Skocz do zawartości

Usterka czujnika po czyszczeniu.


ObywatelX

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem. Wczoraj postanowiłem wyczyścić wtyczkę od sondy lambda "contact sprayem". Dziś po rozgrzaniu silnika pojawiły mi się 2 błędy: P0130 i P0171. Czy jest opcja ,że w wyniku takiego czyszczenia uszkodziłem sondę? Bo ewidentnie awaria wyskoczyła po tym zabiegu. Rozłączyłem ją jeszcze raz, skasowałem błędy  ale po przejechaniu kilku km i rozgrzaniu silnika pojawiły się znowu. A może znacie jakieś sposoby aby oczyścić wtyk z tego co na nim pozostało po kontakt spray? Mi do głowy przyszedł tylko alkohol izopropylowy chociaż nie mam pojęcia czy też czegoś nie pozostawia po odparowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontakt sprej jest tłusty i potrafi się jakiś syf przykleić. Ja wpierw czyszczę kontaktem a później zmywaczem do hamulców. Ten błąd może też się pojawić przy nieszczelności na podciśnieniach

Edytowane przez Pawel.wro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Pawel.wro napisał:

Kontakt sprej jest tłusty i potrafi się jakiś syf przykleić. Ja wpierw czyszczę kontaktem a później zmywaczem do hamulców. Ten błąd może też się pojawić przy nieszczelności na podciśnieniach

Wyczyściłem tym alkoholem i poki co kicha. Po nagrzaniu sonda pokazuje cały czas 0.8 v po czym nagle spada do 0.1 i wywala błąd:/ Sprobyje jeszcze tym płynem ale ciężko to widze. Ciekawi mnie czy serio mogła się popsuć od psiknięcia sprejem czy po prostu już była walnięta a to ją dobiło:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, lutek34 napisał:

podpiąłeś coś pod OBD i sprawdziłeś czy sonda O2 oscyluje? Wszystkie wężyki podciśnienia

Po odpaleniu nie oscyluje. Po lekkim rozgrzaniu zaczyna oscylować po czym tak jak już pisałem wyżej zostaje na bogato po czym spada na ubogo i błąd. Wężyki sprawdzałem i okej.

 

38 minut temu, pablonas napisał:

Z ciekawości... po co? Co się działo?

Zakres pracy sondy był już taki od 0.1 do 0.7 max. Dodatkowo sonda nie oscyluje, że tak powiem równomiernie tylko jak jej pasuje nawet na równych obrotach. No i to mnie skłoniło do tego głupiego posunięcia:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wiesz, że w Twoim aucie (SH) sonda nr 1 regulacyjna... nie oscyluje? Bo jest szeroko pasmowa i ma taki właśnie liniowy odczyt?

 

Nie wiem co popsułeś kombinując przy wtyczkach. Może faktycznie styki są zabrudzone chemia, może przy próbie rozpięcia wtyczek urwałeś któryś kabel.

 

Nie naprawiaj nic co nie jest zepsute. To tak na przyszłość :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, pablonas napisał:

Ale wiesz, że w Twoim aucie (SH) sonda nr 1 regulacyjna... nie oscyluje? Bo jest szeroko pasmowa i ma taki właśnie liniowy odczyt?

 

Nie wiem co popsułeś kombinując przy wtyczkach. Może faktycznie styki są zabrudzone chemia, może przy próbie rozpięcia wtyczek urwałeś któryś kabel.

 

Nie naprawiaj nic co nie jest zepsute. To tak na przyszłość :)

Poniżej wykresy przed pojawieniem się check engine.  

 

Screenshot_20211129-205119_OBD Car Doctor pro.jpg

20211205_102055.jpg

Edytowane przez ObywatelX
Zmiana zdjecia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...