Pioteran Posted January 5, 2021 Share Posted January 5, 2021 Cześć. Planuję zamontować belkę led w moim Outbacku III (2006), najrozsądniej byłoby ją wpiąć do gniazda bezpiecznika długich świateł za pomocą rozgałęźnika bezpiecznika, lecz tu natrafiam na problem. Czytam listę bezpieczników w te i nazad i nie widzę pozycji high beam. Są światła ogólnie (lewa strona, prawa strona), są przekaźniki (ponownie lewa strona, prawa strona) ale nie widzę niczego dotyczącego długich świateł... Co robię nie tak? pozdrawiam Piotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubaruLPG Posted January 5, 2021 Share Posted January 5, 2021 Nie prościej będzie przechwycić sygnał High Beam i zrobić to na nowym przekaźniku bezpieczniku prosto z Akumulatora? sygnał biegnący na żarówkę będzie sterowaniem dla nowej instalacji 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pioteran Posted January 6, 2021 Author Share Posted January 6, 2021 I to jest myśl! Dziękuje! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Game Posted January 7, 2021 Share Posted January 7, 2021 Pochwal się jak ustrugasz:)Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted January 7, 2021 Share Posted January 7, 2021 Cześć. Planuję zamontować belkę led w moim Outbacku III (2006), najrozsądniej byłoby ją wpiąć do gniazda bezpiecznika długich świateł za pomocą rozgałęźnika bezpiecznika, lecz tu natrafiam na problem. Czytam listę bezpieczników w te i nazad i nie widzę pozycji high beam. Są światła ogólnie (lewa strona, prawa strona), są przekaźniki (ponownie lewa strona, prawa strona) ale nie widzę niczego dotyczącego długich świateł... Co robię nie tak? pozdrawiam PiotrWydaje mi się że nie ma od długich i krotkich. Po prostu prawa i lewa strona. Zrób jak@SubaruLPG napisał, wykorzystaj dodatkowy przekaźnik, cewkę wysteruj z zasilania żarówki długich, a przez styki puść zasilanie LED Bara. Oczywiście przez bezpiecznik. Chociaż ja i tak bym dał to na osobnym wyłączniku. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiwi 4ester Posted January 7, 2021 Share Posted January 7, 2021 1 godzinę temu, ewemarkam napisał: . Chociaż ja i tak bym dał to na osobnym wyłączniku. U siebie planuje tak zrobić, a z racji, że pozbyłem się sprysków to wykorzystam kabelki z przycisku do pompki Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubaruLPG Posted January 7, 2021 Share Posted January 7, 2021 Zasilanie do Led-bara trzeba zrobić przewodem fi 2,5 dla bezpieczeństwa. Przekaźników kilka upchniesz pod maską w skrzynce z bezpiecznikami/przekaźnikami. Będą tam względnie odporne na działanie wilgoci... Według mojej wiedzy taki bar może być zamontowany w pojeździe jednak nie może być używany na drogach publicznych. drugie przełącznik ma mieć zabezpieczenie przed omyłkowym włączeniem czyli przycisk typu topgun. Macie ładne przyciski na ali... z podświetlaniem. miejsce montażu wybrałem u siebie pod sterowaniem lusterek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted January 7, 2021 Share Posted January 7, 2021 Co do grubości przewodów jest taka zasada, że można przyjąć 10A na każdy 1mm2 przekroju. Tak w zaokrągleniu. Bo wiadomo przewód wolno wiszący przyjmie większy prąd i taki leżący w wiązce. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pioteran Posted January 8, 2021 Author Share Posted January 8, 2021 Wiązka gotowa, przekaźniki, włącznik, bezpiecznik, wszystko jest. Czas się wpinać tylko teraz ostatnie pytanie. Najgłupsze plus to przewód biały czy zielony? pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiwi 4ester Posted January 8, 2021 Share Posted January 8, 2021 (edited) 7 minut temu, Pioteran napisał: 1.Wiązka gotowa, przekaźniki, włącznik, bezpiecznik, wszystko jest. Czas się wpinać tylko teraz ostatnie pytanie. Najgłupsze 2. plus to przewód biały czy zielony? pozdrawiam 1. Jak masz na fotach to pochwal się jak porobiłeś 2. Jak masz to sprawdź miernikiem Edited January 8, 2021 by Kiwi 4ester Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted January 8, 2021 Share Posted January 8, 2021 (edited) 27 minut temu, Pioteran napisał: Wiązka gotowa, przekaźniki, włącznik, bezpiecznik, wszystko jest. Czas się wpinać tylko teraz ostatnie pytanie. Najgłupsze plus to przewód biały czy zielony? pozdrawiam Miernikiem sprawdź, ale gdzie się wpiąłeś? Na światłach plus się pojawia po przekaźniku czyli po załączeniu już jakiegoś światła, a przełącznikiem dołączasz mase, odpowiednio do długich albo krótkich. Przy światłach tych kolorów nie ma. Tu masz schemat: http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy_Outback/2006/Legacy 2006/ lampy OBK'06pdf Edited January 8, 2021 by ewemarkam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pioteran Posted January 10, 2021 Author Share Posted January 10, 2021 Ok, zrobione, jeśli kogoś to zainteresuje, plus po wypięciu kostki długich prawych, stojąc frontem do frontu był po prawej stronie. Wyszło mniej więcej tak: 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiwi 4ester Posted January 10, 2021 Share Posted January 10, 2021 @Pioteran. No i elegancko kupowałeś gotową wiązkę i dopinałeś się do długich? