Skocz do zawartości

Bblok silnika EJ20r


Ramo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chciałem się przywitać piszę  tu po raz pierwszy i od razu z problemem :/

Dwa miesiące temu kupiłem Forstera 2003 silnik ej 201

Kłopot w tym ze podczas jady stracił moc

Po rozebraniu głowic okazało się że tłok porysował cylinder

a wiec remont

Znalazłem blok silnika z Legacy o oznaczeniach EJ 20R ze wzmocnionymi tłokami

Moje pytanie brzmi czy ten blok pasuje do mojego EJ201 wizualnie porównując zdjęcia  jest identyczny , może poza wytłoczeniami na cylindrach u mnie na tłoku jest wytłoczenie na zawór a w tym EJ 20r jest wytłoczenie prostokatne na srodku tłoka.

Czy możecie  mi coś doradzić

Pozdrawiam użytkowników plejady ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Ramo napisał:

Witam

Chciałem się przywitać piszę  tu po raz pierwszy i od razu z problemem :/

Dwa miesiące temu kupiłem Forstera 2003 silnik ej 201

Kłopot w tym ze podczas jady stracił moc

Po rozebraniu głowic okazało się że tłok porysował cylinder

a wiec remont

Znalazłem blok silnika z Legacy o oznaczeniach EJ 20R ze wzmocnionymi tłokami

Moje pytanie brzmi czy ten blok pasuje do mojego EJ201 wizualnie porównując zdjęcia  jest identyczny , może poza wytłoczeniami na cylindrach u mnie na tłoku jest wytłoczenie na zawór a w tym EJ 20r jest wytłoczenie prostokatne na srodku tłoka.

Czy możecie  mi coś doradzić

Pozdrawiam użytkowników plejady ;)

Siemano. Po pierwsze to nie ten temat, napisz w odpowiednim dziale albo poproś o przeniesienie.

Po drugie kto Ci naopowiadał takich głupot o wzmocnionych tłokach??:facepalm:

2.0r to silnik dohc o innej konstrukcji. Szukaj takiego jak miałeś bez kombinacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Jeśli będzie to EJ201, to musi pasować. Metalowy kolektor był chyba w nich. Znajdziesz jeszcze wydumki takie jak mój, facet napisze że EJ20 a okazuje się że to EJ20J. Starsza trochę konstrukcja, jest pare drobnych różnic. M.in plastikowy kolektor, ECU na silniku, brak czujnika położenia wałka, a w EJ201 takowy jest.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, st981777 napisał:

Od 98r wszystkie bloki w NA są takie same, odnoszę wrażenie, że autor poszukuje shrotblock raczej....

 

A nie wiesz może czy bloki silnika sam dół EJ201 i jakiś turbo np. EJ205 będzie taki sam? Słyszałem taką plotkę, chciałbym to potwierdzić. 

 

2 minuty temu, Ramo napisał:

Dokładnie tak poszukuje tylko bloku bez osprzętu . Bardzo dziękuję za wszystkie podpowiedzi .

 

Nie zastanawiaj się i szukaj na znanym serwisie aukcyjnym bloku silnika ej201, koszta są niskie a remont nieopłacalny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.12.2020 o 08:40, Ericsson napisał:

A nie wiesz może czy bloki silnika sam dół EJ201 i jakiś turbo np. EJ205 będzie taki sam?

Tak, blok jest ten sam. Nie myl z shortblockiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.12.2020 o 08:40, Ericsson napisał:

Nie zastanawiaj się i szukaj na znanym serwisie aukcyjnym bloku silnika ej201, koszta są niskie a remont nieopłacalny. 

Dlaczego nieopłacalny? EJ201, jeżeli owalizacja nie przekracza 0,01, można zrobić w granicach 3500 - 4000 i to nie na najtańszych częściach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, st981777 napisał:

Tak, blok jest ten sam. Nie myl z shortblockiem.

Nie mylę, dzięki za info.
Dla mnie w przypadku EJ201 mówię jak rozmawiałem z mechanikiem, koszta kształtują się na poziomie remont silnika 4-6k (w zależności co wyjdzie) i sprawny słupek silnika (ok. 1000) + ok. 500-1000 na jego podmianę. Dlatego dla mnie remont nieopłacalny, w cenie remontu wymienię 3-4 słupki silnika.

 

5 godzin temu, st981777 napisał:

który cylinder Ci zarysowało?

Nie do tematu, ale możesz używać kilku cytatów w jednym poście. Dobrze tak, by żyć w zgodzie z administracją :drinks:

Edytowane przez Ericsson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Ericsson napisał:

Nie mylę, dzięki za info.
Dla mnie w przypadku EJ201 mówię jak rozmawiałem z mechanikiem, koszta kształtują się na poziomie remont silnika 4-6k (w zależności co wyjdzie) i sprawny słupek silnika (ok. 1000) + ok. 500-1000 na jego podmianę. Dlatego dla mnie remont nieopłacalny, w cenie remontu wymienię 3-4 słupki silnika.

 

Nie do tematu, ale możesz używać kilku cytatów w jednym poście. Dobrze tak, by żyć w zgodzie z administracją :drinks:

Dokładnie tak pomyślałem ,że taniej będzie wymienić tylko słupek 

przy okazji można wymienić pierścienie na nowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...