Jump to content

Instalacja belki LED


Pioteran
 Share

Recommended Posts

Cześć. Planuję zamontować belkę led w moim Outbacku III (2006), najrozsądniej byłoby ją wpiąć do gniazda bezpiecznika  długich świateł za pomocą rozgałęźnika bezpiecznika, lecz tu natrafiam na problem. Czytam listę bezpieczników w te i nazad i nie widzę pozycji high beam. Są światła ogólnie (lewa strona, prawa strona), są przekaźniki (ponownie lewa strona, prawa strona) ale nie widzę niczego dotyczącego długich świateł... Co robię nie tak? 
 

pozdrawiam

 

Piotr

Link to comment
Share on other sites

Cześć. Planuję zamontować belkę led w moim Outbacku III (2006), najrozsądniej byłoby ją wpiąć do gniazda bezpiecznika  długich świateł za pomocą rozgałęźnika bezpiecznika, lecz tu natrafiam na problem. Czytam listę bezpieczników w te i nazad i nie widzę pozycji high beam. Są światła ogólnie (lewa strona, prawa strona), są przekaźniki (ponownie lewa strona, prawa strona) ale nie widzę niczego dotyczącego długich świateł... Co robię nie tak? 
 
pozdrawiam
 
Piotr
Wydaje mi się że nie ma od długich i krotkich. Po prostu prawa i lewa strona. Zrób jak@SubaruLPG napisał, wykorzystaj dodatkowy przekaźnik, cewkę wysteruj z zasilania żarówki długich, a przez styki puść zasilanie LED Bara. Oczywiście przez bezpiecznik. Chociaż ja i tak bym dał to na osobnym wyłączniku.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, ewemarkam napisał:

. Chociaż ja i tak bym dał to na osobnym wyłączniku.

U siebie planuje tak zrobić, a z racji, że pozbyłem się sprysków to wykorzystam kabelki z przycisku do pompki :)

Link to comment
Share on other sites

Zasilanie do Led-bara trzeba zrobić przewodem fi 2,5 dla bezpieczeństwa. Przekaźników kilka upchniesz pod maską w skrzynce z bezpiecznikami/przekaźnikami. Będą tam względnie odporne na działanie wilgoci...

 

Według mojej wiedzy taki bar może być zamontowany w pojeździe jednak nie może być używany na drogach publicznych. drugie przełącznik ma mieć zabezpieczenie przed omyłkowym włączeniem czyli przycisk typu topgun.

 

Macie ładne przyciski na ali... z podświetlaniem. miejsce montażu wybrałem u siebie pod sterowaniem lusterek.

 

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, Pioteran napisał:

1.Wiązka gotowa, przekaźniki, włącznik, bezpiecznik, wszystko jest. Czas się wpinać tylko teraz ostatnie pytanie. Najgłupsze :) 

2. plus to przewód biały czy zielony? ;)

 

pozdrawiam

 

1. Jak masz na fotach to pochwal się jak porobiłeś:)

 

2. Jak masz to sprawdź miernikiem :)

 

Edited by Kiwi 4ester
Link to comment
Share on other sites

27 minut temu, Pioteran napisał:

Wiązka gotowa, przekaźniki, włącznik, bezpiecznik, wszystko jest. Czas się wpinać tylko teraz ostatnie pytanie. Najgłupsze :) plus to przewód biały czy zielony? ;)

 

pozdrawiam

 

Miernikiem sprawdź, ale gdzie się wpiąłeś? Na światłach plus się pojawia po przekaźniku czyli po załączeniu już jakiegoś światła, a przełącznikiem dołączasz mase, odpowiednio do długich albo krótkich. 

Przy światłach tych kolorów nie ma.

Tu masz schemat:

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy_Outback/2006/Legacy 2006/

lampy OBK'06pdf

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

@Kiwi 4esterdokładnie tak, wpiąłem się do długich :) kupiłem wiązkę tej samej firmy co belka (lepiej dmuchać na zimne), stąd mam trochę nadmiaru ;) jedyny przewód który mogłem skrócić to od długich świateł do przełącznika ale skoro reszta jest takiej długości,

jakiej jest, trudno, niech już tak zostanie. Wieczorem wrzucę jeszcze zdjęcie z pełnej mocy.

