)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, st981777 napisał(a):

1. Włączenie zapłonu na ON (ale bez silnika) przy wciśniętych guzikach A/C i nawiewie na szybę przednią = test panelu.
2. Włączenie SILNIKA przy wciśniętych guzikach A/C i recyrkulacji = test układów i sensorów. (lampki mrugaja 4 razy przed testem)

Zrobiłem kilka podejść, niestety żadna z tych kombinacji nie powoduje żadnej reakcji. Walczę z tym od dawna, to już drugi panel i 3 czujnik temperatury. 

Jakieś inne pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poprzednim Legacy zmieniałem panel z manualnego na automat i miałem problem z temp, nie potrafił osiągnąć zadanej. Jedyne czego wówczas nie wymieniłem to czujnik temp. parownika i myślę, że on ma wpływ na strategię, ale to moje luźne przemyślenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  

W dniu 26.02.2021 o 16:38, ewemarkam napisał(a):

Przeprowadzałeś może procedure autodiagnostyki?

Nie wiem czy do Twojego modelu.

https://www.subaruoutback.org/threads/help-with-hvac-codes.137105/

 

Pamiętliwy jestem jak słoń, w dodatku to mnie wtedy pomogłeś.

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tłumaczeniu na polski procedurę masz wyżej. 

4 godziny temu, st981777 napisał(a):

na TF.

 

1. Włączenie zapłonu na ON (ale bez silnika) przy wciśniętych guzikach A/C i nawiewie na szybę przednią = test panelu.
2. Włączenie SILNIKA przy wciśniętych guzikach A/C i recyrkulacji = test układów i sensorów. (lampki mrugaja 4 razy przed testem)

 

Włączenie silnika tzn zapalenie silnika w samochodzie.

 

Zawsze możesz wrzucić link do tłumacza google i masz tekst po polsku 

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, ewemarkam napisał(a):

1. Włączenie zapłonu na ON (ale bez silnika) przy wciśniętych guzikach A/C i nawiewie na szybę przednią = test panelu.
2. Włączenie SILNIKA przy wciśniętych guzikach A/C i recyrkulacji = test układów i sensorów. (lampki mrugaja 4 razy przed testem)

Pisałem już wcześniej to u mnie nie działa, nic się nie dziej.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Markowy napisał(a):

Pisałem już wcześniej to u mnie nie działa, nic się nie dziej.  

Ten opis wrzucałem z kreski, ten po angielsku u mnie działał, tam jest to dobrze opisane, tłumacz google to dobry pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Turn the ignition switch from OFF to ACC, and wait for 2 seconds.

/Przełącz kluczyk z pozycji wyłączony na zapłon i poczekaj 2 sekundy/


2) Start the engine with the auto switch and FRESH/RECIRC switch pressed.

/Uruchom silnik wciskając jednocześnie przycisk AUTO i recyrkulacji (obieg zamknięty/otwarty)/


NOTE: Self-diagnosis can also be performed with ignition switch ON, but start the engine because telling the magnet clutch operation is difficult.
3) All the indicator blinks four times.

/Kontrolki migną 4 razy/

 

if the number '20' keeps blinking on the display, then everything is fine. If not, then you'll get a specific code (a number between 21 and 29).

/migający kod 20 na wyświetlaczu oznacza brak błędów, jeżeli są błędy zostaną wyświetlone ich kody (wartości od 21 do 29/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Markowy napisał(a):

Mimo przeprowadzonych dziesiątek podejść nie udało mi się uruchomić kodów. Jedynie co się dzieje to odpala się wszystko na wyświetlaczu i piszczy. 

20221127_110629.jpg

Sprawdziłem, to jest właśnie wejście w tryb serwisowy, teraz pokrętłem temperatury przełączasz się między funkcjami, tryb 2 to chyba właśnie błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.11.2022 o 20:48, st981777 napisał(a):

25- czujnik nasłonecznienia (sunload sensor) obwód otwarty/brak sygnału

@Markowy jeżeli przeprowadzasz ten test klimatronika w cieniu/ciemności, to normalne, że czujnik nasłonecznienia wyrzuci brak sygnału. Spróbuj zrobić ten test, gdy słońce oświetla czujnik nasłonecznienia i zobacz, czy też wyrzuci błąd 25. Zdaje się, że ten czujnik jest na górze deski rozdzielczej przy szybie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.12.2022 o 13:20, legacy4ever napisał(a):

jeżeli przeprowadzasz ten test klimatronika w cieniu/ciemności, to normalne, że czujnik nasłonecznienia wyrzuci brak sygnału. Spróbuj zrobić ten test, gdy słońce oświetla czujnik nasłonecznienia i zobacz, czy też wyrzuci błąd 25. Zdaje się, że ten czujnik jest na górze deski rozdzielczej przy szybie.

Testy robiłem kilka razy, w nocy i w dzień, po fizycznym odłączeniu czujnika jest ten sam błąd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam do sprawy, udało mi się ogarnąć drugi czujnik od dominikd, dziękuję. Po zamontowaniu czujnika błąd nie zniknął. Bezpośrednio po montażu nawiewy działały prawidłowo, nie było systemu 0-1. Można powiedzieć, że działał prawidłowo. Obecnie nawiewy działają jak chcą. Czasami jest ok ale często bywa, że 18 to zimno a 18,5 gorąco.

Czy po wymianie czujnika trzeba dokonać jakiegoś resetu? Zdejmowałem klemę na dłuższy.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...