Siderss Posted January 17, 2022 Share Posted January 17, 2022 Witam, ostanio wziałem sie za forczesława 98 turbo automat i przy wymianie rury dolotu do turbo okazało sie że turbina ma luzy i ogólnie śmietnik. Wymieniłem turbo na TD04L i dolot na coś takiego (obrazek poniżej), no i poszło przy okazji wydech na przelote bez katów zamontowałem i Y-pipe na intercoolerze zmieniełem (obrazek niżej) Inter zostawiłem oryginalny czarny. No i tutaj mój problem bo auto ładnie ciągnie tylko jak jest tak ok. 3k-3,5k obrotów to (chyba odcina wszystko na pół sekundy, moze sekunde i jedzie dalej) filmik Czy to moze problem natury wystrojenia i turbo za duzo podaje i odcina? co z tym fantem można zrobić, oprócz wstawiania świniaka i jechania na hamownie- chwilowy brak funduszy na to juz FullSizeRender.MOV Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siderss Posted January 17, 2022 Author Share Posted January 17, 2022 filmik z lagiem silnika FullSizeRender.mp4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
remuch Posted January 17, 2022 Share Posted January 17, 2022 Przy wymianie wydechu trzeba stroić, a Ty masz jeszcze nowe turbo to tym bardziej na strojenie:)Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted January 17, 2022 Share Posted January 17, 2022 Dopóki nie zrobisz mapy pod większe turbo i wydech wstaw auto do garażu bo wysadzisz silnik. Remap jest w tym momencie absolutnie konieczny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siderss Posted January 17, 2022 Author Share Posted January 17, 2022 ecu DET3 +strojenie załatwi sprawe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maniek95 Posted January 17, 2022 Share Posted January 17, 2022 (edited) Nie robi się takiej sztuki ''zakładam większe turbo bez strojenia'' szybko zniszczysz silnik. Druga sprawa sylikonowy dolot robi efekt odwrotny do zamierzonego, przy sprężaniu powietrza turbo zasysa powietrze i zgniata ten sylikon. Nie na darmo oem dolot jest plastikowy. Edited January 17, 2022 by Maniek95 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siderss Posted January 17, 2022 Author Share Posted January 17, 2022 no to powiem Tobie ze nieźle musi ciągnąćto turbo żeby ten silikon zgnieść turbo jak turbo, wielkościowo jest takie same jak oryginał forka, dobre turbo z tym dolotem za 8 stówek to aż grzech nie skorzystać było Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maniek95 Posted January 17, 2022 Share Posted January 17, 2022 6 minut temu, Siderss napisał: no to powiem Tobie ze nieźle musi ciągnąćto turbo żeby ten silikon zgnieść turbo jak turbo, wielkościowo jest takie same jak oryginał forka, dobre turbo z tym dolotem za 8 stówek to aż grzech nie skorzystać było to nie jest jakieś wymyślone info nie wiadomo skąd, znajomy miał właśnie taki problem robili doktorat co jest nie tak z turbo i silnikiem, winny okazał się sylikon dokładnie tej firmy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maniek95 Posted January 17, 2022 Share Posted January 17, 2022 możliwe że problem który opisałem nie występuje przy małych doładowaniach poniżej 1bar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siderss Posted January 17, 2022 Author Share Posted January 17, 2022 nie mam silikona tej firmy, takie tylko zdjecie dałem. Mniejsza, jest opcja to wysterowac na LPG na razie (instalacja STAG)? bo kupno deta + montaz+ strojenie, hamownia itp to dosc duzy koszt a chciałbym autem dość szybko znowu jezdzić Coś takiego mam podobnego też taka metalowa rurke ma na przodzie i jest dość twarde, na pewno twardsze niz ta oryginalna plastikowa rureczka co była. Link to comment Share on other sites More sharing options...
133699 Posted January 17, 2022 Share Posted January 17, 2022 Ale dramatyzujecie. Dopóki nie przekracza 0.6 bar czy nawet 0.7 nie jest wymagany remap (jeśli auto ma zdrową przepływkę/stukowiec/lambde). Wskaźnik doładowania i patrzeć co robi. Jak solenoid się nie wyrabia to wrzucić MBC - na Wastegate z TD04 i tak w razie czego nie zbije doładowania, bo niema z czego. Skok obrotów brzmi jak by rozłączało LPG. DET3 w forkach 98-00 działa jak się go kumacie podłączy i nie jest to takie oczywiste na początku. Między TF035 a TD04 niema dużej różnicy, mi osobiście TD04 wstaje dosyć normalnie. Do sprawdzenia napięcie sztangi WG czy szukanie nieszczelności przy kolektorze/uppipe. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
st981777 Posted January 18, 2022 Share Posted January 18, 2022 17 godzin temu, Siderss napisał: filmik z lagiem silnika Na moje oko robi pik powyżej 0,95 bara i działa fuel cut w tym momencie. Załóż MBC, jakiś wskaźnik doładowania (tylko nie za 50 PLN) ustaw 0,75 (do 0,9 w pik) i będzie jeździł. Jak motor zdrowy, to przeżyje, jak słaby to padnie (ale i tak by w końcu padł). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now