Jump to content

Bblok silnika EJ20r


Ramo
 Share

Recommended Posts

Witam

Chciałem się przywitać piszę  tu po raz pierwszy i od razu z problemem :/

Dwa miesiące temu kupiłem Forstera 2003 silnik ej 201

Kłopot w tym ze podczas jady stracił moc

Po rozebraniu głowic okazało się że tłok porysował cylinder

a wiec remont

Znalazłem blok silnika z Legacy o oznaczeniach EJ 20R ze wzmocnionymi tłokami

Moje pytanie brzmi czy ten blok pasuje do mojego EJ201 wizualnie porównując zdjęcia  jest identyczny , może poza wytłoczeniami na cylindrach u mnie na tłoku jest wytłoczenie na zawór a w tym EJ 20r jest wytłoczenie prostokatne na srodku tłoka.

Czy możecie  mi coś doradzić

Pozdrawiam użytkowników plejady ;)

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, Ramo napisał:

Witam

Chciałem się przywitać piszę  tu po raz pierwszy i od razu z problemem :/

Dwa miesiące temu kupiłem Forstera 2003 silnik ej 201

Kłopot w tym ze podczas jady stracił moc

Po rozebraniu głowic okazało się że tłok porysował cylinder

a wiec remont

Znalazłem blok silnika z Legacy o oznaczeniach EJ 20R ze wzmocnionymi tłokami

Moje pytanie brzmi czy ten blok pasuje do mojego EJ201 wizualnie porównując zdjęcia  jest identyczny , może poza wytłoczeniami na cylindrach u mnie na tłoku jest wytłoczenie na zawór a w tym EJ 20r jest wytłoczenie prostokatne na srodku tłoka.

Czy możecie  mi coś doradzić

Pozdrawiam użytkowników plejady ;)

Siemano. Po pierwsze to nie ten temat, napisz w odpowiednim dziale albo poproś o przeniesienie.

Po drugie kto Ci naopowiadał takich głupot o wzmocnionych tłokach??:facepalm:

2.0r to silnik dohc o innej konstrukcji. Szukaj takiego jak miałeś bez kombinacji.

Link to comment
Share on other sites

Nie. Jeśli będzie to EJ201, to musi pasować. Metalowy kolektor był chyba w nich. Znajdziesz jeszcze wydumki takie jak mój, facet napisze że EJ20 a okazuje się że to EJ20J. Starsza trochę konstrukcja, jest pare drobnych różnic. M.in plastikowy kolektor, ECU na silniku, brak czujnika położenia wałka, a w EJ201 takowy jest.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Od 98r wszystkie bloki w NA są takie same, odnoszę wrażenie, że autor poszukuje shrotblock raczej....

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, st981777 napisał:

Od 98r wszystkie bloki w NA są takie same, odnoszę wrażenie, że autor poszukuje shrotblock raczej....

 

A nie wiesz może czy bloki silnika sam dół EJ201 i jakiś turbo np. EJ205 będzie taki sam? Słyszałem taką plotkę, chciałbym to potwierdzić. 

 

2 minuty temu, Ramo napisał:

Dokładnie tak poszukuje tylko bloku bez osprzętu . Bardzo dziękuję za wszystkie podpowiedzi .

 

Nie zastanawiaj się i szukaj na znanym serwisie aukcyjnym bloku silnika ej201, koszta są niskie a remont nieopłacalny. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 4.12.2020 o 08:40, Ericsson napisał:

A nie wiesz może czy bloki silnika sam dół EJ201 i jakiś turbo np. EJ205 będzie taki sam?

Tak, blok jest ten sam. Nie myl z shortblockiem.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 4.12.2020 o 08:40, Ericsson napisał:

Nie zastanawiaj się i szukaj na znanym serwisie aukcyjnym bloku silnika ej201, koszta są niskie a remont nieopłacalny. 

Dlaczego nieopłacalny? EJ201, jeżeli owalizacja nie przekracza 0,01, można zrobić w granicach 3500 - 4000 i to nie na najtańszych częściach.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 3.12.2020 o 21:43, Ramo napisał:

Po rozebraniu głowic okazało się że tłok porysował cylinder

który cylinder Ci zarysowało?

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, st981777 napisał:

Tak, blok jest ten sam. Nie myl z shortblockiem.

Nie mylę, dzięki za info.
Dla mnie w przypadku EJ201 mówię jak rozmawiałem z mechanikiem, koszta kształtują się na poziomie remont silnika 4-6k (w zależności co wyjdzie) i sprawny słupek silnika (ok. 1000) + ok. 500-1000 na jego podmianę. Dlatego dla mnie remont nieopłacalny, w cenie remontu wymienię 3-4 słupki silnika.

 

5 godzin temu, st981777 napisał:

który cylinder Ci zarysowało?

Nie do tematu, ale możesz używać kilku cytatów w jednym poście. Dobrze tak, by żyć w zgodzie z administracją :drinks:

Edited by Ericsson
Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, Ericsson napisał:

Nie mylę, dzięki za info.
Dla mnie w przypadku EJ201 mówię jak rozmawiałem z mechanikiem, koszta kształtują się na poziomie remont silnika 4-6k (w zależności co wyjdzie) i sprawny słupek silnika (ok. 1000) + ok. 500-1000 na jego podmianę. Dlatego dla mnie remont nieopłacalny, w cenie remontu wymienię 3-4 słupki silnika.

 

Nie do tematu, ale możesz używać kilku cytatów w jednym poście. Dobrze tak, by żyć w zgodzie z administracją :drinks:

Dokładnie tak pomyślałem ,że taniej będzie wymienić tylko słupek 

przy okazji można wymienić pierścienie na nowe

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...