Skocz do zawartości

STI 2006 ej257 - cykanie zaworu?


Robison

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Jest to mój pierwszy post tutaj i niestety od razu związany z problemem.

Jakiś czas temu zakupiłem sti 2006. W wielkim skrócie pracowało ono tak jak i do tej pory (na załączonym filmiku). Sprawdziłem auto w aso i dostałem informacje, że jest to głośna praca zaworów, które tylko trzeba wyregulować. Myślę, spoko ogarnę. Umówiłem się na wizytę do jednego z lepszych warsztatów jakie znam u siebie i po tym jak Panowie zmierzyli mi sprężanie po 3 dniach dostałem informację, że to nie są raczej tylko zawory, coś w głowicy, ale Panowie nie mają czasu tego rozbierać i tematu się nie podejmą (oczywiście wcześniej byliśmy umówieni na regulację z wyjęciem motoru). Mam też aso subaru w swoim mieście i zamierzam tam podjechać. Tutaj mam parę pytań do już bardziej obeznanych w temacie. 

Naoglądałem się już dziesiątki filmików na yt z klepiącymi 2.5. Kupa ludzi pisze, że też tak ma itd. Zakładam, że z tym tematem lepiej nie jeździć i wypadałoby to konkretnie zweryfikować. Sprężanie na wszystkich cylindrach wyszło 8barów (więc nie za bogato, ale przynajmniej równo), ale w związku z przebiegiem nie zdziwiłem się zbytnio. ok 250tys. Nie mam pojęcia też czy silnik przypadkiem nie jest zakuty, trzeba to weryfikować (brak info od poprzedniego właściciela, auto jest z USA). Obstawiałem problem z zaworem np jego zgięcie, ale wtedy myślę, że nie mielibyśmy takiego samego sprężania na wszystkich cylindrach. Klikanie słychać od strony kierowcy w całym zakresie obrotów (mniej słyszalne przy równych 2k i 3k rpm). Dodam, że auto chce jechać, jedynie na zimnym przez pierwsze kilka metrów potrafi szarpnąć przy bardziej zdecydowanym dodaniu gazu (oczywiście bez szaleństw).

Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem ? (oczywiście wiem, ze może być to wróżenie z fusów). Czy faktycznie mogą być niewyregulowane zawory? Na 99% zapadła decyzja o dostarczeniu auta to carfitu w Nowym Sączu i ewentualnym zakuciu/weryfikacji, ale postanowiłem założyć temat, aby poznać opinie bardziej doświadczonych w temacie. 

Film (na początku telefon znajduje się nad silnikiem, a od 14sec pod silnikiem): 

PS. Czy zna ktoś może jakieś firmy z Warszawy godne polecenia, które specjalizują się w ej? 

Pozdrawiam!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w końcu  luzy zostały sprawdzone czy nie ? 

Po co mierzyć kompresję jak luzy nie ustawione ale moim zdaniem jak głowice nie były remontowane to nadszedł ten moment.

Edytowane przez Gustaf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brzmi to jak za duże luzy zaworowe, takie klepanie jest dość częste w tych silnikach jak luzy nie są prawidłowo ustawione. Zużyte prowadnice zaworowe też mogą tak klepać.
Głowice raczej do regeneracji będzie spokój na długo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, mój tak brzmi. Brzmi tak od 2018 i jest to spowodowane zbyt dużym luzem na zaworze wydechowym. Dodatkowo płytka zaworowa jest źle podcięta czy coś takiego. Powyżej 5bar ciśnienia oleju ustaje. Czyli generalnie na zimno bądź powyżej 2500rpm to ustaje u mnie. 

 

Edytowane przez 133699
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi! Zastanawiam się czy mogę się z tym przejechać np do wsrsztatu bez pałowania ofc czy kombinować lawete. Nastraszyli mnie w tym warsztacie, że lepiej tym nie jeździć. Kompletnie nie wiem co myśleć. 
 

Czy u Ciebie 133699 slychać to też wyraźnie w kabinie? Później może wrzucę dodatkowy filmik ze środka. (U mnie niestety w pelnym zakresie obrotow)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...