Skocz do zawartości

Wymiana statyczna oleju w skrzyni CVT Outback 3.6 2016


Figar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chcę się podzielić doświadczeniem.

Posiadam Outbacka 3.6L CVT R Limited w/EyeSight 2016 rok, zakupiłem go oczywiście w USA z przebiegiem 102 000 km, postanowiłem wymienić olej w skrzyni, statycznie, zdjąć miskę, żeby zajrzeć do środka i głównie  sprawdzić co się odłożyło na dnie, jakiej jakości jest olej, (barwa, czy nie jest przepalony).

Według instrukcji obsługi Subaru, do skrzyni wchodzi 12,7 litra, przy wymianie statycznej wlałem 7 litrów oleju, nie mam wiedzy czy był wcześniej wymieniany, kolor jest zbliżony do nowego (powinien być barwy słomkowej), po zapachu nie czuć, że jest przepalony, ciekawiło mnie w jakim stanie jest olej, jak na ten przebieg jest w dobrym stanie (opinia mechanika u którego wymieniałem olej), na dnie miski i magnesie nie znalazłem opiłków metalu, jedynie pyłek i maź, miska olejowa uszczelniana jest silikonem, na zdjęciach widać "filtr wstępny, smog", stalowa siateczka, docelowy filtr znajduje się w środku skrzyni, trzeba przepoławiać obudowę, olej uzupełniany był wlewem przelewowym, nie potrzeba adaptera, wystarczy zwykła pompka, strzykawka, można wlać grawitacyjnie.

Może ktoś podzielić się doświadczeniem odnośnie jakości oleju, zawartością miski olejowej, przy tym przebiegu.

 

IMG_20191206_093721.jpg

IMG_20191206_093710.jpg

Skrzynia CVT schemat dół 2015.JPG

Skrzynia CVT schemat filtr 2015.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A procedurę po wymianie oleju zrobiłeś? Tzn. czy uruchomiłeś silnik i powachlowałeś selektorem P->R->N->D i z powrotem? Jak sprawdzałeś poziom oleju w skrzyni, przy uruchomionym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się na skrzyniach za bardzo, zmieniałem tylko u siebie olej, ale czy przypadkiem olej do skrzyni biegów nie ma koloru rubinowego? A z czasem kiedy się zużywa zmienia kolor na słomkowy, potem coraz ciemniejszy do brązowego? Pytam z ciekawości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana statyczna przeprowadzona 1 raz większego sensu nie ma. Rozcieńczyłeś olej stary z nowym mniej więcej 50/50%. Robiłem takie coś w innym aucie ale na 3 razy. Wtedy faktycznie kolor oleju się zmienił mocno i starego oleju zostało niewiele. Ale to był inny automat, tego bym się nie odważył samemu rozbierać bo można sobie zrobić kuku za wiele wiele biletów NBP...

 

U siebie wymieniałem olej dynamicznie, koszt ok. 1950 brutto na gotowo. Przy okazji wymieniłem jeszcze olej w tylnym moście i silniku.

Do skrzyni poszedł Motul Multi CVTF.

 

Elementy składowe:

- Kontrola parametrów pracy skrzyni biegów

- Czyszczenie hydrauliki skrzyni biegów preparatami LM

- Usługa dynamiczna wymiana oleju w skrzyni biegów

- Ilość oleju potrzebna do wymiany dynamicznej to 17l (pojemność skrzyni to 12,5l)

- Wymiana filtra skrzyni biegów - OEM Subaru

- Jazda testowa z adaptacją sterownika ASB

Czas wykonania usługi to dwa dni robocze - powodem jest misa olejowa montowana na masie uszczelniającej, która musi wyschnąć.

 

 

 

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem wiem, zgodnie ze sztuka.

 

Myslalem jednak czy mozna zastosowac jakis kompromis? zakladajac ze filtr jest sprawny i caly czas filtruje-zarzymujeb syfy, to wymeniajac go na nowy/swierzy przy trzeciej wymianie oleju tez bedzie bez roznicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze są parametry oleju, kolor ma tu wtórne znaczenie, w moim przypadku przy wymianie statycznej nie chciałem mieszać kolorów, jakbym robił wymianę dynamiczną , kolor by tu nie miał znaczenia, poza tym oleje można barwić, praktyka w warsztatach.

Nowe oleje mają różne barwy czerwony (rubinowy), zielony, słomkowy (żółty).

Jeżeli znam historię samochodu (wymianę oleju w skrzyni), wiem, że był wymieniany regularnie min. co 40 000 km, nie boję się tego robić dynamicznie, ale gdy nie znamy historii wymiany i już samochód ma zrobione 100 000 km i więcej, nie wiem w jakich warunkach pracował, miasto, autostrada? Wolę zrobić wymianę statyczną (częstotliwość wymiany od stopnia zużycia oleju), każdy przypadek jest inny, trzeba podejść indywidualnie, w tym aucie olej był dobrej jakości, następną wyminę statyczną planuje zrobić przy 140 000 km, bez demontażu miski.

 

Po zalaniu olejem, uruchomiłem silnik, zmieniałem przełożenia skrzyni biegów, rozgrzałem olej, ubytek dolałem lub nadmiar wypłynął korkiem przelewowym.

 

Osobiście jestem zwolennikiem statycznej wymiany oleju.

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...