Jump to content

Przekładnia kierownicza Legacy 2010


slemo_94

Recommended Posts

Witam. 

 

Od jakiegoś czasu słyszę stuki na nierównościach i przy szybkich krótkich ruchach kierownicą lewo-prawo. Sworznie, łączniki stabilizatora, końcówki drążka są zmienione po wizycie na stacji diagnostycznej stwierdzony został luz na przekładni. Pytanie czy ten luz można skasować i jak z dojściem do śruby kasującej.  Pacjent to Legacy kombi 2010 2.0D

Link to comment
Share on other sites

Najpierw proponuje zdjąć osłony drążków kierowniczych, i nim się przyjrzeć. Często wydawane są błędne diagnozy jeśli po wyjęciu końcówki z zwrotnicy cały drążek kierowniczy samoistnie szybko opada to warto go wymienić. drążek na kulce powinien chodzić z należytym oporem.

Sprawdzić jeszcze mocowania przekładni kierowniczej z karoserią oraz kolumną kierowniczą.

(https://allegro.pl/oferta/subaru-outback-legacy-v-5-maglownica-przekladnia-11430611300?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_czesci-samochodowe_pla_ss&ev_adgr=Czesci_samochodowe&ev_campaign_id=14491971570&gclid=Cj0KCQiA2NaNBhDvARIsAEw55hg1r_TkAC-J_tbOKc6J_RqJaLqJrol8xwAz5YV8nHESOlYsdAGL6B8aAq-_EALw_wcB)

Śruba o której mowa to pewnie ta duża którą widać na zdjęciach. 

 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, slemo_94 napisał:

Okej, podjadę do garażu i sprawdzę drążek jak mówisz. Jeśli faktycznie jest do zmiany jest to problematyczne czy nie ma z tym większych akrobacji ? 


Trudny dostęp jest do opasek osłon gumowy drążków kierowniczych. Założenie stalowych opasek jak oryginale bez wyciągania przekładni jest praktycznie niemożliwe. 
Luz na przekładni w Legacy V/Outback IV jest częstym problemem. Czasami dokręcenie śruby regulacyjnej pomaga i jest to łatwe zwłaszcza jak  ma się odpowiednie narzędzia. Można to zrobić na samochodzie w 10 minut.

Link to comment
Share on other sites

slemo_94 

Do operacji wymiany drążka potrzebne będzie kilka narzędzi min: klucz udarowy długa przedłużka oraz 2 osoba która będzie chronić naszą przekładnie trzymając ją z drugiej strony.

Bez kanału lepiej nie podchodzić do tej operacji.

 

Potrzebujesz nowe opaski mogą być i z tworzywa łatwiej je zamontować.

Po operacji warto jechać na stację aby ustawić poprawnie parametry jezdne.

 

Do kasowania luzu na przekładni powinno odłączyć się wspomaganie.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, dominikd napisał:

Upewnij się jeszcze, czy to nie zaciski klepią, bo jest luz jarzmo-prowadnica...

Śruba kontrująca na tym elektrycznym maglu pomaga "na chwile" ;) 

też to sprawdzę, bo przy naciśnięciu hamulca trochę ucicha stukanie, ale luz na kole też trzeba załatwić

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, SubaruLPG napisał:

slemo_94 

Do operacji wymiany drążka potrzebne będzie kilka narzędzi min: klucz udarowy długa przedłużka oraz 2 osoba która będzie chronić naszą przekładnie trzymając ją z drugiej strony.

Bez kanału lepiej nie podchodzić do tej operacji.

 

Potrzebujesz nowe opaski mogą być i z tworzywa łatwiej je zamontować.

Po operacji warto jechać na stację aby ustawić poprawnie parametry jezdne.

 

Do kasowania luzu na przekładni powinno odłączyć się wspomaganie.

 

 

 

Mam nadzieję że w miarę gładko to pójdzie że gwint w końcówce nie jest zapieczony, niby jest osłona ale różnie bywa

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...