Szczepan 5557 Posted November 4, 2020 Share Posted November 4, 2020 (edited) Wiem, zdążyłem już przeszukać forum, lecz w sumie to nigdzie nie znalazłem konkretnej odpowiedzi co stanowi blokadę wyświetlania Celsjusza i l/km na wyświetlaczu w centralnej części kokpitu. Jak widać po rozebraniu wyświetlacza - on jest technicznie przygotowany do innych jednostek. Czy jest to zatem EPROM licznika ( "zegarów") czy oprogramowania w sterowniku silnika czy może w module komfortu (o ile taki w Subaru istnieje...bo podkreślam, że uczę się pilnie filozofi konstrukcji tych aut) Edited November 4, 2020 by Szczepan 5557 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szczepan 5557 Posted November 4, 2020 Author Share Posted November 4, 2020 Pytam gdyż kiedyś , bodajże w Chevy Blazerze odkryłem zupełnie przypadkiem możliwość zmiany jednostek poprzez zwarcie dwóch pinów na zasilaniu wyświetlacza....i tak sobie myślę...jakby tak poświęcić ten dodatkowy który kupiłem do celów testowych ....chyba że jesteście pewni, że to nic nie da.. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jackname Posted November 5, 2020 Share Posted November 5, 2020 Pytałem o to na forum i prześledziłem większość dostępnych wątków, myślałem, że uda mi się to ogarnąć też. Podobno tylko w jednym, dwóch miejscach w kraju ktoś to ogarnia, i to nie za darmo Sama zamiana zegarka nic nie zmienia. Zegary tak samo, można zmienić ale trzeba podobni zakodować później. Mój kolega, który ogarnia wszystko w VW, mówi, że nie ogarnie. A tutaj ciekawostka z necika Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szczepan 5557 Posted November 5, 2020 Author Share Posted November 5, 2020 (edited) Czyli gdzieś jest myk.....ja kupiłem Subaru nie po to, żeby na tej wiedzy zarabiać , zawzięty to jestem...i jeśli dojdę z tym ładu i rozgryzę temat to go uwolnię jak to było za " starych" internetowych czasów, kiedy ludzie swobodnie wymieniali się informacjami. Edited November 5, 2020 by Szczepan 5557 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szczepan 5557 Posted November 5, 2020 Author Share Posted November 5, 2020 Na filmie jest legacy IV ja mam legacy V ( tak patrzę, że one właściwie to skorupami się różnią w sensie tapicerki i karoserii od strony układów logicznych przynajmniej na pierwszy rzut oka są bliźniaczo podobne 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymon Kuć Posted November 5, 2020 Share Posted November 5, 2020 Chyba na forum legacygt czytałem ze w szynę can wpinają odpowiednio zaprogramowany mikrokontroler i on tym się zajmuje 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jackname Posted November 6, 2020 Share Posted November 6, 2020 19 hours ago, Szczepan 5557 said: Na filmie jest legacy IV ja mam legacy V ( tak patrzę, że one właściwie to skorupami się różnią w sensie tapicerki i karoserii od strony układów logicznych przynajmniej na pierwszy rzut oka są bliźniaczo podobne Wychodzi na to, że też jestem zawzięty Mam OBK III i rozkręcam go na części pierwsze, też mam takie wrażenie że skorupa ta sama, tylko gadgety inne Czekam na taki tutorial! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szczepan 5557 Posted November 6, 2020 Author Share Posted November 6, 2020 Póki co jest tak ...kluczem okazują się zegary od europejczyka. Pozostaje ogarnąć immo ale tu już jestem za krótki dzwoniłem do specjalisty w dziedzinie...ma się zorientować czy idzie to zrobić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bombelllooo Posted November 6, 2020 Share Posted November 6, 2020 jak coś ogarniam te zamiany:) Licznik definiuje co będzie wyświetlane na wyświetlaczu na podszybiu. Więc nie wymieniajcie swoich wyświetlaczy bo to nie pomoże. również robiłem swap z 2010 licznika do kolorowego 2014 JDM 2.5 do 3.6. