Skocz do zawartości

Legacy IV 2004 r, pierwszy serwis olejowy


zeber007

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

Zostałem posiadaczem Subaru Legacy IV, 2.5 benzyna + gaz, skrzynia 4AT, przebieg 151 000 km.

 

Niestety olej w skrzyni 4AT jest koloru żółtego, przy zakupie otrzymałem informację, że powinien już zostać wymieniony, więc na jutro jestem umówiony z mechanikiem.

Wiem, że polecany olej to Subaru ATF, lecz do jutra go niestety nie ogarnę. Czy zalanie Motul Gear 300 75w90 do skrzyni to zły pomysł? Nie wiem co było zalane wcześniej, boję się trochę zmieszać czerwony ATF z żółtym olejem który aktualnie jest w skrzyni. Wymiana dynamiczna na chwilę obecną nie wchodzi w grę. Myślę, że lepiej zrobić to stopniowo. Skrzynia czasami delikatnie szarpnie s na zimnym silniku (2-3 zmiany, max 1-2 minuty i wszystko wraca do normy), więc to już ostatni gwizdek żeby zająć się serwisem.

 

Czy ktoś z was zalewał Motul Gear 300 75w90 do 4AT? 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@zeber007

"Witam" jest dla gospodarza a Ty jesteś tutaj gościem.

Od przywitania się jest dział:

O resztę informacji znajdziesz w FAQ:

 

W całej skrzyni masz dwa oleje, ATF oraz przekładniowy. Jesteś pewny że dobry olej sprawdzałeś? ATF nie będzie żółty, jeśli zużyty to będzie czarny i śmierdział spalenizną. Bagnet od dyfra jest po stronie pasażera a od skrzyni jest po stronie kierowcy. Ten Motul będzie dobry do dyfra, wchodzi tam 1.2 litra.  Nie zapominaj o tylnym dyfrze.

Edytowane przez ewemarkam
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, niestety ten link z  FAQ odnośnie oleju do skrzyni nie działał - stąd mój post.

 

Na pewno sprawdzałem dobry bagnet - od strony kierowcy. Sądzę, że olej jest niewłaściwy dlatego chcę go zmienić jak najszybciej.

 

Zastanawia mnie tylko kwestia zlania oleju - wiadomo, całego nie zmienię przez wymianę grawitacyjną.