slemo_94 Opublikowano 12 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2021 Witam. Od jakiegoś czasu słyszę stuki na nierównościach i przy szybkich krótkich ruchach kierownicą lewo-prawo. Sworznie, łączniki stabilizatora, końcówki drążka są zmienione po wizycie na stacji diagnostycznej stwierdzony został luz na przekładni. Pytanie czy ten luz można skasować i jak z dojściem do śruby kasującej. Pacjent to Legacy kombi 2010 2.0D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 12 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2021 Najpierw proponuje zdjąć osłony drążków kierowniczych, i nim się przyjrzeć. Często wydawane są błędne diagnozy jeśli po wyjęciu końcówki z zwrotnicy cały drążek kierowniczy samoistnie szybko opada to warto go wymienić. drążek na kulce powinien chodzić z należytym oporem. Sprawdzić jeszcze mocowania przekładni kierowniczej z karoserią oraz kolumną kierowniczą. (https://allegro.pl/oferta/subaru-outback-legacy-v-5-maglownica-przekladnia-11430611300?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_czesci-samochodowe_pla_ss&ev_adgr=Czesci_samochodowe&ev_campaign_id=14491971570&gclid=Cj0KCQiA2NaNBhDvARIsAEw55hg1r_TkAC-J_tbOKc6J_RqJaLqJrol8xwAz5YV8nHESOlYsdAGL6B8aAq-_EALw_wcB) Śruba o której mowa to pewnie ta duża którą widać na zdjęciach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slemo_94 Opublikowano 12 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2021 Okej, podjadę do garażu i sprawdzę drążek jak mówisz. Jeśli faktycznie jest do zmiany jest to problematyczne czy nie ma z tym większych akrobacji ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominikd Opublikowano 12 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2021 Upewnij się jeszcze, czy to nie zaciski klepią, bo jest luz jarzmo-prowadnica... Śruba kontrująca na tym elektrycznym maglu pomaga "na chwile" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 12 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2021 2 godziny temu, slemo_94 napisał: Okej, podjadę do garażu i sprawdzę drążek jak mówisz. Jeśli faktycznie jest do zmiany jest to problematyczne czy nie ma z tym większych akrobacji ? Trudny dostęp jest do opasek osłon gumowy drążków kierowniczych. Założenie stalowych opasek jak oryginale bez wyciągania przekładni jest praktycznie niemożliwe. Luz na przekładni w Legacy V/Outback IV jest częstym problemem. Czasami dokręcenie śruby regulacyjnej pomaga i jest to łatwe zwłaszcza jak ma się odpowiednie narzędzia. Można to zrobić na samochodzie w 10 minut. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 12 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2021 slemo_94 Do operacji wymiany drążka potrzebne będzie kilka narzędzi min: klucz udarowy długa przedłużka oraz 2 osoba która będzie chronić naszą przekładnie trzymając ją z drugiej strony. Bez kanału lepiej nie podchodzić do tej operacji. Potrzebujesz nowe opaski mogą być i z tworzywa łatwiej je zamontować. Po operacji warto jechać na stację aby ustawić poprawnie parametry jezdne. Do kasowania luzu na przekładni powinno odłączyć się wspomaganie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slemo_94 Opublikowano 13 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2021 12 godzin temu, dominikd napisał: Upewnij się jeszcze, czy to nie zaciski klepią, bo jest luz jarzmo-prowadnica... Śruba kontrująca na tym elektrycznym maglu pomaga "na chwile" też to sprawdzę, bo przy naciśnięciu hamulca trochę ucicha stukanie, ale luz na kole też trzeba załatwić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slemo_94 Opublikowano 13 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2021 9 godzin temu, SubaruLPG napisał: slemo_94 Do operacji wymiany drążka potrzebne będzie kilka narzędzi min: klucz udarowy długa przedłużka oraz 2 osoba która będzie chronić naszą przekładnie trzymając ją z drugiej strony. Bez kanału lepiej nie podchodzić do tej operacji. Potrzebujesz nowe opaski mogą być i z tworzywa łatwiej je zamontować. Po operacji warto jechać na stację aby ustawić poprawnie parametry jezdne. Do kasowania luzu na przekładni powinno odłączyć się wspomaganie. Mam nadzieję że w miarę gładko to pójdzie że gwint w końcówce nie jest zapieczony, niby jest osłona ale różnie bywa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się