ObywatelX Opublikowano 3 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2021 Witam, mam problem. Wczoraj postanowiłem wyczyścić wtyczkę od sondy lambda "contact sprayem". Dziś po rozgrzaniu silnika pojawiły mi się 2 błędy: P0130 i P0171. Czy jest opcja ,że w wyniku takiego czyszczenia uszkodziłem sondę? Bo ewidentnie awaria wyskoczyła po tym zabiegu. Rozłączyłem ją jeszcze raz, skasowałem błędy ale po przejechaniu kilku km i rozgrzaniu silnika pojawiły się znowu. A może znacie jakieś sposoby aby oczyścić wtyk z tego co na nim pozostało po kontakt spray? Mi do głowy przyszedł tylko alkohol izopropylowy chociaż nie mam pojęcia czy też czegoś nie pozostawia po odparowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel.wro Opublikowano 3 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2021 (edytowane) Kontakt sprej jest tłusty i potrafi się jakiś syf przykleić. Ja wpierw czyszczę kontaktem a później zmywaczem do hamulców. Ten błąd może też się pojawić przy nieszczelności na podciśnieniach Edytowane 3 Grudnia 2021 przez Pawel.wro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ObywatelX Opublikowano 4 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2021 15 godzin temu, Pawel.wro napisał: Kontakt sprej jest tłusty i potrafi się jakiś syf przykleić. Ja wpierw czyszczę kontaktem a później zmywaczem do hamulców. Ten błąd może też się pojawić przy nieszczelności na podciśnieniach Wyczyściłem tym alkoholem i poki co kicha. Po nagrzaniu sonda pokazuje cały czas 0.8 v po czym nagle spada do 0.1 i wywala błąd:/ Sprobyje jeszcze tym płynem ale ciężko to widze. Ciekawi mnie czy serio mogła się popsuć od psiknięcia sprejem czy po prostu już była walnięta a to ją dobiło:/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zajonc Opublikowano 4 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2021 Ale przecież przeczyściłeś wtyczkę, a nie sondę. Sonda nie mogła się uszkodzić w ten sposób. Być może już wcześniej miała jakiś problem, a teraz umarła całkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 4 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2021 podpiąłeś coś pod OBD i sprawdziłeś czy sonda O2 oscyluje? Wszystkie wężyki podciśnienia są wpięte? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel.wro Opublikowano 4 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2021 Albo może gdzieś przewód przetarty np przy wtyczce i jak wzruszyłeś to napięcie spadlo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 4 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2021 W dniu 3.12.2021 o 17:53, ObywatelX napisał: Wczoraj postanowiłem wyczyścić wtyczkę od sondy lambda "contact sprayem" Z ciekawości... po co? Co się działo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ObywatelX Opublikowano 4 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2021 10 godzin temu, lutek34 napisał: podpiąłeś coś pod OBD i sprawdziłeś czy sonda O2 oscyluje? Wszystkie wężyki podciśnienia Po odpaleniu nie oscyluje. Po lekkim rozgrzaniu zaczyna oscylować po czym tak jak już pisałem wyżej zostaje na bogato po czym spada na ubogo i błąd. Wężyki sprawdzałem i okej. 38 minut temu, pablonas napisał: Z ciekawości... po co? Co się działo? Zakres pracy sondy był już taki od 0.1 do 0.7 max. Dodatkowo sonda nie oscyluje, że tak powiem równomiernie tylko jak jej pasuje nawet na równych obrotach. No i to mnie skłoniło do tego głupiego posunięcia:/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 4 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2021 Ale wiesz, że w Twoim aucie (SH) sonda nr 1 regulacyjna... nie oscyluje? Bo jest szeroko pasmowa i ma taki właśnie liniowy odczyt? Nie wiem co popsułeś kombinując przy wtyczkach. Może faktycznie styki są zabrudzone chemia, może przy próbie rozpięcia wtyczek urwałeś któryś kabel. Nie naprawiaj nic co nie jest zepsute. To tak na przyszłość 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ObywatelX Opublikowano 5 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2021 (edytowane) 9 godzin temu, pablonas napisał: Ale wiesz, że w Twoim aucie (SH) sonda nr 1 regulacyjna... nie oscyluje? Bo jest szeroko pasmowa i ma taki właśnie liniowy odczyt? Nie wiem co popsułeś kombinując przy wtyczkach. Może faktycznie styki są zabrudzone chemia, może przy próbie rozpięcia wtyczek urwałeś któryś kabel. Nie naprawiaj nic co nie jest zepsute. To tak na przyszłość Poniżej wykresy przed pojawieniem się check engine. Edytowane 5 Grudnia 2021 przez ObywatelX Zmiana zdjecia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 5 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2021 Zacznij od przełączenia w programie (jeśli jest ale powinien być) wykresu z voltami na wykres AFR. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się