Skocz do zawartości

Legacy 2.5i CVT gaśnie przy hamowaniu.


aterka

Rekomendowane odpowiedzi

Czy doświadczył ktoś problemu gaśnięcia silnika przy mocniejszym hamowaniu np. przy dojeżdżaniu do świateł.

Usterka pojawiła się nagle. Hamowanie przed przejściem dla pieszych, szybki spadek obrotów, drżenie i silnik gaśnie.

Trwa to dwa dni i odnoszę wrażenie, że częściej chce zgasnąć gdy silnik jest zimny. Przy dobrze rozgrzanym silniku (ok. 40 min. jazdy) problem nie wystąpił.

Nauczyłem się radzić sobie z problemem dzieląc hamowanie na dwa lub trzy razy ale przy normalnym hamowaniu problem powraca.

Czy jest możliwość regulacji pozwalającej rozwiązać problem czy wiąże się to z wymianą części (jeśli tak to jakiej)?

Pozdrawiam

 

 

 

Edytowane przez aterka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wolnych obrotach jest ok ale odnoszę wrażenie, że brakuje 50-75 obrotów do właściwej pracy.

Z kolei "test" ostrzejszego hamowania na dobrze rozgrzanym silniku wypadł pomyślnie. Zatrzymałem auto i nie zgasło.

Podepnę się  zaraz do aplikacji serwisowej i sprawdzę obroty.

 

Edit: obroty ok. Po osiągnięciu temperatury 88 st.C obroty delikatnie falują w zakresie 695-705.

Naciśnięcie hamulca zmienia wartość (na moment) do 730 i wraca do ok. 700.

Edytowane przez aterka
dopisek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, aflinta napisał:

Autko z USA zapewne? Była zdaje się akcja przywoławcza na tę dolegliwość. 

Wejdź na stronę: https://www.subaru.com/vehicle-recalls.html wprowadź swój VIN i sprawdź. 

Tak, auto US. Nie ma info odnośnie tego problemu.

Czytałem na forum (US) o podobnych problemach użytkowników w Stanach i generalnie wszyscy piszą o konwerterze momentu

ale nie w każdym przypadku wymiana rozwiązuje problem. Temat czyszczenia przepustnicy także był poruszany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety :-( Odłączenie akumulatora i czyszczenie przepustnicy nie pomogło. Po dokładniejszym "teście" wychodzi na to, że zgaśnie lub prawie zgaśnie

przy mocniejszym hamowaniu z małej prędkości, kiedy obroty są niższe. Przy hamowaniu, nawet ostrym z większej prędkości nie gaśnie. W takim przypadku wszystko jest ok.

Po dłuższym testowaniu wydaje się, że temperatura otoczenia jak i silnika nie mają znaczenia. Wcześniej myślałem, że może to mieć znaczenie ale hamowanie na ciepłym

robiłem z większej prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

Przypomniała mi się pewna opcja. Podczas hamowania silnikiem ECM odcina dopływ paliwa (gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty i jest na biegu ), jeżeli czujnik pedału sprzęgła lub luzu w skrzyni, albo kabel będzie uwalony to ... może tu masz problem. Podczas hamowania ECM "myśli" że hamujesz silnikiem i odcina paliwo bo takie ma sygnały z czujników (stare samochody zawsze miały minimalne dawki paliwa na wtryski a z tego co wiem to w legasiu całkowicie odcina paliwo - ekologia/oszczędność spalania?!).

W moim dieslu na sprzęgle był podwójny czujnik a na benzynie 2.0 jest jeden. Czy u Ciebie ktoś nie przekombinował (np. w stanach) i nie założył pojedynczy czujnik, lub uwalony masz kabel, może ECM wariuje?

Sprawdzenie tej opcji nic Cię nie kosztuje, więc powodzenia i daj znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, BeQuiet napisał:

Może regulacja zaworów? Czy w nowszych Subaru nadal jest wymagana?

Od kiedy zniknęły hydrauliczne popychacze w połowie lat 90' ubiegłego wieku to wymagana jest kontrola luzów i ewentualna ich regulacja. Na benzynie co 100 tys km, na gazie... różnie to wygląda, ale przewija się interwał 30 tys km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Gdyby to był problem z zaworami, to nie tylko podczas hamowania, nieprawdaż?

To się dzieje tylko podczas hamowania, na postoju może deptać hamulec i jest ok.

Edytowane przez Mirek 67
rozwinięcie tematu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to wygląda mniej więcej tak?  U mnie na manualu. ...

W dniu 12.07.2020 o 19:31, aterka napisał:

Czy doświadczył ktoś problemu gaśnięcia silnika przy mocniejszym hamowaniu np. przy dojeżdżaniu do świateł.

Usterka pojawiła się nagle. Hamowanie przed przejściem dla pieszych, szybki spadek obrotów, drżenie i silnik gaśnie.