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bombelllooo Posted November 6, 2020 Share Posted November 6, 2020 Godzinę temu, Szczepan 5557 napisał: Póki co jest tak ...kluczem okazują się zegary od europejczyka. Pozostaje ogarnąć immo ale tu już jestem za krótki dzwoniłem do specjalisty w dziedzinie...ma się zorientować czy idzie to zrobić. Samo dodanie IMMo pomoże, że samochód odpali, ale w liczniku masz całą konfiguracje samochodu. liczba cylindów (4/6), SI drive, Skrzynia biegów, rodzaj paliwa i masa innych rzeczy o których nie mam pojęcia:)) Oczywiście może uda Ci się dobrać licznik który miał taką samą konfiguracj i zadziała z samym nadpisaniem IMMO ale to głupie podejście moim zdaniem bo później cuda się dzieją z samochodem podczas jazdy (oczywiście wcale tak być nie musi). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szczepan 5557 Posted November 6, 2020 Author Share Posted November 6, 2020 Doszedłem do podobnych wniosków na piechotę, podmieniając kości eeprom w licznikach. Na chwilę obecną zrobiłem coś na kształt hybrydy. Licznik: układ scalony został orginalny wraz z kością eeprom, tarcze natomiast wymieniłem bo nie lubię podwójnej skali. Zegary są ok. Przebieg dalej jest w milach, wyświetlacz środkowy też wyświetla wartości US. Cały problem. tkwi w zapisie pamięci eeprom. Tutaj już nie ogarnę i chętnie zlecił bym komuś usługę...kolego daj na siebie namiar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szczepan 5557 Posted November 7, 2020 Author Share Posted November 7, 2020 ..i jeszcze mała ciekawostka: orginalny licznik amerykański tyle że z wylutowaną kością eeprom wyświetla na wyświetlaczu centralnym celsjusze L/100?????. Bez tej kości oczywiście nie wyświetla przebiegu bo go nie widzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szczepan 5557 Posted November 13, 2020 Author Share Posted November 13, 2020 (edited) Na zakończenie tematu: tarcze w zegarach wymienione na euro, kolega " bombelllooo" ogarnął oprogramowanie zegarów , wszystko jest teraz europejskie, bez śladu amerykanizacji. No i odradzam samodzielne dłubanie bo nawet przy odrobinie doświadczenia w grzebaniu przy zegarach można coś popitolić czego ja nie uniknąłem jak się okazało. Edited November 13, 2020 by Szczepan 5557 Link to comment Share on other sites More sharing options...
balbin Posted November 19, 2020 Share Posted November 19, 2020 W dniu 13.11.2020 o 20:55, Szczepan 5557 napisał: Na zakończenie tematu: tarcze w zegarach wymienione na euro, kolega " bombelllooo" ogarnął oprogramowanie zegarów , wszystko jest teraz europejskie, bez śladu amerykanizacji. No i odradzam samodzielne dłubanie bo nawet przy odrobinie doświadczenia w grzebaniu przy zegarach można coś popitolić czego ja nie uniknąłem jak się okazało. Witaj, Jeśli to możliwe podaj źródło skąd kupiłeś zegary, oraz czy są dobrą kopią oryginałów? Mam zamiar sam wymienić tarcze i zastanawiam się z czym miałeś kłopot, możesz opisać? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szczepan 5557 Posted November 19, 2020 Author Share Posted November 19, 2020 Tarcze wziąłem z zegara który kupiłem na części, oczywiście ważne żeby prędkość max. i obroty się zgadzały co w moim przypadku dyskwalifikowało licznik od diesela. Konkretnie kupiłem licznik od otutbacka też 2,5. To co radzę to kupić właśnie licznik europejski od wersji silnikowej adekwatnej do twojej , wymontować z auta swój i odesłać obydwa do kolegi "bombelllooo" on resztę ogarnie, nie radzę rozbierać samemu bo ja mimo , że ileś tam razy grzebałem przy zegarach też wpadłem w pułapkę i uszkodziłem silniczki które trzeba było wymienić. Niestety innej drogi nie ma...ale ważne , że w ogóle jakaś jest:). U mnie dzięki przeróbce zegarów oraz dorzuceniu opcji światła przeciwmgłowego mam już Europę.( Nie licząc reflektorów przednich ale ja nawet wolę te z USA) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now