Jump to content

Bicie kierownicy?


Tomasz Gdańsk
 Share

Recommended Posts

Niestety diagnoza podana przez Adama jest poprawna.

 

Możesz ewentualnie spróbować przetoczyć te obecne, albo - jak pisał kiedyś intakwrx (chyba) - wyważyć je jakoś przy przetaczaniu (poszukaj wątku o biciu tarcz, używając opcji "szukaj" i wybierając Forum Techniczne jako zasóB).

Link to comment
Share on other sites

A jaką masz pewnosć, że felgi zostały prawidłowo wyprostowane?

 

A czy zostaly przy okazji wywazone? Bo jesli tak, to faktycznie winne sa pewnie tarcze hamlucowe, ktore sie pewnie nadaja do przetoczenia.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli miało by to być bicie od krzywych felg to jest ono najbardziej wyczuwalne ok 30 km/h przy jezdzie, nie tylko przy hamowaniu. Jeżeli nie czujesz bicia przy niskich predkościach to raczej tarcze, klocki, albo najmniej kosztowne z tego zestawu niedoważenie kół :)

Link to comment
Share on other sites

Krzywe felgi sprawdza sie w prosty sposób. Jak założą na wyważarkę to zobacz czy ran porusza sie góra dół jak się koło kreci. powinien max ruszać sie 1mm. Na boki podobnie tez nie powinno to być więcej niż 1 mm. Pomiar z jednej i drugiej strony.

 

Jeżeli zobaczycie ze podczas wywarzania złażono wam ciężarki po jednej stronie a potem też po przeciwnej przekątnej . To uciekajcie od takiego gumiarza, bo albo nie wie co robi, albo ma zepsutą wyważarkę, albo nadmiar ołowi który jest niezgodny z norma EU i chce wam dociążyć koła co by wam Subarak więcej palił. Niestety często widywałem tak "wyważone" koła.

 

Lekkie drgania na kierownicy podczas jazdy 120-160 km/h na 90% niedoważenie kół.

Mocen drgania w niższych zakresach, ósemka z koła, albo wgnieciony rant felgi.

 

Drganie podczas hamowania, tylko i wyłącznie problem z hamulcami.

Tarcze przetoczyć, o ile po tej operacji nie przekroczy sie 22 mm grubości z przodu i 16 mm z tyłu tarczy w przypadku WRXsa EU. Zakładamy przetoczone oczywiście z magicznym z pomiarem bicia.

Link to comment
Share on other sites

Drganie podczas hamowania, tylko i wyłącznie problem z hamulcami.

Tarcze przetoczyć, o ile po tej operacji nie przekroczy sie 22 mm grubości z przodu i 16 mm z tyłu tarczy w przypadku WRXsa EU. Zakładamy przetoczone oczywiście z magicznym z pomiarem bicia.

Tyle, że tarcze dawałby by znać o sobie już duży szybciej, jak pisałem powyżej :wink:

 

Popieram Cię, może być to minimalne nie doważenie kół\koła.

Link to comment
Share on other sites

Tyle, że tarcze dawałby by znać o sobie już duży szybciej, jak pisałem powyżej

 

wcale nie, przy niskich predkosciach mam spokoj w samochodzie ale wystarczy jedno, dwa hamowania przy duzej predkosci i sie tarcze odzywaja biciem kierownicy

Link to comment
Share on other sites

Drganie podczas hamowania, tylko i wyłącznie problem z hamulcami.

Tarcze przetoczyć, o ile po tej operacji nie przekroczy sie 22 mm grubości z przodu i 16 mm z tyłu tarczy w przypadku WRXsa EU. Zakładamy przetoczone oczywiście z magicznym z pomiarem bicia.

Tyle, że tarcze dawałby by znać o sobie już duży szybciej, jak pisałem powyżej :wink:

 

Popieram Cię, może być to minimalne nie doważenie kół\koła.

 

Po pierwsze, tarcze sie nie gnom tylko nie równo wycierają. jest to proces długotrwały w wyniku złego montażu. Po drugie, pogna sie w dwóch przypadkach gdy maja grubość poniżej normy producenta, albo przy hamowaniu z dużej prędkości wjedziemy w wodę i tarcz są już poczęci zużyte. Nowe dobrej jakości powinny to przeżyć.

 

Minimalne niedoważenie kół pojawia się zawsze w WRXsie po 500 km od założenia, +/- 10 gram. Objawi sie to leciutkim drganiem kierownicy przy prędkościach 120-140 km/h

Link to comment
Share on other sites

Koła prostował i wyważał mi mój kuzyn więc wszystko powinno być ok, pozostaje mi zmierzyć tarcze i przetoczyć.(może ktoś wie kto to dobrze zrobi w Trójmieście?) Po przetoczeniu powinienem kupić nowe klocki? W tej chwili mam bardzo świeże. Wielkie dzięki za pomoc. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Koła prostował i wyważał mi mój kuzyn więc wszystko powinno być ok, pozostaje mi zmierzyć tarcze i przetoczyć.(może ktoś wie kto to dobrze zrobi w Trójmieście?) Po przetoczeniu powinienem kupić nowe klocki? W tej chwili mam bardzo świeże. Wielkie dzięki za pomoc. :smile:

 

Kup klocki Remsy ok 119 zł, polecam do jazdy na co dzień. Tamte załóż później, jak się tarcze poukładają.

