Jump to content

Turbo dziura?


Siderss
 Share

Recommended Posts

Witam,

ostanio wziałem sie za forczesława 98 turbo automat i przy wymianie rury dolotu do turbo okazało sie że turbina ma luzy i ogólnie śmietnik.

Wymieniłem turbo na  TD04L i dolot na coś takiego (obrazek poniżej), no i poszło przy okazji wydech na przelote bez katów zamontowałem i Y-pipe na intercoolerze zmieniełem (obrazek niżej) Inter zostawiłem oryginalny czarny.

No i tutaj mój problem bo auto ładnie ciągnie tylko jak jest tak ok. 3k-3,5k obrotów to (chyba odcina wszystko na pół sekundy, moze sekunde i jedzie dalej) filmik 

Czy to moze problem natury wystrojenia i turbo za duzo podaje i odcina? co z tym fantem można zrobić, oprócz wstawiania świniaka i jechania na hamownie- chwilowy brak funduszy na to juz :upside-down-face_1f643-small:

 

pol_pm_Przewody-Silikonowe-Subaru-Impreza-WRX-STI-GRB-GH8-TurboWorks-Dolot-19741_1.jpg

post-9576-0-53860400-1465338133.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dopóki nie zrobisz mapy pod większe turbo i wydech wstaw auto do garażu bo wysadzisz silnik. Remap jest w tym momencie absolutnie konieczny.

Link to comment
Share on other sites

Nie robi się takiej sztuki ''zakładam większe turbo bez strojenia'' szybko zniszczysz silnik.
Druga sprawa sylikonowy dolot robi efekt odwrotny do zamierzonego, przy sprężaniu powietrza turbo zasysa powietrze i zgniata ten sylikon. Nie na darmo oem dolot jest plastikowy.

Edited by Maniek95
Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, Siderss napisał:

no to powiem Tobie ze nieźle musi ciągnąćto turbo żeby ten silikon zgnieść ;) turbo jak turbo, wielkościowo jest takie same jak oryginał forka, dobre turbo z tym dolotem za 8 stówek to aż grzech nie skorzystać było :biglol:

to nie jest jakieś wymyślone info nie wiadomo skąd, znajomy miał właśnie taki problem robili doktorat co jest nie tak z turbo i silnikiem, winny okazał się sylikon dokładnie tej firmy.

 

Link to comment
Share on other sites

nie mam silikona tej firmy, takie tylko zdjecie dałem. Mniejsza, jest opcja to wysterowac na LPG na razie (instalacja STAG)? bo kupno deta + montaz+ strojenie, hamownia itp to dosc duzy koszt a chciałbym autem dość szybko znowu jezdzić

Coś takiego mam podobnego też taka metalowa rurke ma na przodzie i jest dość twarde, na pewno twardsze niz ta oryginalna plastikowa rureczka co była.

1604661167_FMIC-2862_1.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Ale dramatyzujecie. Dopóki nie przekracza 0.6 bar czy nawet 0.7 nie jest wymagany remap (jeśli auto ma zdrową przepływkę/stukowiec/lambde). Wskaźnik doładowania i patrzeć co robi. Jak solenoid się nie wyrabia to wrzucić MBC - na Wastegate z TD04 i tak w razie czego nie zbije doładowania, bo niema z czego. 

Skok obrotów brzmi jak by rozłączało LPG. 

DET3 w forkach 98-00 działa jak się go kumacie podłączy i nie jest to takie oczywiste na początku.

Między TF035 a TD04 niema dużej różnicy, mi osobiście TD04 wstaje dosyć normalnie. Do sprawdzenia napięcie sztangi WG czy szukanie nieszczelności przy kolektorze/uppipe.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, Siderss napisał:

filmik z lagiem silnika 

Na moje oko robi pik powyżej 0,95 bara i działa fuel cut w tym momencie. Załóż MBC, jakiś wskaźnik doładowania (tylko nie za 50 PLN) ustaw 0,75 (do 0,9 w pik) i będzie jeździł. Jak motor zdrowy, to przeżyje, jak słaby to padnie (ale i tak by w końcu padł).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...