Trwa to dwa dni i odnoszę wrażenie, że częściej chce zgasnąć gdy silnik jest zimny. Przy dobrze rozgrzanym silniku (ok. 40 min. jazdy) problem nie wystąpił.

Nauczyłem się radzić sobie z problemem dzieląc hamowanie na dwa lub trzy razy ale przy normalnym hamowaniu problem powraca.

Czy jest możliwość regulacji pozwalającej rozwiązać problem czy wiąże się to z wymianą części (jeśli tak to jakiej)?

Pozdrawiam

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno to porównać ale co do zasady jest tak samo. Obroty spadają do zera i silnik gaśnie.

Jednak w automacie jest możliwość (przynajmniej na razie) uniknięcia problemu poprzez dzielenie hamowania np. na dwa razy.

Hamuję, odpuszczam i znowu hamuję. Wówczas nie zgaśnie. Zgaśnie, gdy hamulec jest wciśnięty od momentu rozpoczęcia hamowania

do całkowitego zatrzymania. Jednak tylko przy wolnej jeździe, ok. 15-20 km/h. Jeśli jadę szybciej np. 60 km/h i rozpocznę hamowanie

to nawet trzymając hamulec do końca, auto nie zgaśnie. Trochę to dziwne ale tak to "działa".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź sobie podciśnienie w układzie i szczelność serwo hamulcowego np.

Zacznij od prostszej diagnostyki i naprawy, konwerter zostaw na koniec.

 

To że błędu ECU nie pokazuje nie oznacza że błędnych odczytów czy defektów silnika niema.

Mało jest to miarodajne, jednak możesz odpinać czujniki bez których samochód pojedzie ale już na nastawach bardziej sztywnych.(wykluczysz tym np czujnik spalania stukowego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się z tym problemem bujam już ponad rok.  Wymienione świece, kable, reduktor i wtryski LPG i bez skutku. jedyne co pomogło to podniesienie minimalnych obrotów o 50-100rpm. 

Jakiś czas temu (ok rok temu )  zauważyłem, że płyn chłodniczy dość mocno się waha pomiędzy "MIN" a ponad "MAX". Początkowo myślałem że ten typ tak ma ale problem się pogłębiał i okazało się to to niestety uszczelka pod głowicą bo zaczęło mocno bąbelkować w zbiorniczku a płyn testujący na CO2 momentalnie zzieleniał.  Auto jest u mechanika ale tak się zastanawiam czy to przygasanie mogło być objawem UPG? Dodam jeszcze że miewał kłopot z odpaleniem. 

Od momentu zainteresowania stanem płynu do poważniejszych objawów minął prawie rok i ok 20 tys km. przez ten czas nie było żadnych objawów UPG. tylko to gaśnięcie ale podniosłem obroty i nie gasł . 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
W dniu 13.07.2020 o 19:07, house_1 napisał:

Wszystkie objawy wskazują na konwerter. Już to ćwiczyłem. Regeneracja rozwiązuje problem. Jest to dość częsta awaria lockupa.

 

Trochę odgrzebuję, ale ile taka przyjemność +- kosztuje i na ile jest skuteczna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
W dniu 12.07.2020 o 19:31, aterka napisał(a):

 

 

W dniu 12.07.2020 o 19:31, aterka napisał(a):

Czy doświadczył ktoś problemu gaśnięcia silnika przy mocniejszym hamowaniu np. przy dojeżdżaniu do świateł.

Usterka pojawiła się nagle. Hamowanie przed przejściem dla pieszych, szybki spadek obrotów, drżenie i silnik gaśnie.

Trwa to dwa dni i odnoszę wrażenie, że częściej chce zgasnąć gdy silnik jest zimny. Przy dobrze rozgrzanym silniku (ok. 40 min. jazdy) problem nie wystąpił.

Nauczyłem się radzić sobie z problemem dzieląc hamowanie na dwa lub trzy razy ale przy normalnym hamowaniu problem powraca.

Czy jest możliwość regulacji pozwalającej rozwiązać problem czy wiąże się to z wymianą części (jeśli tak to jakiej)?

Pozdrawiam

 

 

 

Mam tak samo. Nie świecą się żadne kontrolki. Pytanie czy można sprawdzić, który elektrozawór lub konwerter jest padnięty bez ściągania miski i czy w konwerterze też jest lockup?

 

Mam jeszcze stary sterownik,bo ładnych parę lat temu już raz  wymieniałem. Wtedy świeciło at oil+cruise+kontrola trakcji i nikt nie chciał się podjąć wymiany jednego elektrozaworu. 

 

Jestem umówiony z mechanikiem na diagnostykę komputerową na początek,ale jak nic nie wykaże to co dalej?

 

Może jakieś czujniki,albo kodowanie lub reset skrzyni?

 

Edytowane przez Karol S.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...