Jump to content

Legacy IV (BP5) 2.0 138 KM - Jaki zamiennik cewki Hitachi 22435AA020 (Błąd P0303 i P0304)


pajac_am
 Share

Recommended Posts

W skrócie:

Czy ktoś z Forumowiczów wymieniał cewkę Hitachi o numerze 22435AA020 na zamiennik?

Jak tak to będę mega wdzięczny za info na jaki, aby był kompatybilny?

 

A rozwijając temat:

Mam Legaca od 2 miesięcy. Od razu zaznaczę, że NIE MA LPG.

Odkąd go kupiłem miałem mały problem z tempomatem, który czasami się wyłączał.

Na początku myślałem, że może jadę na za niskich obrotach, ale to raczej nie było to... Mogło chodzić o wypadanie zapłonu.

Ostatnio podczas spokojnej jazdy ze stałą prędkością ok. 100 km/k silnik lekko szarpnął na ułamek sekundy, ale dalej pracował normalnie.

Niestety tylko przez ok. 1 km...

Szarpnął jeszcze raz i zaczął migać Check i Cruise, silnik stracił moc oraz zaczęły falować obroty na jałowym. Przy okazji poczułem lekki smrodek, jakby palonej elektryki/elektroniki.

Zajrzałem pod maskę, ale nic ciekawego nie odkryłem: Płyny w normie, żadnych dymów itp.

W trybie awaryjnym dotoczyłem się jakoś do domu, sprawdziłem kody błędów i wyszło P0303 i P0304, czyli wypadanie zapłonów na 3 i 4 cylindrze.

Po 2 dniach postoju zawiozłem Legaca do mechanika (do chłopaków co wiedzą co to Subaru ;))

Pomimo moich obaw silnik odpalił i pracował normalnie, a check nie migał, ale świecił na stałe. Niestety po przejechaniu ok. 10 km, silnik znowu stracił moc, bo przeszedł w tryb awaryjny (migał check i cruise)

Po wstępnej diagnozie i wymianie świec, chłopaki stwierdzili: "Najprawdopodobniej padła cewka"

Jak tak zgłębiłem temat, połączyłem wszystkie objawy to faktycznie powinna to być cewka i tu zaczynają się schody :(

Chciałbym kupić nową najlepiej OEM, ale pomijając już fakt ceny, która sięga 1/4 wartości samochodu ;) to i tak jest niedostępna.

Pozostają 2 opcje:

1. Zamiennik, ale chłopaki w serwisie przestrzegli mnie, że mieli złe doświadczenia z cewką bodajże Blue Print'a u innego klienta, która niby miała działać, a nie działała. Dopiero jak klient kupił oryginalną używkę, to auto ożyło. Faktycznie coś jest w oznaczeniach i dopasowaniu tych zamienników, bo widziałem też podobny temat dotyczący cewki we Forku.

2. Używany oryginał znaleziony po numerze oryginału, ale tu jest ryzyko, że nie zadziała bo handlarze zazwyczaj sami nie wiedzą co sprzedają.

 

Na razie wybrałem opcję nr 2. Znalazłem po taniości, więc zaryzykowałem. Wg. sprzedającego auto normalnie jeździło do momentu rozbiórki, ale przyznał też, że ta cewka trochę im już leży. W jakich warunkach? Tego nie wiem, ale podejrzewam, że nie trzymali jej pod ciepłym kocykiem :p

Cewka przyszła, ale oczywiście nie działa :(

Z tego co zrozumiałem mojego mechanika, to na tej "nowej" cewce nie udało się nawet uruchomić silnika, ale mieli jeszcze pokombinować i jutro będę wiedział więcej... Albo mniej ;)

Tak czy inaczej, wracając do meritum:

Czy ktokolwiek to czytający wymieniał w swoim Subaraku cewkę Hitachi o numerze 22435AA020 na zamiennik, jak tak to na jaki dokładnie?

 

W jednym ze sklepów po VIN'ie znaleziono mi cewkę marki Bremi, a w innym zaś gościowi pokazało 3 opcje: Magneti marelli, NGK i jeszcze jakaś, której nazwy nie pamiętam.

