AdaSch Opublikowano 24 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2022 Hej, nie wiem czy to właściwe forum czy to powinien być nielegal, ale poszukuje alternatywy dla tak zwanego fuel surge tank czyli w PL zbiorniczka wyrównawczego paliwa Prosto i fajnie jest to rozwiązane w STI spec C ale samego zbiorniczka nie da sie kupić osobno, jest po prostu elementem całej pompy. Samą pompę kupiłem i jeż tożsama z STI GD hawk więc ale to element upgrade XT do hybrydy XT+STI (seryjnie 190 lph) same systemy fuel surge tank są typowo zewnętrzne i wypasione za grube $$$ a ja po prostu chcę zastosować rozwiązania z STI spec C lub podobnego. Szukałem, czy w toyotach, nissanach itp nie ma podobnych rozwiązań ale nie znalazłem lub nie umiałem znaleźć chodzi mi o taki lub podobny zbiorniczek - jak ktoś ma wolny, to chętnie kupię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 24 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2022 Robiłem coś takiego z nierdzewki, ponadto sam filtr paliwa miał swego rodzaju przegrody. Powiedzmy, że działało. Na drugi raz wolałbym swirl pot. Pompa STi GD a XT jest praktycznie taka sama. Dopiero po 2015 ma te 165lph. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
takumifan Opublikowano 24 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2022 https://minkara.carview.co.jp/userid/222963/car/114334/147692/note.aspx (wykonanie) https://minkara.carview.co.jp/userid/222963/car/114334/822319/note.aspx (Porównanie do Spec C) Na tej stronie Japończyk opisuje jak wykonał sam z aluminium coś na wzór tego. Koniec końców w innym poście kupuje cały zespół z Spec C. Z Google tłumacza ciężko jest wywnioskować czy jego komora działa czy nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 24 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2022 (edytowane) 49 minut temu, 133699 napisał: Pompa STi GD a XT jest praktycznie taka sama. Dopiero po 2015 ma te 165lph. wg dokumentacji i oznaczeń nie moja z XT to A42H24 022 (pobobno 145 lph) moja prawdziwa fotka pompy z STI z 2.5T to A42H24 023 (podobno 175 lub 190 lph) moja kupiona z STI spec C w pakiecie PPP pompa była zmieniana właśnie na A42H24 023 tyle wyczytałem z czeluści netu Forester STI również ma pompę A42H24 023 a ponieważ przygotowuje się sprzętowo aby wstawić turbo do Forka STI to bez pompy to nie jest rozsądne. Albo dobrze albo wcale Edytowane 24 Sierpnia 2022 przez AdaSch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 24 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2022 5 minut temu, takumifan napisał: Na tej stronie Japończyk opisuje jak wykonał sam z aluminium coś na wzór tego. Koniec końców w innym poście kupuje cały zespół z Spec C. Z Google tłumacza ciężko jest wywnioskować czy jego komora działa czy nie. w forku przy niskim poziomie paliwa na długich łukach odcina paliwo, pojawiają się knocki i natychmiast sypie się IAM więc po wyjściu z łuku trzeba trochę czasu mija aż ECU znowu podniesie IAM w moim przypadku do 1 (32 bitowy komp). Parę razy mi się już przytrafiło, szczególnie jak poziom paliwa jest nieco niższy niż 1/4 baku. szukam czegoś OEM może być z innych aut aby się nadawało do topienia w Paliwie . Oczywiście otwór wlewowy podręcznego zbiorniczka musi być do dostosowany do pompy montowanej do prawej strony 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 24 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2022 tutaj jest za 155 usd https://risingtuning.com/other/product-1086 ale zakładam, że coś jest plastikowego lekkiego OEM nawet innych marek bo pompy z subaru JECS są montowane w bardzo wielu innych markach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 24 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2022 i są mocowane w cywilizowanym koszu pod ciśnieniem by ssał z dwóch komór baku. Subaru to klasycznie dinozaur, mało kto stosuje ten wkład powyżej 2004. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 24 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2022 (edytowane) 11 godzin temu, 133699 napisał: Subaru to klasycznie dinozaur, tak i to jest w nim takie romantyczne. Zawsze można zejść do garażu i sobie trochę "po modzić". EDIT, w Nissan Silva S15 z SR20DET montowana była pompa A42H24 030 ale też z prymitywnym filtrem wejściowym Edytowane 25 Sierpnia 2022 przez AdaSch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 1 Września 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2022 Taki update tematu Nie wiem dlaczego, ale w US niektóre lub większość pomp STI zawierają ten surge tank Kupiłem za w miarę dobre $$$ całą pompę wiec samą pompę którą mam od STI spec C będę miał na sprzedaż. Może pokuszę się o porównanie wydajności ale chyba bez obciążenia to nie ma sensu... Taką właśnie kupiłem ma 3 króćce i jak widać filtr paliwa jak w MY06 dla