Jump to content

STI 2006 ej257 - cykanie zaworu?


Robison

Recommended Posts

Witam wszystkich!

Jest to mój pierwszy post tutaj i niestety od razu związany z problemem.

Jakiś czas temu zakupiłem sti 2006. W wielkim skrócie pracowało ono tak jak i do tej pory (na załączonym filmiku). Sprawdziłem auto w aso i dostałem informacje, że jest to głośna praca zaworów, które tylko trzeba wyregulować. Myślę, spoko ogarnę. Umówiłem się na wizytę do jednego z lepszych warsztatów jakie znam u siebie i po tym jak Panowie zmierzyli mi sprężanie po 3 dniach dostałem informację, że to nie są raczej tylko zawory, coś w głowicy, ale Panowie nie mają czasu tego rozbierać i tematu się nie podejmą (oczywiście wcześniej byliśmy umówieni na regulację z wyjęciem motoru). Mam też aso subaru w swoim mieście i zamierzam tam podjechać. Tutaj mam parę pytań do już bardziej obeznanych w temacie. 

Naoglądałem się już dziesiątki filmików na yt z klepiącymi 2.5. Kupa ludzi pisze, że też tak ma itd. Zakładam, że z tym tematem lepiej nie jeździć i wypadałoby to konkretnie zweryfikować. Sprężanie na wszystkich cylindrach wyszło 8barów (więc nie za bogato, ale przynajmniej równo), ale w związku z przebiegiem nie zdziwiłem się zbytnio. ok 250tys. Nie mam pojęcia też czy silnik przypadkiem nie jest zakuty, trzeba to weryfikować (brak info od poprzedniego właściciela, auto jest z USA). Obstawiałem problem z zaworem np jego zgięcie, ale wtedy myślę, że nie mielibyśmy takiego samego sprężania na wszystkich cylindrach. Klikanie słychać od strony kierowcy w całym zakresie obrotów (mniej słyszalne przy równych 2k i 3k rpm). Dodam, że auto chce jechać, jedynie na zimnym przez pierwsze kilka metrów potrafi szarpnąć przy bardziej zdecydowanym dodaniu gazu (oczywiście bez szaleństw).

Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem ? (oczywiście wiem, ze może być to wróżenie z fusów). Czy faktycznie mogą być niewyregulowane zawory? Na 99% zapadła decyzja o dostarczeniu auta to carfitu w Nowym Sączu i ewentualnym zakuciu/weryfikacji, ale postanowiłem założyć temat, aby poznać opinie bardziej doświadczonych w temacie. 

Film (na początku telefon znajduje się nad silnikiem, a od 14sec pod silnikiem): 

PS. Czy zna ktoś może jakieś firmy z Warszawy godne polecenia, które specjalizują się w ej? 

Pozdrawiam!

 

Link to comment
Share on other sites

To w końcu  luzy zostały sprawdzone czy nie ? 

Po co mierzyć kompresję jak luzy nie ustawione ale moim zdaniem jak głowice nie były remontowane to nadszedł ten moment.

Edited by Gustaf
Link to comment
Share on other sites

Brzmi to jak za duże luzy zaworowe, takie klepanie jest dość częste w tych silnikach jak luzy nie są prawidłowo ustawione. Zużyte prowadnice zaworowe też mogą tak klepać.
Głowice raczej do regeneracji będzie spokój na długo. 

Link to comment
Share on other sites

O, mój tak brzmi. Brzmi tak od 2018 i jest to spowodowane zbyt dużym luzem na zaworze wydechowym. Dodatkowo płytka zaworowa jest źle podcięta czy coś takiego. Powyżej 5bar ciśnienia oleju ustaje. Czyli generalnie na zimno bądź powyżej 2500rpm to ustaje u mnie. 

 

Edited by 133699
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedzi! Zastanawiam się czy mogę się z tym przejechać np do wsrsztatu bez pałowania ofc czy kombinować lawete. Nastraszyli mnie w tym warsztacie, że lepiej tym nie jeździć. Kompletnie nie wiem co myśleć. 
 

Czy u Ciebie 133699 slychać to też wyraźnie w kabinie? Później może wrzucę dodatkowy filmik ze środka. (U mnie niestety w pelnym zakresie obrotow)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...