Szymon Koronkiewicz Posted August 7, 2020 Share Posted August 7, 2020 Jakiś czas temu (ze dwa miesiące) wymieniałem sprzęgło (docisk, tarcza i łożysko). Ćwierkotanie nie ustąpiło. Wnioskuję, że to dwumasa. Sęk w tym że żadnych stuków, czy drgań na budę nie mam. Może jakieś niewielkie, ale nie ma dramatu. Czy regeneracja wyeliminuje ćwiergotanie? Jak droga to impreza? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted August 8, 2020 Share Posted August 8, 2020 Ale to ten kto Ci to robił nie sprawdził stanu koła dwmumasowego? Ćwierkanie nie koniecznie będzie od zamachu. Może to którąś rolka pomocnicza od pasków wielorowkowych, albo i np alternator. Zdejmij paski osprzętu i posłuchaj. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymon Koronkiewicz Posted August 8, 2020 Author Share Posted August 8, 2020 @ewemarkam była sprawdzana dwumasa i twierdzili, że jest ok - do ich umiejętności mam zaufanie, stąd zdziwienie, że problem nadal występuje i to tylko na biegu jałowym oraz przy ruszaniu, z wciśniętym sprzęgłem brak problemu. Rozrząd będę wymieniał za jakieś 2 tyg. to się sam "wyeliminuje" ... jeśli to jest opcja to wstrzymajmy się z dalszą dyskusją, wrócę tutaj jak go wymienię. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niebieskiultras Posted August 8, 2020 Share Posted August 8, 2020 Ja z ćwierkającą dwumasą kupiłem auto. Zrobiłem 20 tyś wstawiłem jednomas. Na forum jest pełno wątków o dwumasie w legacy i cwierkaniu. Jedni robią po 100 tys kilometrow z cwierkajaca dwumasa a inni ja wymieniaja na jednomas bo denerwuje ich cwierkanie. W Polsce nikt nie potrafi zregenerować dwumasy by wytrzymała tyle co nowa. Do legacy 3 zamiennika dwumasy nie znalazłem a w aso dwumas kosztuje 1/3 wartości auta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablonas Posted August 9, 2020 Share Posted August 9, 2020 Ćwierkanie to normalna rzeczy przy dwumasie (konstrukcja dwumasy zupełnie inna niż w typowych dieslach). Wymiana na nową uciszy ptaszki na jakieś 20-30 tysięcy km i znowu zacznie ćwierkać. Hałas nie oznacza, że dwumas jest uszkodzony. Dopiero wibracja będzie o tym świadczyć (wibracja bierze się z zatarcia i zablokowania dwumasy). Dopóki nie ma wibracji to po prostu jeździć i zapomnieć o sprawie. Docelowo wymień koło zamachowe na takie z Forestera czy Imprezy 125 km + do tego sprzęglo i łapa od tej wersji i dopiero taki zabieg ćwierkanie wyłączy na stałe. P.S. Mój Legacy też ćwierka 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now