europy jak przyjdzie to porównam mechanicznie z moją od XT tak wygląda seria z MY06 XT 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 1 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2022 W sumie to mało w życiu widziałem, ale nie wiem jak trzeba byłoby jeździć by się to przydało na ulicy nawet na torze i semislicku ani GT ani STurbo mi nie odpływał. Może dobry slick i porządny tor (a nie Kielce) zmienia pogląd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 1 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2022 No i paliwo trzeba mieć a nie opary 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 2 Września 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2022 9 godzin temu, Pan Dziedzic napisał: No i paliwo trzeba mieć a nie opary dokładnie ale kilka razy się zdarzyło... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 2 Września 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2022 16 godzin temu, 133699 napisał: STurbo mi nie odpływał może ma inny bak? U mnie nawet manual o tym mówi, w każdym razie temat rozwiązałem zgodnie z myślną techniczną subaru. Zastanawia mnie dlaczego w STI USDM jest to powszechne do 2007 roku a w EDM nie występuje. nie rozumiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 2 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2022 Wydaje mi się, że bliźniaczy jak w GT. Na pewno oba mają przegrodę w baku. Ja tam nie wiem, dwa bloby US dotykałem i żaden nie miał tej wkładki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 5 Września 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2022 Pompa przyjechała, pełne oznaczenie 42021FE140 w teorii od: Subaru STI 2.5L TURBO 6MT 4WD Limited Sedan 2007 Subaru STI 2.5L TURBO 6MT 4WD SEDAN 2007 zastanawia mnie to co jest za bajer? czujnik temperatury paliwa czy może czujnik krytycznego poziomu paliwa czy jeszcze coś innego? Pompa miał być niby OEM a jest warblo GSS342 made in USA chyba, że takie na rynek US były w serii w co wątpię... w każdym razie chyba będzie na sprzedaż. Zobaczę jak mi wyjdzie hybryda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 8 Września 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2022 Pace trwają... Mechanicznie obie pompy są podobnych gabarytów przy czym pompa STI ma kilka fruktów jak zawór relif czy czujnik temperatury paliwa. Spec C oraz STI USDM mają dodatkowo surge tank u góry obudowa pompy STI z samą pompką od XT na dole obudowa od XT z samą pompą od STI powyżej pompa Warblo - mechanicznie niemal identyczna jak OEM - wymaga innej "podstawki" ale chyba jest elementem zestawu. Pompy od STI i XT w zewnętrznych gabarytach niczym się nie różnią mają jednak jedno inne oznaczenie co wg internetowych danych oznacza dla XT 145 lub dla STI 190 lph. STI z 2.0 maja pompa jak XT 2.5T Wtyczki są takie same, przy czym w tej od STI są dodatkowe piny na czujnik temperatury paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 9 Września 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2022 jestem na finiszu przygotowania pompy do montażu i chyba jednak nie zdecyduje się na swap całej pompy. Przyczyny króciec powrotny paliwa jest inny w STI vs XT w Sti jest jakby wtyczka na przewodzie i odpowiednia fałda na rurce a w XT jest zwykła rurka ale z fałdą na końcu zapobiegająca przed ew zsunięciem Druga ciekawostka jest z samej wtyczce sygnałowej. O ile wtyczki są takie same to sygnały od poziomu paliwa i temp paliwa są inaczej poprowadzone ostatecznie, w ramieniu pompy od XT nawiercę otwory i je nagwintuje w celu montażu "surge tank" Przełożę również filtr z zaworem relif punkty mocowania surge tank Same rezystancje czujnika poziomu paliwa są takie same w MY07 STI jak i 2.5 XT aby jednoznacznie to wybrzmiało: Kompletna pompa z STI 2.5T nie pasuje P&P ani do XT ani do WRX inaczej poprowadzone sygnały, inny rodzaj króćców dla zapaleńców nie OEM rozwiązań z pewnością do łatwego rozwiązania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 11 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2023 Melduję, że projekt jest zakończony. Kupiłem druga pompę od XT MY06 brakujące otwory mocujace surge tank nawiercilem i wbiłem nitonakrętki Bossard M5. Przełożyłem obudowę filtra z zawodem relif z pompy STI, do tego pompa STI spec.c (ta sama co w STI MY06) czujnik poziomu przeloźyłem z pompy XT MY06Obudowa z STI nie pasuje do XT ponieważ STI ma inne króćce - powrotny jest na zatrzask. XT ma na obejmę gdzie na końcu króciec ma zgrubienie aby wąż się nie zsunął.Samą pompę warblo na razie zostawiam jako backup, bo nie mam do niej prefiltra. Forek SG9 STI ma.pompe jak zwykłe STI od MY06. Starsze STI 2.0 mają wg mnie pompy jak XT.Teraz rezerwa nie powinna aż tak przeszkadzać jak to mi się już zdarzyło... 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się