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Po pierwsze, tarcze sie nie gnom tylko nie równo wycierają. jest to proces długotrwały w wyniku złego montażu. Po drugie, pogna sie w dwóch przypadkach gdy maja grubość poniżej normy producenta, albo przy hamowaniu z dużej prędkości wjedziemy w wodę i tarcz są już poczęci zużyte. Nowe dobrej jakości powinny to przeżyć.

 

Minimalne niedoważenie kół pojawia się zawsze w WRXsie po 500 km od założenia, +/- 10 gram. Objawi sie to leciutkim drganiem kierownicy przy prędkościach 120-140 km/h

 

Gnom się, jednakże z tych właśnie powodów :arrow: błędy montażowe. Większość reklamacji uznawanych na pogięte tarcze jest rozpatrywana pozytywnie ze względów handlowych.

 

Ilu z Was widziało czujnik zegarowy używany przy montażu tarcz?

Link to comment
Share on other sites

Kup klocki Remsy ok 119 zł, polecam do jazdy na co dzień. Tamte załóż później, jak się tarcze poukładają.

Miałem u siebie.

Po hamowaniu ze 150 do zera zaczynały tak śmierdzieć, że czekałem tylko na płomienie.

Oczywiście samochód nie hamował pomimo, że mam tarcze taroxa 2700 :evil:

Generalnie odradzam, chyba że do wolnego toczenia.

jedyny plus to cena :wink: za komplet przód i tył zapłaciłem 209 zł :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Kup klocki Remsy ok 119 zł, polecam do jazdy na co dzień. Tamte załóż później, jak się tarcze poukładają.

Miałem u siebie.

Po hamowaniu ze 150 do zera zaczynały tak śmierdzieć, że czekałem tylko na płomienie.

Oczywiście samochód nie hamował pomimo, że mam tarcze taroxa 2700 :evil:

Generalnie odradzam, chyba że do wolnego toczenia.

jedyny plus to cena :wink: za komplet przód i tył zapłaciłem 209 zł :mrgreen:

 

Czy ja napisałem że na tor !

 

Choć na Torze Poznań dały rade :P

Link to comment
Share on other sites

Czy ja napisałem że na tor !

 

Choć na Torze Poznań dały rade :P

Na jeden raz :wink:

A czy ja jeździłem na torze? Na ulicy nie hamowały :razz: :wink:

Link to comment
Share on other sites

....

 

Popieram Cię, może być to minimalne nie doważenie kół\koła.

 

No dowiem się dlaczego delikatnie niedoważone koła podczas jazdy nie biją, a robią to podczas przyhamowania ?

Link to comment
Share on other sites

....

 

Popieram Cię, może być to minimalne nie doważenie kół\koła.

 

No dowiem się dlaczego delikatnie niedoważone koła podczas jazdy nie biją, a robią to podczas przyhamowania ?

Dlatego, że zaciskasz na drgających tarczach klocki.

Rozwiązania są (moim zdaniem) dwa:

1. wyeliminowanie bicia tarcz przy montażu.

2. wyważenie kół na samochodzie (czyli razem z tarczami).

 

Pierwszy sposób lepszy, jeżeli uda się to zrobić idealnie.

Link to comment
Share on other sites

....

 

Popieram Cię, może być to minimalne nie doważenie kół\koła.

 

No dowiem się dlaczego delikatnie niedoważone koła podczas jazdy nie biją, a robią to podczas przyhamowania ?

Dlatego, że zaciskasz na drgających tarczach klocki.

Rozwiązania są (moim zdaniem) dwa:

1. wyeliminowanie bicia tarcz przy montażu.

2. wyważenie kół na samochodzie (czyli razem z tarczami).

 

Pierwszy sposób lepszy, jeżeli uda się to zrobić idealnie.

 

Czyli co niedowarzone koło jak jedzie to nie bije, a jak hamujesz to bije... i co tarcze bija na boki czy góra dół ?

 

Można wysunąć taki wniosek ja komuś biją słabo kola przy delikatnym hamowaniu, jedzie wyważyć bo sie na forum naczytał. wyważa i pomaga, a dlaczego bo bicie było na tyle małe że ponowne założenie kół w inne konfiguracji śrub i ich naciągnięcia spowodowało inne ułożenie na piaście tarczy.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...