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

A jednak pojawił się jeden problem. Podpiąłem się do plusa tuż przed wtyczką do oprawki długich świateł (jedno ze zdjęć), plan był taki, żeby móc sterować belką na zasadzie: włączam długie - załącza się belka, przełącznik on/off na wypadek gdybym chciał wyłączyć samą belkę ale zostawić długie. W tym momencie jest tak, że belka działa, owszem, ale tylko na przełączniku. Razem ze znajomym, który ma znacznie większe pojęcie o elektryce drapiemy się w głowy, bo według schematu, wszystko jest podłączone poprawnie (przekaźnik, przewody). A mimo to belka nie załącza się razem z długimi. Sprawdziłem jeszcze miernikiem że na tym podpiętym przewodzie mam 10,9v a na końcu wtyczki już normalnie 14v... nie wiem czy coś to wniesie do tematu ale nie mam pojęcia dlaczego to nie działa tak jak powinno.

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Nie załącza się z długimi bo pewnie nie dajecie masy z lampy. Plus na żarówce pojawia się w momencie włączenia zapłonu albo świateł, już teraz nie pamiętam. A minus z wyłącznika i to on załącza żarówkę długich. Czyli jak chcesz mieć włączane to z długich musisz podłączyć cewkę przekaźnik jakby pod żarówek ale przez diodę prostowniczą. I przełącznik dodatkowy aby załączał masę na przekaźnik ale już do przekaźnika bezpośrednio. Układ taki spowoduje że długie złączą Ci przekaźnik od LEDBARa ale przyciskiem nie włączysz długich. Tylko sam LEDBAR. Nie wiem na ile jest to zrozumiałe default_wink.png

Znajdę później chwilę to Ci to narysuję :)

  • Thanks 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Niby Dobrze. Ale ten układ sprawdzi się tylko przy samochodach europejskich. Japonczyki mają światła długie i mijania sterowane masą. Dlatego masz tylko po jednym bezpieczniku na stronę. Jeśli to powiesz koledzy to razem dojdziecie do tego. Zaciski przekaźnika 85 i 86 to cewka. Teraz od podłączenia zależy Czy mają zawsze się zapalać z długimi, czy osobno. Czy chcesz mieć wybór. Długie bez LED albo sam LED bez długich.

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, ewemarkam napisał:

 Czy mają zawsze się zapalać z długimi, czy osobno. Czy chcesz mieć wybór. Długie bez LED albo sam LED bez długich.

Lepiej, żeby można było sobie osobno ledbar odłączyć przyciskiem, bo wtedy (jeśli dobrze rozumiem przepisy) nie trzeba wtedy go zasłaniać czy zaklejać - czy jakoś tak :)

Link to comment
Share on other sites

Jeśli tak to zostanie połączone to będzie działać. 

 

 

LED bar.jpeg

 

Zapomniałem dodać że jeśli z aku to przewód z nóżki 86 można podłączyć do nóżki 30, oczywiście za bezpiecznikiem.

Edited by ewemarkam
  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Bardzo ładnie wyszło tylko jeśli masz tani przekaźnik to w tym miejscu, może po kilku miesiącach przestać działać cewkę szlak trafi odpowiadającą za działanie przekaźnika.

W poprzednim amerykańskim samochodzie miałem duże spadki napięcia na żarówkach więc stara instalacja była wyłącznie sterowaniem kupiłem tanie przekaźniki i wszystkie szlak trafił pod maską:facepalm:potem poszły bosche robione w Turcji? i był spokój

 

Link to comment
Share on other sites

Chciałbym oficjalnie zamknąć temat. Nie udałoby się bez pomocy @ewemarkam, który cierpliwie tłumaczył mi wszystkie wątpliwości. Ogromne dzięki i chapeu bas! Polecam tego forumowicza :) Belka działa teraz tak jak planowałem od początku: sterowanie manetką świateł/kierunkowskazów + dodatkowy wyłącznik bezpieczeństwa jeśli nie będzie potrzebna. W wolnej chwili wrzucę kompletny schemat instalacji. Copyright oczywiście @ewemarkam :)

  • Thanks 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...