XStuntManiac Opublikowano 6 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2021 Witam, opisywałem już ten problem dzisiaj w temacie o moim aucie, ale mam wrażenie że tutaj jest większa szansa abym uzyskał jakąś odpowiedź czysto techniczną, jeśli to jest niezgodne z regulaminem, mimo że wydaje mi się że nie, to z całego serca przepraszam, niech moderacja/administracja robi co należy z tym tematem. Mam mały problem z czujnikiem ciśnienia układu dolotowego, przez pewien okres czasu moje Subaru miało dziwne problemy z brakami mocy, czułem jakby go "telepało" czyli jakby falowało ciśnienie doładowania albo wypadały mu zapłony, ale czasem mocno tak że ledwo się dało jechać w zakresie doładowania, a czasem tak delikatnie że po prostu nie miał ochoty przyspieszać. Najpierw, wczoraj, ogarnąłem problem ze strony mechanicznej, każdy wężyk podciśnienia sprawdzony 10 razy, wszystko wydaje się być szczelne oraz podłączone tak jak powinno być. Problem jednak pozostał tak jak było, że prawie nie dało się jechać bo szarpało nim okropnie, więc po moim kolejnym researchu wyszło, że mogę mieć po prostu brudny lub niesprawny któryś z solenoidów, czy to ten butelkowy który odpowiada za wastegate'a lub tego mniejszego na górze z którego idzie ciśnienie na czujnik. Dzisiaj od samego rana się bawiłem w diagnostykę i kończenie eliminacji problemów z solenoidami, po podłączeniu na krótko cykają aż miło i wydają się działać jak należy, otwierają i zamykają się oba, więc wykluczam ich niesprawność. Dorwałem się do manuala z GTka w którym jest cały schemat i pinout oraz generalny opis co i jakie wartości powinny być na danych kostkach/czujnikach, bo nie dawało mi to spokoju, znalazłem to co powinienem był znaleźć, miernik w dłoń szukanie. Na wszelkich kostkach oraz tych solenoidach wartości w normie, więc został do przetestowania sam czujnik ciśnienia. W tej tabelce są pokazane wartości napięcia jakie Czujnik ten ma 3 pinową wtyczkę, na której wszystko testowałem, aby nie wypruwać wykładziny i się dobierać do ECU, bo powinno chyba pokazywać taką samą wartość napięcia na całym przewodzie. Jeden pin to masa, drugi to stałe +5V, oba się zgadzają według miernika, tak na samym zapłonie jak i na włączonym, pracującym silniku. Trzeci pin jest sygnałowy, testując tak jak książka mówi, na włączonym zapłonie, ale zgaszonym silniku, powinno być 2,4-2,7V, na mierniku jest 2,39V, czyli "w normie", przynajmniej tak mi się wydaje. Druga próba kontrolna, na odpalonym silniku, na wolnych obrotach test napięcia, książkowo 1,4-1,6V, odczyt na mierniku 3,7V... Mierzyłem wszystko 2-3 razy żeby się upewnić czy aby na pewno dobrze odczytałem. Teraz pytanie do kogoś, kto może zna się troszkę bardziej na działaniu tych czujników, podejrzewam że nie jest to odczyt w normie, ale chciałbym jeszcze zasięgnąć opinii czy aby na pewno moja diagnoza, że tenże czujnik jest uszkodzony, jest trafna, może ktoś miał podobny przypadek a może te czujniki tak mają ale wszystko działa? Dodam że check engine mi się nie świecił ani nie mrugał ani razu jak to się działo, ale nie czytałem jeszcze kodów usterek z ECU. To ten czujnik, który zaznaczyłem na czerwono wraz z kostką na której sprawdzałem napięcie, oczywiście zdjęcie zapożyczone z innego tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 6 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2021 Ale jak to? Mierzyłeś we wtyczce = bez podpiętego czujnika?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XStuntManiac Opublikowano 6 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2021 2 godziny temu, artaa napisał: Ale jak to? Mierzyłeś we wtyczce = bez podpiętego czujnika?? Nie nie nie, podpięty był i działał normalnie jak zawsze, po to miernik ma ostre końcówki, żeby "wciąć" się przez izolacje do miedzi, oczywiście wszystko potem ładnie zaizolowałem aby na pewno nie zrobiło się nigdzie zwarcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gustaf Opublikowano 7 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2021 Masz silnik z wczesnej wersji GT ? Jeżeli ten manual dotyczy Twojego układu to czujnik może być wadliwy. Na jałowych obrotach w układzie panuje podciśnienie, musiałbyś wpiąć się trójnikiem i mierzyć zmianę wraz ze wzrostem doładowania. Nie wiem czy jest taki wykres w manualu ciśnienie doładowania do napięcia dla ECU kabla sygnałowego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XStuntManiac Opublikowano 7 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2021 31 minut temu, Gustaf napisał: Masz silnik z wczesnej wersji GT ? Jeżeli ten manual dotyczy Twojego układu to czujnik może być wadliwy. Na jałowych obrotach w układzie panuje podciśnienie, musiałbyś wpiąć się trójnikiem i mierzyć zmianę wraz ze wzrostem doładowania. Nie wiem czy jest taki wykres w manualu ciśnienie doładowania do napięcia dla ECU kabla sygnałowego . Tak, mam silnik z MY94 Imprezy GC/GT 211KM i manual który dorwałem obejmuje MY93-96 ze wszystkimi wersjami silnikowymi. Niestety nie ma wykresu ani tabelki która by mi powiedziała cokolwiek więcej np. zmianę napięcia pod obciążeniem albo wraz ze zmianą obrotów lub ciśnienia. Jest szansa że jest niekompletny manual, bo jest w PDFie i na pewno kilka stron jest zamazanych albo nie dających się odczytać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
takumifan Opublikowano 7 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2021 (edytowane) Manual który krąży po internecie jest nie kompletny, a strony są ze sobą pomieszane, głównie właśnie z sekcji diagnostycznej. Na szczęście jest plik w PDF diagnostyki który jest kompletny, a w nim takie coś Myślę, że jeszcze Ci się przyda. Diagnostics.pdf Edytowane 7 Listopada 2021 przez takumifan 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XStuntManiac Opublikowano 7 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2021 Oooo, pięknie dziękuję, tego mi było potrzeba do szczęścia Jutro sobie sprawdzę ten czujnik jeszcze raz mając takie dane aby się upewnić, a ten wycinek z manuala o diagnostyce ułatwi mi na pewno moje przyszłościowe perypetie z tym autkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się