Skocz do zawartości

AT OIL TEMP


NowyDzien

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jest to mój pierwszy post, miło poznać wszystkich w gronie posiadaczy Subaru:yahoo:

 

Kilka miesięcy temu kupiłem Forestera, 2015 rocznik, benzyna.

Wyskoczył mi komunikat dziś AT OIL TEMP :( w sumie dwa razy, zrobiłem trase ok 250 km łącznie, prędkość w zależności od warunków to była 60 - 140.

Czy jest się czym przejmować? Konieczna jest wymiana płynu, czy jakiś czujnik mógł mi paść? Ktoś może miał podobną sytuację?

Udało mi się uchwycić to zdjęciem, które dołączam do wiadomości.

20220826_1337433.jpg

Edytowane przez NowyDzien
zmiana tytulu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • NowyDzien zmienił(a) tytuł na AT OIL TEMP
2 godziny temu, NowyDzien napisał:

Witam,

Jest to mój pierwszy post, miło poznać wszystkich w gronie posiadaczy Subaru:yahoo:

 

Kilka miesięcy temu kupiłem Forestera, 2015 rocznik, benzyna.

Wyskoczył mi komunikat dziś AT OIL TEMP :( w sumie dwa razy, zrobiłem trase ok 250 km łącznie, prędkość w zależności od warunków to była 60 - 140.

Czy jest się czym przejmować? Konieczna jest wymiana płynu, czy jakiś czujnik mógł mi paść? Ktoś może miał podobną sytuację?

Udało mi się uchwycić to zdjęciem, które dołączam do wiadomości.

20220826_1337433.jpg

W pierwszej kolejności raczej płyn w AT do sprawdzenia i wymiany.
Nie wiem jaka tam jest skrzynia ale być może wymienia się też w niej filtr. 

Potem sprawdzić i jeśli znów się zapali po normalnej jeździe to inne rzeczy do sprawdzenia oraz sama skrzynia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.08.2022 o 18:47, NowyDzien napisał:

Witam,

Jest to mój pierwszy post, miło poznać wszystkich w gronie posiadaczy Subaru:yahoo:

 

Kilka miesięcy temu kupiłem Forestera, 2015 rocznik, benzyna.

Wyskoczył mi komunikat dziś AT OIL TEMP :( w sumie dwa razy, zrobiłem trase ok 250 km łącznie, prędkość w zależności od warunków to była 60 - 140.

Czy jest się czym przejmować? Konieczna jest wymiana płynu, czy jakiś czujnik mógł mi paść? Ktoś może miał podobną sytuację?

Udało mi się uchwycić to zdjęciem, które dołączam do wiadomości.

 

 

Obstawiam, że padł jakiś elektrozawór w kasecie. Zdarzają się takie usterki. Trzeba podłączyć komputer i odczytać błędy w skrzyni biegów. Jeśli to się potwierdzi, to kaseta 10tyś zł albo trzeba szukać chińskich zaworków(działają). 

 

  

11 godzin temu, artaa napisał:

Chociaż olej sprawdź czy jest - zobacz w instrukcji jak i ile ma być.

Olej w skrzyni się regularnie  wymienia, filtr jak jest też - z reguły trzeba zdjąć misę skrzyni.

  

W tej skrzyni, żeby sprawdzić olej trzeba mieć kanał/podnośnik i komputer do sprawdzenia temperatury oleju. Kontrola poziomu oleju odbywa się przy temp. oleju 35-40st.C W misce olejowej jest tylko smok ze stalową siatką. Żeby wymienić właściwy filtr, trzeba rozebrać całą skrzynię, dlatego nie robi się tego - tylko przy remoncie skrzyni.  

Edytowane przez ir3n3usz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, NowyDzien napisał:

toś mnie troche nastraszył:blink:, jak bedzie to coś poważniejszego to koszt robi sie wysoki a auto juz nie takie młode

 

W każdym samochodzie który do mnie trafił z AT OIL TEMP kończyło się na wymianie/naprawie kasety. 
Oczywiście to tylko przypuszczenia, może w tym przypadku wyjdzie coś innego. Trzeba zacząć od odczytania błędów. 
 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze przyznam że jak kupowałem to nie sprawdzałem pod komputerem auta, osoba która sprzedawała miała go na firme i była pierwszym właścicielem, dostałem ksiązkę serwisową to poza przegladami, wymianą oleju itd nie było tam nic nadzwyczajnego, przebieg niski, auto ladnie utrzymane, w srodku prawie jak nowe.

Z ciekawości zapytam, czy wtedy jak kupowałem to na komputerze by wyskoczyło że są z tym problemy, jak bym pojechał na sprawdzenie czy jak ktos wyczyścił błedy to by nic nie dało? Bo jak bym wiedział że coś jest nie tak to bym go na pewno nie kupił lub bym targował sie z ceną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, NowyDzien napisał:

Szczerze przyznam że jak kupowałem to nie sprawdzałem pod komputerem auta, osoba która sprzedawała miała go na firme i była pierwszym właścicielem, dostałem ksiązkę serwisową to poza przegladami, wymianą oleju itd nie było tam nic nadzwyczajnego, przebieg niski, auto ladnie utrzymane, w srodku prawie jak nowe.

Z ciekawości zapytam, czy wtedy jak kupowałem to na komputerze by wyskoczyło że są z tym problemy, jak bym pojechał na sprawdzenie czy jak ktos wyczyścił błedy to by nic nie dało? Bo jak bym wiedział że coś jest nie tak to bym go na pewno nie kupił lub bym targował sie z ceną.

 

Jeśli wystąpił wcześniej chwilowy błąd, to na pewno zostałby w pamięci i byłby widoczny w komputerze. Po skasowaniu będzie czysto do wystąpienia usterki kolejny raz. W momencie sprawdzenia samochodu mogło nic nie być. To jest tylko gdybanie, teraz nikt do prawdy nie dojdzie. Pozostaje diagnoza i usunięcie usterki. 
Tak jeszcze poza skrzynią warto sprawdzić przewód, który idzie do tylnego dyfra. Jest tam czujnik temperatury(w korku wlewowym), jeśli kabel przegnije to też będą zapalały się kontrolki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...