Skocz do zawartości

Bicie kierownicy?


Tomasz Gdańsk

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli co niedowarzone koło jak jedzie to nie bije, a jak hamujesz to bije... i co tarcze bija na boki czy góra dół ?

 

Można wysunąć taki wniosek ja komuś biją słabo kola przy delikatnym hamowaniu, jedzie wyważyć bo sie na forum naczytał. wyważa i pomaga, a dlaczego bo bicie było na tyle małe że ponowne założenie kół w inne konfiguracji śrub i ich naciągnięcia spowodowało inne ułożenie na piaście tarczy.

 

 

I tu musze przyznać racje, gadałem z mechanikiem na ten temat, każde nie doważenie koła będzie się objawiać w czasie jazdy - a napewno nie przy hamowaniu - przy hamowaniu może być nawet stłumione. Natomiast przy hamowaniu (gdy bije kierownica) to coś z układem hamowania - w większości przypadkach z tarczami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co niedowarzone koło jak jedzie to nie bije, a jak hamujesz to bije... i co tarcze bija na boki czy góra dół ?

 

Można wysunąć taki wniosek ja komuś biją słabo kola przy delikatnym hamowaniu, jedzie wyważyć bo sie na forum naczytał. wyważa i pomaga, a dlaczego bo bicie było na tyle małe że ponowne założenie kół w inne konfiguracji śrub i ich naciągnięcia spowodowało inne ułożenie na piaście tarczy.

 

 

I tu musze przyznać racje, gadałem z mechanikiem na ten temat, każde nie doważenie koła będzie się objawiać w czasie jazdy - a napewno nie przy hamowaniu - przy hamowaniu może być nawet stłumione. Natomiast przy hamowaniu (gdy bije kierownica) to coś z układem hamowania - w większości przypadkach z tarczami.

 

No to masz dwa piwa :) Teraz mnie trochę rozumiesz ? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co niedowarzone koło jak jedzie to nie bije, a jak hamujesz to bije... i co tarcze bija na boki czy góra dół ?

Tarcze hamulcowe biją tak samo jak tarcze kół.

Bez względu na to, co jest niewyważone, bije całość - koło z tarczą - bo śruby robią z tego komplet. Zaciśnięcie klocków powoduje mocniejsze przeniesienie tych drgań na nadwozie - bo zacisk jest na sztywno połączony z zawieszeniem.

Można wysunąć taki wniosek ja komuś biją słabo kola przy delikatnym hamowaniu, jedzie wyważyć bo sie na forum naczytał. wyważa i pomaga, a dlaczego bo bicie było na tyle małe że ponowne założenie kół w inne konfiguracji śrub i ich naciągnięcia spowodowało inne ułożenie na piaście tarczy.

Taki wniosek można wysnuć, jak bicie odczuwane przy hamowaniu na idealnie wyważonych kołach (ale stacjonarnie), znika po wyważeniu całości (dynamicznie).

BTW: "naczytał się na forum" - fajne... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...