Może któraś z nich pasuje, ale nie będę ryzykował kilku setek bez pewności.

 

Jak ktoś z Was ma taką oryginalną sprawną używkę na zbyciu i nie leżał 10 lat pod chmurką to chętnie kupię ;)

Pozdrawiam

Edited by pajac_am
Link to comment
Share on other sites

Mogę Ci podesłać do diagnostyki. Mam sprawną w 100%. Jeszcze ja odnajdę bo leży gdzieś w pudłach. Dwóch forumowiczów już ją miało m.in @Pan Dziedzic. Z wiadomych powodów nie chce sprzedać, bo sam wiesz z jest ciężko dostępna.

 

 Znalazlem kiedyś taką na aliexpress, za ok 150 PLN.

 

 180,26 zł 16%OFF | Oryginalny pakiet cewki zapłonowej 22435-AA020 22435-AA000 CM12-100D dla Subaru forester Impreza Legacy 2.0L 22435AA020 22435AA000

https://a.aliexpress.com/_B1Nj7X

 

 

 

 

 

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, pajac_am napisał:

Cewka przyszła, ale oczywiście nie działa

Na podstawie jakich objawów stwierdzono, że cewki nie działają? Zostały pomierzone, czy tylko po objawach i  błędach?

Z własnego doświadczenia napiszę, że jak miałem urwany przewód WN na 1 cylindrze, to błędów wcale nie było. Dało się jeździć, choć praca silnika do równych nie należała. Przy gwałtownym dodaniu gazu na postoju silnik potrzebował chwili, by wejść na obroty, ale nie dało się go zdusić.

Masz multimetr? Zmierz oporność między  pinami 3 i 4 cylindra oraz między 1 i 2 cylindra. Potem to samo na rozgrzanym silniku. Sprawdź temperaturę samej cewki, czy się nie grzeje jednostronnie. Zajrzyj w piny, czy nie są wypalone styki. Obejrzyj i pomierz oporność przewodów WN.

Mam świeżo wyregulowane zawory, nowe świece, i dwa komplety kabli WN. Żadnych problemów. Słowem nuda.

Ślij cewkę (lub obie). Wkręcę u siebie, zobaczymy, co będzie. :D

 

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, ewemarkam napisał:

W razie czego znalazłem, końcówka numeru inna ale Ty masz po prostu nowszą, ta będzie pasowała.

Różnice jednak są wewnątrz:

 

22435AA000.png

22435AA020.png

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

A odczytali błędy chociaż?

 

 

Nie mniej jednak zamiast "mojej" wsadzają nowsza z końcówką 020.

Ale masz rację różnica jednak jest. Teoretycznie 020 ma większy prąd wyładowania (nie mylić z napięciem), bo mniejszą rezystancja cewki.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

@WOJO i @ewemarkam dzięki za zainteresowanie.

Nie odzywałem się prawie przez miesiąc, bo auto stało u moich "specjalistów" od Subaru.

Nie będę się rozwodził nad tematem, bo teorii poza cewką było w międzyczasie milion.

Tak czy inaczej finalnie wymiana cewki "ożywiła" silnik i pracuje w sumie normalnie.

Teraz mając moją starą cewkę w rękach chciałbym z ciekawości sprawdzić czy faktycznie jest uszkodzona.

Mam multimetr, ale elektronik ze mnie żaden, więc poniżej zdjęcia co pomierzyłem.

Nie wiem, które piny we wtyczce odpowiadają za który cylinder, ale zaczynając od lewej:

1+2

20210105_214109.jpg

 

1+3

20210105_214121.jpg

 

2+3

20210105_214139.jpg

 

Natomiast pomiar 4 pinu nie daje żadnego wyniku w połączeniu z innymi pinami.

Pytanie czy coś wam to mówi i czy mogę zmierzyć jeszcze coś nie instalując tej cewki w aucie?

Pozdro

Edited by pajac_am
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...