Skocz do zawartości

"Szarpanie" obrotów przy ok. 4000 i wyżej.


aterka

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień doby,

zerknijcie proszę na film. Legacy 2.5i CVT. Miał ktoś może podobny problem, wie o co chodzi i jak go rozwiązać?

Do niemal 4000 jest wszystko ok. Szarpanie zaczyna się przed osiągnięciem 4000 i narasta wraz

z dodawaniem gazu. Przy 4000 robi się niebezpiecznie więc nie chciałem dawać więcej. Auto na postoju (P).

Nie ma żadnych błędów i do 3500 auto jeździ bez problemów.

Podczas jazdy na autostradzie do prędkości 120 km/h jest ok. Powyżej auto wpada w wibracje

ale jedzie.

https://vimeo.com/613529887

P.S. Najlepiej ze słuchawkami.

Edytowane przez aterka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, aterka napisał:

Dzień doby,

zerknijcie proszę na film. Legacy 2.5i CVT. Miał ktoś może podobny problem, wie o co chodzi i jak go rozwiązać?

Do niemal 4000 jest wszystko ok. Szarpanie zaczyna się przed osiągnięciem 4000 i narasta wraz

z dodawaniem gazu. Przy 4000 robi się niebezpiecznie więc nie chciałem dawać więcej. Auto na postoju (P).

Nie ma żadnych błędów i do 3500 auto jeździ bez problemów.

Podczas jazdy na autostradzie do prędkości 120 km/h jest ok. Powyżej auto wpada w wibracje

ale jedzie.

https://vimeo.com/613529887

P.S. Najlepiej ze słuchawkami.

Serwis prosi o zalogowanie aby obejrzeć. Wrzuć to gdzieś indziej albo daj jakiś publiczny link. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak mam we wszystkich moich japońskich manualach, blokada obrotów na biegu jałowym, dokładnie na 4000 rpm, podczas jazdy oczywiście tego nie ma. Może Ty też masz taką  blokadę, tylko coś się wykrzaczyło i zaczęła działać również w trybie D?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odzew.

Nie jestem pewien w 100% ale raczej tego nie było. Dodawanie gazu powodowało płynne przechodzenie na wyższe obroty (chyba).

Oczywiście mogę się mylić, ale kilka lat temu musiałem dość intensywnie "testować" przepustnicę (na postoju)

i nie pamiętam takiego zachowania a na pewno gaz "szedł" do podłogi. Sytuacja występuje tylko na "P" czyli postoju.

Pojeździłem dzisiaj trochę i powyżej 4500 obr. wkręca się bez najmniejszego problemu, zarówno po płaskim jak i pod sporą górkę.

Więcej nie próbowałem, za bardzo nie było gdzie.

Czy ktoś posiadający dowolne Subaru ze skrzynią CVT może sprawdzić jak wygląda sytuacja u niego? Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem. Mój OBK na "P" normalnie wkręca się do końca obrotmierza, ale moje nowsze japończyki mają blokadę właśnie na 4000 rpm. Reasumując: mnie to nie dziwi, ale dla pewności mógłby to spawdzić ktoś, kto ma taki układ napędowy jak Ty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...