Skocz do zawartości

Alternatywa dla OEM fuel surge tank - czy jest?


AdaSch

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, nie wiem czy to właściwe forum czy to powinien być nielegal, ale poszukuje alternatywy dla tak zwanego fuel surge tank czyli w PL zbiorniczka wyrównawczego paliwa

 

Prosto i fajnie jest to rozwiązane w STI spec C ale samego zbiorniczka nie da sie kupić osobno, jest po prostu elementem całej pompy.

Samą pompę kupiłem i jeż tożsama z STI GD hawk więc ale to element upgrade XT do hybrydy XT+STI (seryjnie 190 lph)

 

same systemy fuel surge tank są typowo zewnętrzne i wypasione za grube $$$ a ja po prostu chcę zastosować rozwiązania z STI spec C lub podobnego.

Szukałem, czy w toyotach, nissanach itp nie ma podobnych rozwiązań ale nie znalazłem lub nie umiałem znaleźć

 

chodzi mi o taki lub podobny zbiorniczek - jak ktoś ma wolny, to chętnie kupię :)

image.png.8c7f5bdf3d52d7197b7491f703f6e5ce.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem coś takiego z nierdzewki, ponadto sam filtr paliwa miał swego rodzaju przegrody. Powiedzmy, że działało. Na drugi raz wolałbym swirl pot. 

Pompa STi GD a XT jest praktycznie taka sama. Dopiero po 2015 ma te 165lph. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://minkara.carview.co.jp/userid/222963/car/114334/147692/note.aspx (wykonanie)

 

https://minkara.carview.co.jp/userid/222963/car/114334/822319/note.aspx (Porównanie do Spec C)

 

Na tej stronie Japończyk opisuje jak wykonał sam z aluminium coś na wzór tego. Koniec końców w innym poście kupuje cały zespół z Spec C. Z Google tłumacza ciężko jest wywnioskować czy jego komora działa czy nie. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, 133699 napisał:

Pompa STi GD a XT jest praktycznie taka sama. Dopiero po 2015 ma te 165lph.

wg dokumentacji i oznaczeń nie

 

moja z XT to A42H24 022 (pobobno 145 lph)

moja prawdziwa fotka

image.png.ef8622114b784fa317be7672b59f3e29.png

 

pompy z STI z 2.5T to A42H24 023 (podobno 175 lub 190 lph)

moja kupiona z STI spec C

image.png.0d889213ff05e4b0cf39b8522c7385db.png

w pakiecie PPP pompa była zmieniana właśnie na A42H24 023

 

tyle wyczytałem z czeluści netu 

Forester STI również ma pompę A42H24 023

a ponieważ przygotowuje się sprzętowo aby wstawić turbo do Forka STI  to bez pompy to nie jest rozsądne.

Albo dobrze albo wcale :)

 

Edytowane przez AdaSch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, takumifan napisał:

Na tej stronie Japończyk opisuje jak wykonał sam z aluminium coś na wzór tego. Koniec końców w innym poście kupuje cały zespół z Spec C. Z Google tłumacza ciężko jest wywnioskować czy jego komora działa czy nie. 

w forku przy niskim poziomie paliwa na długich łukach odcina paliwo, pojawiają się knocki i natychmiast sypie się IAM więc po wyjściu z łuku trzeba trochę czasu mija aż ECU znowu podniesie IAM w moim przypadku do 1 (32 bitowy komp). Parę razy mi się już przytrafiło, szczególnie jak poziom paliwa jest nieco niższy niż 1/4 baku.

szukam czegoś OEM może być z innych aut aby się nadawało do topienia w Paliwie . Oczywiście otwór wlewowy podręcznego zbiorniczka musi być do dostosowany do pompy montowanej do prawej strony

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, 133699 napisał:

Subaru to klasycznie dinozaur,

tak i to jest w nim takie romantyczne. Zawsze można zejść do garażu i sobie trochę "po modzić".

 

EDIT,

 

w Nissan Silva S15 z SR20DET montowana była pompa A42H24 030 ale też z prymitywnym filtrem wejściowym

Edytowane przez AdaSch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki update tematu

 

Nie wiem dlaczego, ale w US niektóre lub większość pomp STI zawierają ten surge tank

Kupiłem za w miarę dobre $$$ całą pompę wiec samą pompę którą mam od STI spec C będę miał na sprzedaż. Może pokuszę się o porównanie wydajności ale chyba bez obciążenia to nie ma sensu...

