Fido__ Opublikowano 29 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2007 Dziś na przeglądzie dowiedziałem się, że szumy, na które narzekałem, są efektem wyząbkowanych opon. Poczytałem sobie trochę i widzę, że ząbkowanie dotyczy osi nienapędzanych. I jak to przyłożyć do subaru? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Intakwrx Opublikowano 29 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2007 Dziś na przeglądzie dowiedziałem się, że szumy, na które narzekałem, są efektem wyząbkowanych opon. Poczytałem sobie trochę i widzę, że ząbkowanie dotyczy osi nienapędzanych. I jak to przyłożyć do subaru? Hmm z tego co ja wiem to dokładnie jak piszesz - nienapędzanych i jest to wynik pośredni działania ABSu. Mi tam w Imprezce nic sie nie wyząbkowało jeszcze nigdy. :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek790 Opublikowano 29 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2007 Efekt ząbkowania bardzo widoczny miałem jak zimówką jechałem po asfalcie . Przy jeździe na luzie auto się toczyło ale była cisza. Zatem chyba chodzi o to iż przy niektórych kierunkowych oponach jest szum podczas przyspieszania, zatem w subarkach będzie on słyszalny z każdego koła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 29 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2007 A nie wina amortyzatorów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 29 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2007 Mi tam w Imprezce nic sie nie wyząbkowało jeszcze nigdy. :grin: ani mnie. byc moze dlatego ze jakos szybko mi sie zuzywaly oponki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 30 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2007 Rozmawiałem kiedyś z pewnym gościem z działu techn. z jednej z najwiekszych firm oponiarskich, na temat ząbkowania opon. Procent reklamowanych na skutek ząbkowania opon w Polsce to ok . 96% wszystkich zgłoszonych reklamacji . W europie to ok 8 % :!: Na zabkowanie składa się wiele przyczyn, przede wszystkim nierówne drogi, tralki przed skrzyzowaniami, koleiny dziuru itd. efekt potęguja zużyte i niewymienianie amortyzatory, działanie ABS , ESP. Choć faktem jest że niektóre opony i samochody są szczególnie narażone na ząbkowanie. np. Michelin Pilot Primacy w połączeniu z wielowachaczowym zawieszniu Passata, Audi A4,A6 wiecej jak pewne ze wyząbkuje. Tak samo Fuldy Assuro, Attiro są bardziej narażone. Nie wspominając o Dębicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 30 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2007 A co to jest to ząbkowanie? :roll: Mi się ono dotychczas kojarzyło z niemowlakami . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fido__ Opublikowano 1 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2007 A co to jest to ząbkowanie? :roll: Mi się ono dotychczas kojarzyło z niemowlakami . Opona Ci się robi jak brzegi piły tarczowej. Kiedy przejedziesz ręką po bieżniku w jedną stronę, to jest gładko. W drugą stronę, czujesz "zęby"... Patrz przedostatni rysunek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samochodzik Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 ja po zimie zalozylem zdjete opony letnie w pugu 407 i sie okazalo ze huczy, po obejrzeniu opon faktycznie byly nierowne, uslyszalem ze to wina amortyzatorow, pojechalem na przeglad, a amory mialy sprawnosc ponad 80%... czyli ok, opony zostaly jednak zmienione... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 amory mialy sprawnosc ponad 80%... czyli ok Może OK dla diagnosty 75% też niby jest OK, tyle przynajmniej pokazywał na moich całkowicie wylanych amorach gdzie tłok sam pod własnym ciężarem do cylindra wpadał. To nie jest OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samochodzik Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 amory mialy sprawnosc ponad 80%... czyli ok Może OK dla diagnosty 75% też niby jest OK, tyle przynajmniej pokazywał na moich całkowicie wylanych amorach gdzie tłok sam pod własnym ciężarem do cylindra wpadał. To nie jest OK. moze i masz racje,bo auto jakby gorzej sie prowadzilo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 Poczytałem sobie trochę i widzę, że ząbkowanie dotyczy osi nienapędzanych. I jak to przyłożyć do subaru? Ciekawe, bo w Nosorożcu wyząbkowało przednią oś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 7 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 Z mojego doswiadczenia ząbkowanie w 95% jest wynikiem zużytych amortyzatorów co nie znaczy ich cołkowitego rozsypu (niekiedy wystarczy ze nie trzymaja odpowiednio przy hamowaniu na drobnych nierównościach, a na wybojach zachowują się ok) ale i jakichś luzów w zawieszeniu. Najczęściej dochodzi do niego w autach przednio napędowych, bardzo częste w skodzie, miałem kiedys przypadek zę w Octavce fabrycznie nowej po jednym sezonie oponki Dunlop były wyząbkowane nie do jazdy na innym aucie tak szumiały, a na tej skodzie nie było ich słychać ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tasior_Miedziak Opublikowano 7 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 Fido_, no co Ty? Cos Ci sie "zepsulo" w Twoim Legasiu? Przeciez u Ciebie nic sie nie psuje ;-) Tak na powaznie. Wybierz sie do Asko na kontrole geometrii i zbieznosci. Bo zdaje sie trzy wiosny juz Twoj Legac mial bedzie niedlugo. Od tego bym zaczal. 150 PLN to nie taka straszna kwota, a bedziesz mial pewnosc. U mnie okazalo sie, ze byly "pewne nieprawidlowosci" mimo, iz w ASO wczesniej geometrie robili :-| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gimof Opublikowano 7 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 5% też niby jest OK, tyle przynajmniej pokazywał na moich całkowicie wylanych amorach gdzie tłok sam pod własnym ciężarem do cylindra wpadał. To co za diagnostka. Wiele przeglądów oglądałem i gdy amortyzator był wylany sprawność nie była nigdy większa niż 25% Natomiast co mogę dodać. W octavi na osi tylnej (czyli nie napędzanej) po roku czasu opony wyzębkowały się. Odczuwalne było to dopiero powyżej 100km\h i głównie na tyle. Głównym powodem oczywiście bylo dość duze zużycie zawieszenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fido__ Opublikowano 7 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 Fido_, no co Ty? Cos Ci sie "zepsulo" w Twoim Legasiu? Przeciez u Ciebie nic sie nie psuje ;-) Tak na powaznie. Wybierz sie do Asko na kontrole geometrii i zbieznosci. Bo zdaje sie trzy wiosny juz Twoj Legac mial bedzie niedlugo. Od tego bym zaczal. 150 PLN to nie taka straszna kwota, a bedziesz mial pewnosc. U mnie okazalo sie, ze byly "pewne nieprawidlowosci" mimo, iz w ASO wczesniej geometrie robili :-| Geometrię sprawdzę. Ale coś chyba jednak jest na rzeczy w samych oponach. To już któraś osoba z rzędu, która mówi, że Dunlopy jej się wyząbkowały. Amorki też sprawdzę. Choć nie mam najmniejszych przesłanek, żeby były nadmiernie zużyte. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 7 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 Dunlopy i Conti najczęściej podatne są na schodkowanie ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 7 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 Geometrię sprawdzę. Ale coś chyba jednak jest na rzeczy w samych oponach. To już któraś osoba z rzędu, która mówi, że Dunlopy jej się wyząbkowały. Dunlopy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tasior_Miedziak Opublikowano 8 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2007 Kurde, moze mnie ktos oswieci bo ja "humanista" jestem, ale co ma ABS do zabkowania sie opon? Nijak tego sobie wytlumaczyc nie moge. To samo ESP. No, ale ja ta sie nie znam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi