Skocz do zawartości

Legacy 2.5i CVT gaśnie przy hamowaniu.


aterka

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Karol S. napisał(a):

 

Mam tak samo. Nie świecą się żadne kontrolki. Pytanie czy można sprawdzić, który elektrozawór lub konwerter jest padnięty bez ściągania miski i czy w konwerterze też jest lockup?

 

Mam jeszcze stary sterownik,bo ładnych parę lat temu już raz  wymieniałem. Wtedy świeciło at oil+cruise+kontrola trakcji i nikt nie chciał się podjąć wymiany jednego elektrozaworu. 

 

Jestem umówiony z mechanikiem na diagnostykę komputerową na początek,ale jak nic nie wykaże to co dalej?

 

Może jakieś czujniki,albo kodowanie lub reset skrzyni?

 

 

Uszkodzony elektrozawór zazwyczaj daje błędy. Z mojego doświadczenia 100% przypadków gaśnięcia po mocnym hamowaniu to była wina konwertera(nierozłączający się lockup)

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko wymiana sprzęgła. To nie jest usterka elektroniczna tylko mechaniczna.

Czy można sprawdzić bez ściągania miski, który elektrozawór jest padnięty? Tak, przez złącze/kostkę, multimetrem.

Która to skrzynia, 690 czy 580? Jaki przebieg ma Twoje auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, ater napisał(a):

Tylko wymiana sprzęgła. To nie jest usterka elektroniczna tylko mechaniczna.

Czy można sprawdzić bez ściągania miski, który elektrozawór jest padnięty? Tak, przez złącze/kostkę, multimetrem.

Która to skrzynia, 690 czy 580? Jaki przebieg ma Twoje auto?

Dzięki za odzew.

Skrzynia 690,przebieg 215k.

Co do sprawdzenia sterownika to nie jest tak właśnie, że to złącze/kostka jest dostępna dopiero po odkręceniu tej dolnej pokrywy? 

A jeżeli mam wyciągnięty stary sterownik,to można go też sprawdzić multimetrem czy tylko jak jest wpięty w aucie?

Słyszałem, że sama rezystancja może być ok, a elektrozawory są właśnie uszkodzone mechanicznie w środku.

 

W ogóle czy istnieje możliwość sprawdzenia i naprawy konwertera bez wyciągania skrzyni,czy jednak trzeba? Jak wygląda jego regeneracja?

 

A może zanim,to trzeba jakieś czujniki jeszcze sprawdzić lub przewody?

 

Jak wg Was powinien iść ten proces od czego zaczynać i ile może to wszystko kosztować?

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

690-ka i 215 tys. km to trochę mało na taką awarię. Chyba, że to mile(?)

Jeśli jednak nie było wymiany oleju (jeśli to km, przynajmniej dwóch) to rzeczywiście, konwerter nie da rady nawet przy takim przebiegu.

Jeśli chcesz sprawdzić na wyjętym sterowniku to oczywiście możesz to zrobić. Będzie to też okazja do wymiany oleju w skrzyni,

która teoretycznie może pomóc rozwiązać problem z gaśnięciem. Teoretycznie.

Jeśli chcesz sprawdzić bez demontażu sterownika to złącze/kostka jest na skrzyni. Doskonale widoczna po otwarciu maski, szary kolor.

W innym wątku dokładnie opisałem przebieg diagnostyki i naprawy uszkodzonych elektrozaworów (jako aterka).

Nie sądzę jednak, że problem jest w sterowniku czy elektrozaworach. Choć (również teoretycznie) jest to możliwe.

Prawdopodobieństwo, że pomiar uszkodzonego elektrozaworu pokaże właściwą rezystancję jest znikome.

Konwerter momentu to sprzęgło hydrokinetyczne i bez wyjęcia skrzyni nie można go wymienić.

Naprawa sprzęgła polega na jego wyjęciu, wysłaniu do jednej z wielu firm specjalizujących się w regeneracji i otrzymaniu nowego

(raczej nie Twojego chociaż to możliwe). Możesz też zamówić sprzęgło i zapłacić kaucję otrzymując nowe przed wyjęciem skrzyni.

Wyjdzie trochę albo nawet sporo taniej ponieważ wymiana będzie natychmiastowa, zużyty na nowy bez oczekiwania na przesyłkę.

Koszty? Tanio nie będzie, nie da rady. Sprzęgło to ok. 1k (max), olej 12 l (byle czego nie wlejesz), filtr z miski (można umyć w myjce ultradźwiękowej),

filtr z góry (raczej nowy) i usługa, raczej nie tania chyba, że zrobisz sam z dobrym znajomym.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.03.2024 o 16:50, ater napisał(a):

Doskonale widoczna po otwarciu maski, szary kolor.

W innym wątku dokładnie opisałem przebieg diagnostyki i naprawy uszkodzonych elektrozaworów (jako aterka).

Nie sądzę jednak, że problem jest w sterowniku czy elektrozaworach. Choć (również teoretycznie) jest to możliwe.

Prawdopodobieństwo, że pomiar uszkodzonego elektrozaworu pokaże właściwą rezystancję jest znikome.

Dzięki.

Czyli chodzi o wątek z tym filmikiem i ściągnięcie miski(chyba literówka się wkradła - maski), żeby dostać się do wtyczki?

A po czym będzie wiadomo, że konwerter jest uszkodzony? Skąd go zamówić, dasz jakiś namiar?

 

Ja widzę to w ten sposób:

- sprawdzić elektrozawory przez wtyczkę jak będzie ok, wtedy przejść do konwertera - czyli zrzucić skrzynię.

A Ty co sugerujesz?

 

Wg Ciebie ile powinienem zapłacić mechanikowi za:

- samą wymianę konwertera, 

- samą naprawę sterownika z elektrozaworami

- łącznie naprawa, gdybym zaczął od konwertera i wyjęcia skrzyni (jeżeli nie można inaczej sprawdzić czy jest uszkodzony),a się okaże,że sterowanie też padnięte?

 

Edytowane przez Karol S.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...