 

Taką właśnie kupiłem 

 

image.png.b6c5d708143ab4a72cfed024abefadf1.png

ma 3 króćce

image.png.0d5b7cb59159630210e6f4dff61d8078.png

i jak widać filtr paliwa jak w MY06 dla europy

 

 

jak przyjdzie to porównam mechanicznie z moją od XT

tak wygląda seria z MY06 XT

image.thumb.jpeg.9b3f1ec4d8fdb1d8a1ca78ded430a886.jpeg

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to mało w życiu widziałem, ale nie wiem jak trzeba byłoby jeździć by się to przydało na ulicy :P nawet na torze i semislicku ani GT ani STurbo mi nie odpływał. Może dobry slick i porządny tor (a nie Kielce) zmienia pogląd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, 133699 napisał:

STurbo mi nie odpływał

może ma inny bak? U mnie nawet manual o tym mówi, w każdym razie temat rozwiązałem zgodnie z myślną techniczną subaru.

Zastanawia mnie dlaczego w STI USDM jest to powszechne do 2007 roku a w EDM nie występuje. nie rozumiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa przyjechała,

 

pełne oznaczenie 42021FE140

 

w teorii od: 

Subaru STI 2.5L TURBO 6MT 4WD Limited Sedan    2007
Subaru STI 2.5L TURBO 6MT 4WD SEDAN    2007
 

 

zastanawia mnie to co jest za bajer? czujnik temperatury paliwa czy może czujnik krytycznego poziomu paliwa czy jeszcze coś innego?

Pompa miał być niby OEM a jest warblo GSS342 made in USA chyba, że takie na rynek US były w serii w co wątpię... w każdym razie chyba będzie na sprzedaż. Zobaczę jak mi wyjdzie hybryda

 image.jpeg.4bdb20e9dbe47acce41e625c0e9da3dd.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pace trwają...

 

Mechanicznie obie pompy są podobnych gabarytów przy czym pompa STI ma kilka fruktów jak zawór relif czy czujnik temperatury paliwa. Spec C oraz STI USDM mają dodatkowo surge tank

 

u góry obudowa pompy STI z samą pompką od XT

na dole obudowa od XT z samą pompą od STI

powyżej pompa Warblo - mechanicznie niemal identyczna jak OEM - wymaga innej "podstawki" ale chyba jest elementem zestawu.

Pompy od STI i XT w zewnętrznych gabarytach niczym się nie różnią mają jednak jedno inne oznaczenie co wg internetowych danych oznacza dla XT 145 lub dla STI 190 lph. STI  z 2.0 maja pompa jak XT 2.5T

Wtyczki są takie same, przy czym w tej od STI są dodatkowe piny na czujnik temperatury paliwa.

 

image.thumb.png.1d8367e1ce493fae8c9afdfc1a9970ad.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem na finiszu przygotowania pompy do montażu i chyba jednak nie zdecyduje się na swap całej pompy.

Przyczyny króciec powrotny paliwa jest inny w STI vs XT w Sti jest jakby wtyczka na przewodzie i odpowiednia fałda na rurce a w XT jest zwykła rurka ale z fałdą na końcu zapobiegająca przed ew zsunięciem

 

Druga ciekawostka jest z samej wtyczce sygnałowej. O ile wtyczki są takie same to sygnały od poziomu paliwa i temp paliwa są inaczej poprowadzone

 

image.png.2d2b4d8617adb3507dc1894567ab7926.png

 

ostatecznie, w ramieniu pompy od XT nawiercę otwory i je nagwintuje w celu montażu "surge tank" Przełożę również filtr z zaworem relif

punkty mocowania surge tank

image.png.20559750f70b82f950bffcae2ef554fe.png

 

Same rezystancje czujnika poziomu paliwa są takie same w MY07 STI jak i 2.5 XT

 

aby jednoznacznie to wybrzmiało:

Kompletna pompa z STI 2.5T nie pasuje P&P ani do XT ani do WRX

inaczej poprowadzone sygnały, inny rodzaj króćców

dla zapaleńców nie OEM rozwiązań z pewnością do łatwego rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Melduję, że projekt jest zakończony. Kupiłem druga pompę od XT MY06 brakujące otwory mocujace surge tank nawiercilem i wbiłem nitonakrętki Bossard M5. Przełożyłem obudowę filtra z zawodem relif z pompy STI, do tego pompa STI spec.c (ta sama co w STI MY06) czujnik poziomu przeloźyłem z pompy XT MY06

Obudowa z STI nie pasuje do XT ponieważ STI ma inne króćce - powrotny jest na zatrzask. XT ma na obejmę gdzie na końcu króciec ma zgrubienie aby wąż się nie zsunął.

Samą pompę warblo na razie zostawiam jako backup, bo nie mam do niej prefiltra. Forek SG9 STI ma.pompe jak zwykłe STI od MY06. Starsze STI 2.0 mają wg mnie pompy jak XT.
Teraz rezerwa nie powinna aż tak przeszkadzać jak to mi się już zdarzyło...
IMAG0633.jpg
IMAG0632.jpg
IMAG0630.jpg
IMAG0627.jpg
IMAG0626.jpg

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...