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pioteran Posted January 10, 2021 Author Share Posted January 10, 2021 @Kiwi 4esterdokładnie tak, wpiąłem się do długich kupiłem wiązkę tej samej firmy co belka (lepiej dmuchać na zimne), stąd mam trochę nadmiaru jedyny przewód który mogłem skrócić to od długich świateł do przełącznika ale skoro reszta jest takiej długości, jakiej jest, trudno, niech już tak zostanie. Wieczorem wrzucę jeszcze zdjęcie z pełnej mocy. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pioteran Posted January 12, 2021 Author Share Posted January 12, 2021 A jednak pojawił się jeden problem. Podpiąłem się do plusa tuż przed wtyczką do oprawki długich świateł (jedno ze zdjęć), plan był taki, żeby móc sterować belką na zasadzie: włączam długie - załącza się belka, przełącznik on/off na wypadek gdybym chciał wyłączyć samą belkę ale zostawić długie. W tym momencie jest tak, że belka działa, owszem, ale tylko na przełączniku. Razem ze znajomym, który ma znacznie większe pojęcie o elektryce drapiemy się w głowy, bo według schematu, wszystko jest podłączone poprawnie (przekaźnik, przewody). A mimo to belka nie załącza się razem z długimi. Sprawdziłem jeszcze miernikiem że na tym podpiętym przewodzie mam 10,9v a na końcu wtyczki już normalnie 14v... nie wiem czy coś to wniesie do tematu ale nie mam pojęcia dlaczego to nie działa tak jak powinno. pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted January 12, 2021 Share Posted January 12, 2021 Nie załącza się z długimi bo pewnie nie dajecie masy z lampy. Plus na żarówce pojawia się w momencie włączenia zapłonu albo świateł, już teraz nie pamiętam. A minus z wyłącznika i to on załącza żarówkę długich. Czyli jak chcesz mieć włączane to z długich musisz podłączyć cewkę przekaźnik jakby pod żarówek ale przez diodę prostowniczą. I przełącznik dodatkowy aby załączał masę na przekaźnik ale już do przekaźnika bezpośrednio. Układ taki spowoduje że długie złączą Ci przekaźnik od LEDBARa ale przyciskiem nie włączysz długich. Tylko sam LEDBAR. Nie wiem na ile jest to zrozumiałe Znajdę później chwilę to Ci to narysuję 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pioteran Posted January 12, 2021 Author Share Posted January 12, 2021 Ja to podłączyłem wg schematu producenta na oryginalnej wiązce dokładnie w ten sposób: Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted January 12, 2021 Share Posted January 12, 2021 Niby Dobrze. Ale ten układ sprawdzi się tylko przy samochodach europejskich. Japonczyki mają światła długie i mijania sterowane masą. Dlatego masz tylko po jednym bezpieczniku na stronę. Jeśli to powiesz koledzy to razem dojdziecie do tego. Zaciski przekaźnika 85 i 86 to cewka. Teraz od podłączenia zależy Czy mają zawsze się zapalać z długimi, czy osobno. Czy chcesz mieć wybór. Długie bez LED albo sam LED bez długich. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiwi 4ester Posted January 12, 2021 Share Posted January 12, 2021 4 minuty temu, ewemarkam napisał: Czy mają zawsze się zapalać z długimi, czy osobno. Czy chcesz mieć wybór. Długie bez LED albo sam LED bez długich. Lepiej, żeby można było sobie osobno ledbar odłączyć przyciskiem, bo wtedy (jeśli dobrze rozumiem przepisy) nie trzeba wtedy go zasłaniać czy zaklejać - czy jakoś tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted January 12, 2021 Share Posted January 12, 2021 (edited) Jeśli tak to zostanie połączone to będzie działać. Zapomniałem dodać że jeśli z aku to przewód z nóżki 86 można podłączyć do nóżki 30, oczywiście za bezpiecznikiem. Edited January 12, 2021 by ewemarkam 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pioteran Posted January 12, 2021 Author Share Posted January 12, 2021 @ewemarkamogromne dzięki! Wiele się uczę! Z takim schematem musi się udać Jesteś wielki! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubaruLPG Posted January 13, 2021 Share Posted January 13, 2021 Bardzo ładnie wyszło tylko jeśli masz tani przekaźnik to w tym miejscu, może po kilku miesiącach przestać działać cewkę szlak trafi odpowiadającą za działanie przekaźnika. W poprzednim amerykańskim samochodzie miałem duże spadki napięcia na żarówkach więc stara instalacja była wyłącznie sterowaniem kupiłem tanie przekaźniki i wszystkie szlak trafił pod maskąpotem poszły bosche robione w Turcji? i był spokój Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pioteran Posted January 15, 2021 Author Share Posted January 15, 2021 @SubaruLPGwiązka dedykowana pod ten panel wiec raczej nie będzie z nią problemów, a w razie czego jest 5 lat gwarancji producenta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pioteran Posted January 15, 2021 Author Share Posted January 15, 2021 Chciałbym oficjalnie zamknąć temat. Nie udałoby się bez pomocy @ewemarkam, który cierpliwie tłumaczył mi wszystkie wątpliwości. Ogromne dzięki i chapeu bas! Polecam tego forumowicza Belka działa teraz tak jak planowałem od początku: sterowanie manetką świateł/kierunkowskazów + dodatkowy wyłącznik bezpieczeństwa jeśli nie będzie potrzebna. W wolnej chwili wrzucę kompletny schemat instalacji. Copyright oczywiście @ewemarkam 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiwi 4ester Posted January 15, 2021 Share Posted January 15, 2021 @Pioteran dziękujemy @ewemarkam szacun Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now